Ακρίβεια: Μειώσεις έως 20% στο ράφι χωρίς προσφορές - Φθηνότεροι 3.900 κωδικοί προϊόντων από την πρώτη µέρα εφαρµογής των µέτρων Σκρέκα
Οι παρεµβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης
H πραγµατική µάχη για τους καταναλωτές είναι αυτή µε την ακρίβεια στα τρόφιµα. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισµός στη χώρα µας τον Φεβρουάριο (3,2%) επιµένει υψηλότερα από το µέσο όρο της Ευρωζώνης (2,6%).
Με µειώσεις στις ονοµαστικές τιµές των προϊόντων, αλλά σχεδόν «εξαφανισµένες» τις προσφορές από τα ράφια, κύλησε η πρώτη ηµέρα της εφαρµογής των «µέτρων Σκρέκα» για την ακρίβεια στα σουπερµάρκετ. «Είχαµε µειώσεις τιµών µέχρι χθες το βράδυ σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς. Οι κωδικοί αυτοί ξεπερνούν το 15% του τζίρου ενός σουπερµάρκετ, άρα είναι σηµαντικές», ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας, ο οποίος επισκέφτηκε υποκατάστηµα µεγάλης αλυσίδας σουπερµάρκετ. Πρόσθεσε ότι «αυτά τα µέτρα και οι µειώσεις είναι µόνιµου χαρακτήρα», ενώ υποστήριξε πως σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%, ενώ σε άλλα προϊόντα ξεκινούν από το 10%.
Ανά κατηγορία
«Οι κατηγορίες στις οποίες περιµένουµε να µειωθούν οι τιµές είναι βασικές για το νοικοκυριό και αφορούν απορρυπαντικά - καθαριστικά κάθε είδους, προϊόντα προσωπικής υγιεινής, όπως σαµπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες, βρεφικές πάνες, προϊόντα εµµήνου ρύσεως», διευκρίνισε. Σε µια ενδεικτική τιµοληψία της «Α» φαίνεται πως στις κατηγορίες προϊόντων που ρυθµίζουν τα µέτρα οι τιµές έχουν ήδη µειωθεί από την πρώτη ηµέρα εφαρµογής. Ήδη, σύµφωνα µε τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το υπουργείο Ανάπτυξης από τα τιµολόγια που έχουν σταλεί, έχει παρατηρηθεί µείωση των τιµών χονδρικής: στις βρεφικές και παιδικές πάνες η µέση µείωση τιµής είναι 18,1%, στα σαµπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεµες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%. Σύµφωνα, πάντως, µε τους παράγοντες του λιανικού εµπορίου των συγκεκριµένων προϊόντων, µε τους οποίους ήρθε σε επαφή η «Α», η πραγµατική αποτύπωση των µέτρων θα φανεί όταν συµπληρωθεί το πρώτο δεκαήµερο εφαρµογής. Όπως λένε χαρακτηριστικά, πράγµατι η ονοµαστική τιµή κάθε προϊόντος στο ράφι έχει µειωθεί. Όµως, από τη συµπεριφορά των καταναλωτών και από το πώς θα κυλήσει το µέτρο θα εξαρτηθεί στο εξής η προωθητική πολιτική των σουπερµάρκετ. Αν παραµείνουν «εξαφανισµένες» οι προσφορές, τότε το όφελος στην τσέπη του καταναλωτή θα εκµηδενιστεί.
Διαβάστε ακόμα: Αυτοψία Σκρέκα σε σούπερ μάρκετ: Μέχρι χθες το βράδυ είχαμε μειώσεις τιμών σε 3.900 προϊόντα
Οι παρεμβάσεις για την ακρίβεια
Οι τέσσερις παρεµβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης είναι οι πρώτες που ουσιαστικά «βάζουν χέρι» στα τιµολόγια, καθώς όλες αφορούν στις συναλλαγές µεταξύ προµηθευτών και λιανικού εµπορίου:
- 30% µείωση εκπτώσεων των προµηθευτών προς τα σουπερµάρκετ, µε την υποχρέωση το συγκεκριµένο όφελος να µετακινηθεί στον καταναλωτή,
- απαγόρευση προσφορών σε προϊόντα που έχουν ανατιµηθεί το τελευταίο τρίµηνο,
- καθαρά τιµολόγια από επιστροφές προϊόντων και φύρα (επιτρέπεται µόνο έως 3%) για νωπά φρούτα, λαχανικά και κρέατα,
- πλαφόν 7% στο µεικτό κέρδος των εταιρειών εισαγωγής, διακίνησης, πώλησης βρεφικού γάλακτος.
Πληθωρισμός
Την ίδια ώρα, πάντως, η πραγµατική µάχη για τους καταναλωτές είναι αυτή µε την ακρίβεια στα τρόφιµα. Σύµφωνα µε τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθωρισµός στη χώρα µας τον Φεβρουάριο (3,2%) επιµένει υψηλότερα από το µέσο όρο της Ευρωζώνης (2,6%). Σε όλες τις χώρες της ΕΕ, τα τρόφιµα, το αλκοόλ και ο καπνός αναµένεται να έχουν τον υψηλότερο ετήσιο ρυθµό τον Φεβρουάριο (4,0%), ακολουθούµενα από τις υπηρεσίες (3,9%), τα µη ενεργειακά βιοµηχανικά αγαθά (1,6%) και την ενέργεια (-3,7%)».