Ψηφιακό μπλόκο της εφορίας – Ποιες υπηρεσίες μπαίνουν στο μάτι των ελεγκτικών αρχών
ΑΑΔΕ
Το προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθεί μία νέα εφαρμογή, μέσω της οποίας επιχειρήσεις και επαγγελματίες θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου
«Καρότο και μαστίγιο» από την εφορία, με δράσεις για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων μέσω της έκδοσης τιμολογίων από το κινητό τηλέφωνο αλλά και με «ψηφιακά μπλόκα» στη διακίνηση προϊόντων και στις υπηρεσίες προς τους καταναλωτές. Πρόκειται για το ψηφιακό πελατολόγιο, που θα τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή το επόμενο διάστημα και θα «φωτογραφίζει» τους πελάτες που μπαίνουν σε ιατρεία, δικηγορικά γραφεία, συνεργεία αυτοκινήτων, πάρκινγκ αλλά και χώρους δεξιώσεων.
Στην πράξη το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο MyData.
Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση ελέγχου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά σε πρώτη φάση επιχειρήσεις που κινούνται στον χώρο διοργάνωσης και φιλοξενίας εκδηλώσεων (οι οποίες πριν από οποιαδήποτε διοργάνωση θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν ψηφιακά την ΑΑΔΕ για τον χώρο της εκδήλωσης, τον αριθμό των ατόμων, την τιμή του εισιτηρίου), συνεργεία και πλυντήρια αυτοκινήτων και πάρκινγκ. Αργότερα θα επεκταθεί σε κάμπινγκ, τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα συνδυαστεί με το ψηφιακό δελτίο αποστολής, που θα παρακολουθεί τη διακίνηση εμπορευμάτων και προϊόντων σε όλο το φάσμα. Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο το είδος, τον όγκο, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου, καθώς με τα χειρόγραφα δελτία είχαν εντοπισθεί περιπτώσεις όπου άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονταν.
Παράλληλα, το προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθεί μία νέα εφαρμογή, μέσω της οποίας επιχειρήσεις και επαγγελματίες θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Η εφαρμογή που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν και όσοι εγγραφούν θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, από όπου και αν βρίσκονται, να συνδέονται με τα MyData και να εκδίδουν τιμολόγια. Σύντομα θα πάρουν σειρά και άλλες ψηφιακές εφαρμογές, όπως πληρωμή φόρων, λήψη ειδοποιήσεων, παρακολούθηση των φορολογικών υποχρεώσεων, αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών, και όλα αυτά μέσα από το κινητό τηλέφωνο των φορολογούμενων.
Στην πράξη το ψηφιακό πελατολόγιο είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis, προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στο MyData.
Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση ελέγχου. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ψηφιακό πελατολόγιο θα αφορά σε πρώτη φάση επιχειρήσεις που κινούνται στον χώρο διοργάνωσης και φιλοξενίας εκδηλώσεων (οι οποίες πριν από οποιαδήποτε διοργάνωση θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν ψηφιακά την ΑΑΔΕ για τον χώρο της εκδήλωσης, τον αριθμό των ατόμων, την τιμή του εισιτηρίου), συνεργεία και πλυντήρια αυτοκινήτων και πάρκινγκ. Αργότερα θα επεκταθεί σε κάμπινγκ, τουριστικές επιχειρήσεις, ιδιωτικά σχολεία, κλινικές και θεραπευτήρια, διαγνωστικά κέντρα, γιατρούς, δικηγόρους κ.λπ. Το ψηφιακό πελατολόγιο θα συνδυαστεί με το ψηφιακό δελτίο αποστολής, που θα παρακολουθεί τη διακίνηση εμπορευμάτων και προϊόντων σε όλο το φάσμα. Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό μηχανισμό να γνωρίζει σε πραγματικό χρόνο το είδος, τον όγκο, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου, καθώς με τα χειρόγραφα δελτία είχαν εντοπισθεί περιπτώσεις όπου άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονταν.
Τιμολόγια από το smartphone
Παράλληλα, το προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθεί μία νέα εφαρμογή, μέσω της οποίας επιχειρήσεις και επαγγελματίες θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Η εφαρμογή που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν και όσοι εγγραφούν θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, από όπου και αν βρίσκονται, να συνδέονται με τα MyData και να εκδίδουν τιμολόγια. Σύντομα θα πάρουν σειρά και άλλες ψηφιακές εφαρμογές, όπως πληρωμή φόρων, λήψη ειδοποιήσεων, παρακολούθηση των φορολογικών υποχρεώσεων, αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών, και όλα αυτά μέσα από το κινητό τηλέφωνο των φορολογούμενων.