"Ανοίγει ο δρόμος" για την Αττική Οδό: Απερρίφθη η προσφυγή Vinci και Mytilineos από το ΣτΕ
Η απόφαση του ΣτΕ
Στον διαγωνισμό για την παραχώρηση της Αττικής Οδού κατά του οποίου προσέφυγαν οι Vinci και Mytilineos είχε πλειοδοτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) απέρριψε την προσφυγή που είχε καταθέσει η κοινοπραξία της γαλλικής Vinci με την Mytilineos κατά του ΤΑΙΠΕΔ για το διαγωνισμό παραχώρησης της Αττικής Οδού. Σημειώνεται ότι στον εν λόγω διαγωνισμό είχε πλειοδοτήσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ειδικότερα, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Τη δεύτερη υψηλότερη προσφορά είχε καταθέσει η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου με την Mytilineos η οποία και προσέφυγε στο ΣτΕ. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας λήγει στις αρχές Οκτωβρίου 2024.
Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χιλιόμετρα και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Κατά τη διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της.
Με πληροφορίες από Powergame.gr
Ειδικότερα, ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε ανακηρυχθεί Προτιμητέος Επενδυτής από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ με προσφορά 3,27 δισ. ευρώ, για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών. Τη δεύτερη υψηλότερη προσφορά είχε καταθέσει η κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου με την Mytilineos η οποία και προσέφυγε στο ΣτΕ. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρας λήγει στις αρχές Οκτωβρίου 2024.
Αττική Οδός: Η κίνηση στα τέλη του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα - Είναι ένα από τα έργα με το χαμηλότερο ρίσκο για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Όπως είχε ανακοινώσει η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Αττική Οδός κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990. Έχει μήκος 70 χιλιόμετρα και αποτελεί τον περιφερειακό δακτύλιο της ευρύτερης μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας και τη σπονδυλική στήλη του οδικού δικτύου του Νομού Αττικής, όπου κατοικούν περισσότεροι από 5 εκατ. άνθρωποι. Επίσης, αποτελεί τον συνδετικό κρίκο του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), αφού συνδέει την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας, ενώ συνδέει οδικά και το αεροδρόμιο της Αθήνας με το κέντρο της πόλης.
Η μέση ημερήσια κίνηση κατά το τέλος του 2022 είχε ήδη ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, με τον αυτοκινητόδρομο να σημειώνει μια μέση ετήσια αύξηση κυκλοφορίας της τάξης του 4% τα τελευταία 10 χρόνια.
Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Κατά τη διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα, προσδίδοντας επιπλέον αξία στην εταιρεία και σημαντικά οφέλη στους μετόχους της.
Με πληροφορίες από Powergame.gr