"Ομονοούν" για την τιμή της φέτας οι ''μεγάλοι'' - Παρόμοια μέση αξία στα σούπερ μάρκετ
Στα 12,41 ευρώ η μέση τιμή το 2023
Ελάχιστες οι αποκλίσεις στις τιμές των σούπερ μάρκετ για τη φέτα
Χωρίς… ιδιαίτερο ανταγωνισμό φτάνει στον καταναλωτή η ελληνική φέτα, αφού -σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Circana- οι τιμές μεταξύ των σούπερ μάρκετ δεν έχουν μεγάλες αποκλίσεις. Τα στοιχεία δείχνουν ότι η μέση τιμή πώλησης κιλού φέτας στον «Σκλαβενίτη» το 2023 ήταν 13,29 ευρώ, στον «ΑΒ Βασιλόπουλο» 13,46 ευρώ και στα «My Market» 13,67 ευρώ. Την ίδια στιγμή στο σύνολο της αγοράς η μέση τιμή πώλησης φέτας ανά κιλό ήταν 12,41 ευρώ.
Η ακρίβεια πάντως έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στη λύση της χύμα φέτας: το 24,6% των ποσοτήτων που πουλήθηκαν το 2023 ήταν συσκευασμένο προϊόν και το υπόλοιπο 75,4% ήταν χύμα από τον πάγκο των τυριών, καθώς η συσκευασμένη φέτα είναι σημαντικά ακριβότερη από τη χύμα σε βαρέλι ή τενεκέ. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις χύμα φέτας εμφανίζουν οι «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη» με 34,2%, ακολουθεί ο «ΑΒ Βασιλόπουλος» με 17,8% και έπονται τα «My Market» με 13,3%. Αντίστοιχα, τα μερίδια σε όγκο πωλήσεων στη συσκευασμένη φέτα είναι 25,5% για τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», 14,1% για τον «ΑΒ Βασιλόπουλο» και 4,9% για τα «My Market». Αντίστοιχα στη συσκευασμένη φέτα, που πωλείται στα ψυγεία των σουπερμάρκετ, παραμένει κυρίαρχη και σε αυτή την κατηγορία η «Δωδώνη» από πλευράς πωλήσεων σε όγκο με 19,3%, ακολουθεί η «Ήπειρος» με 17,3%, η «Βαλμάς» με 2,7%, η «ΜΕΒΓΑΛ» με 2,5%, το «Χωριό» της Μινέρβα με 2,3% και ο «Όλυμπος» με 2,1%.
Η ακρίβεια πάντως έχει οδηγήσει τους καταναλωτές στη λύση της χύμα φέτας: το 24,6% των ποσοτήτων που πουλήθηκαν το 2023 ήταν συσκευασμένο προϊόν και το υπόλοιπο 75,4% ήταν χύμα από τον πάγκο των τυριών, καθώς η συσκευασμένη φέτα είναι σημαντικά ακριβότερη από τη χύμα σε βαρέλι ή τενεκέ. Το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις πωλήσεις χύμα φέτας εμφανίζουν οι «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη» με 34,2%, ακολουθεί ο «ΑΒ Βασιλόπουλος» με 17,8% και έπονται τα «My Market» με 13,3%. Αντίστοιχα, τα μερίδια σε όγκο πωλήσεων στη συσκευασμένη φέτα είναι 25,5% για τις «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη», 14,1% για τον «ΑΒ Βασιλόπουλο» και 4,9% για τα «My Market». Αντίστοιχα στη συσκευασμένη φέτα, που πωλείται στα ψυγεία των σουπερμάρκετ, παραμένει κυρίαρχη και σε αυτή την κατηγορία η «Δωδώνη» από πλευράς πωλήσεων σε όγκο με 19,3%, ακολουθεί η «Ήπειρος» με 17,3%, η «Βαλμάς» με 2,7%, η «ΜΕΒΓΑΛ» με 2,5%, το «Χωριό» της Μινέρβα με 2,3% και ο «Όλυμπος» με 2,1%.