Λιγότερα και μόνο τα απολύτως βασικά αγοράζουν οι καταναλωτές - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ
Δείτε αναλυτικά
Τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση πωλήσεων σε όρους όγκου κατέγραψαν τα πολυκαταστήματα
Ορατές είναι πλέον οι συνέπειες στον τζίρο αλλά και τον όγκο των προϊόντων του λιανεμπορίου, λόγω της ακρίβειας, που ωθεί τους καταναλωτές να αγοράζουν όλο και λιγότερα προϊόντα. Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον μήνα Ιανουάριο είναι ενδεικτικά, καθώς καταγράφουν βουτιά 8,9% στον όγκο πωλήσεων σε σύγκριση με έναν χρόνο πριν, ενώ η μείωση στα έσοδα των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου περιορίστηκε στο -2,3%, καθώς οι τιμές συνέχισαν να κινούνται υψηλότερα.
Διαβάστε ακόμα: Ακρίβεια: Αυτά είναι τα προϊόντα με τις μεγαλύτερες μειώσεις και τις μεγαλύτερες αυξήσεις στα σούπερ μάρκετ
Τη μεγαλύτερη ετήσια μείωση πωλήσεων σε όρους όγκου κατέγραψαν τα πολυκαταστήματα (-21,3%) και τα λοιπά καταστήματα (-20%), ενώ ακολούθησαν οι εταιρείες επίπλων - ηλεκτρικών ειδών - εξοπλισμού (-11,3%), τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (-6,7%), ο κλάδος ένδυσης-υπόδησης (-6,5%), τα φαρμακευτικά είδη και καλλυντικά (-7,3%), τα βιβλία - χαρτικά (-5,1%) κ.ά. Σε όρους τζίρου, τη μεγαλύτερη πτώση είχαν οι πωλήσεις εκτός καταστημάτων (-16,1%), τα έπιπλα-ηλεκτρικά-οικιακός εξοπλισμός (-9,7%) και τα πολυκαταστήματα (-6,15%), ενώ ενδεικτικό στοιχείο ότι η ακρίβεια καλά κρατεί στα τρόφιμα είναι ότι η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν η μοναδική στην οποία αυξήθηκε ο τζίρος κατά 0,9%, παρά τη σχεδόν επταπλάσια μείωση στον όγκο πωλήσεων.
Από μήνα σε μήνα, δηλαδή μεταξύ Δεκεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024 η μείωση στον τζίρο ήταν 24,1% και στον όγκο κατά 22,4%, ωστόσο η μεγάλη πτώση είναι αποτέλεσμα των αγορών που έκαναν οι καταναλωτές την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων. Πτωτικοί είναι και ο Φεβρουάριος αλλά και ο Μάρτιος -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών-, καθώς, όπως λέει στην «Α» ο αντιπρόεδρός του, Μάκης Σαββίδης: «Δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για το λιανεμπόριο, όλα τα χρήματα των καταναλωτών ξοδεύονται στο σουπερμάρκετ ή στο ενοίκιο».