«Φρένο» στις ανατιμήσεις και σταθεροποίηση τιμών έφερε το «Καλάθι του νοικοκυριού» στο αγελαδινό γιαούρτι σύμφωνα με τη χαρτογράφηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στη χαρτογράφηση που πραγματοποίησε η ανεξάρτητη Αρχή για τα συγκεκριμένα προϊόντα, διαπιστώθηκε πως τα εκτός καλαθιού αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 17 λεπτά, όταν η μέση σταθμισμένη τιμή των προϊόντων εντός καλαθιού παρέμεινε σχεδόν σταθερή, ενώ ταυτόχρονα αυξήθηκαν οι πωλήσεις σε όγκο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από 36,3%, σε 41,9%.


Καλάθι του Νοικοκυριού: Σταθερές οι τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Σε γενικές γραμμές διαπιστώθηκε πως τα σουπερμάρκετ κρατούν σταθερές τις τιμές των προϊόντων στο «Καλάθι του νοικοκυριού», ειδικά αυτών της ιδιωτικής ετικέτας. Ειδικότερα, κατά την 1η εβδομάδα εφαρμογής του «Καλαθιού του νοικοκυριού», η μέση τιμή για τα προϊόντα εντός καλαθιού διαμορφώθηκε στα 2,19 ευρώ ανά κιλό, ενώ η αντίστοιχη τιμή για τα προϊόντα εκτός καλαθιού ήταν 3,29 ευρώ ανά κιλό. Η διαφορά αυτή αυξήθηκε κατά 15 λεπτά έως το τέλος των παρατηρήσεων την 52η εβδομάδα.

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι το 81% των πωλήσεων προϊόντων εντός «Καλαθιού του νοικοκυριού» σε όγκο προέρχεται από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία εμφανίζουν σταθερά χαμηλότερη τιμή από τα επώνυμα προϊόντα, αν και στο σύνολο των πωλήσεων το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σχετικά μικρότερο. Ως προς το μέγεθος αγοράς, το σύνολο των πωλήσεων γιαουρτιού από τα σούπερ μάρκετ κατά την περίοδο αναφοράς (52 εβδομάδες μεταξύ 1/2/2022 και 1/2/2023) ανέρχεται σε 133.400.000 ευρώ, με μέση σταθμισμένη τιμή 3,02 ευρώ ανά κιλό.


Τα μερίδια στην αγορά

Ο αριθμός των προμηθευτών γιαουρτιού ανέρχεται σε 71. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις του είδους (βάσει αξίας), ανεξαρτήτως αν πρόκειται για επώνυμα ή ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα, κατέχει η εταιρεία Κρι Κρι και ακολουθεί η ΦΑΓΕ και τα Ελλ. Γαλακτοκομεία. Μικρό μερίδιο αγοράς, μεταξύ 0-5%, κατέχουν οι εταιρείες Frieslandcampina, NUMIL, Κουκάκη, ΜΕΒΓΑΛ, Naabtaler, Evrofarma, ΣΕΡΓΑΛ και Στάμου μεταξύ άλλων. Με βάση την αξία πωλήσεων στα επώνυμα γιαούρτια το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει ο Σκλαβενίτης (30%-40%), και ακολουθεί ο ΑΒ-Βασιλόπουλος (15%-20%). Με βάση την αξία πωλήσεων, στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις κατέχει το LIDL (40%-50%) και ακολουθούν Σκλαβενίτης (20%-30%), ΑΒ Βασιλόπουλος (10%-15%) και My Market (5%-10%).