ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ανακηρύχθηκε προσωρινός ανάδοχος για την παραχώρηση του ΒΟΑΚ
Στα 1,8 δισ. το κατασκευαστικό κόστος του ΒΟΑΚ
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε καταθέσει την πλέον συμφέρουσα προσφορά για τον ΒΟΑΚ
Προσωρινός ανάδοχος για το έργο παραχώρησης του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), με κατασκευαστικό αντικείμενο 1,8 δισ. ευρώ, ανακηρύχθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
*Διαβάστε εδώ: Χρήστος Σταϊκούρας στα Παραπολιτικά 90,1: Πριν το Πάσχα θα δοθεί ο Ε65, το Νοέμβριο του 2024 θα λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια εγκρίθηκε το Πρακτικό της Εξέτασης των Φακέλων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος έλαβε βαθμολογία 0,965 και είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη στην κατάταξη Διαγωνιζόμενων είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM με βαθμό οικονομικής αξιολόγησης 0,799.
Σημειώνεται ότι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών του μεγάλου διαγωνισμού έγινε στα τέλη Ιανουαρίου και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών.
Η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει το χαμηλότερο ποσό χρηματοδότησης από το Δημόσιο και το μικρότερο ποσοστό επιδότησης διοδίων έναντι των άλλων δύο ανταγωνιστικών προσφορών.
Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την προσφορά που κατέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών. Τα άλλα δύο σχήματα που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές ήταν μια κοινοπραξία της ΑΒΑΞ με τις γαλλικές EGIS και Meridiam (επενδυτική εταιρεία), η κοινοπραξία της Mytilineos με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ.
Θα ακολουθήσουν η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
*Πηγή: powergame.gr
*Διαβάστε εδώ: Χρήστος Σταϊκούρας στα Παραπολιτικά 90,1: Πριν το Πάσχα θα δοθεί ο Ε65, το Νοέμβριο του 2024 θα λειτουργήσει το μετρό Θεσσαλονίκης
Ειδικότερα, με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, που δημοσιεύτηκε στην Διαύγεια εγκρίθηκε το Πρακτικό της Εξέτασης των Φακέλων της Β΄ Φάσης του Διεθνούς Διαγωνισμού, σύμφωνα με το οποίο η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος έλαβε βαθμολογία 0,965 και είναι στη δεύτερη θέση ως επιλαχών επενδυτής, ενώ τρίτη στην κατάταξη Διαγωνιζόμενων είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ-EGIS-MERIDIAM με βαθμό οικονομικής αξιολόγησης 0,799.
Σημειώνεται ότι η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών του μεγάλου διαγωνισμού έγινε στα τέλη Ιανουαρίου και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι η οριστικοποίηση των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη είναι η περίοδος μελετών.
Στα 1,8 δισ. το κατασκευαστικό κόστος του ΒΟΑΚ
Όπως είχε γράψει το powergame.gr, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε καταθέσει την πλέον συμφέρουσα προσφορά για τον ΒΟΑΚ.Η προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προβλέπει το χαμηλότερο ποσό χρηματοδότησης από το Δημόσιο και το μικρότερο ποσοστό επιδότησης διοδίων έναντι των άλλων δύο ανταγωνιστικών προσφορών.
Tο κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την προσφορά που κατέθεσε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών-κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών. Τα άλλα δύο σχήματα που κατέθεσαν οικονομικές προσφορές ήταν μια κοινοπραξία της ΑΒΑΞ με τις γαλλικές EGIS και Meridiam (επενδυτική εταιρεία), η κοινοπραξία της Mytilineos με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του ομίλου Ελλάκτωρ.
Ποια τα επόμενα βήματα
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας η έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και η απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.Θα ακολουθήσουν η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή. Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
*Πηγή: powergame.gr