Servicers: Σχεδιάζουν το επόμενο βήμα στην άμεση επικοινωνία με τους οφειλέτες - Αναβαθμίζεται κι άλλο η online ενημέρωση των δανειοληπτών
Πώς θα επικοινωνούν οι δανειολήπτες
Πλάνο δόσεων στα μέτρα του καταναλωτή και νέα δεδομένα για τις εταιρείες
Εξυπηρέτηση self service και ευελιξία στις πληρωμές δόσεων δανείων τα οποία βρίσκονται υπό τη διαχείριση των servicers φέρνει η επόμενη ημέρα της «νεογέννητης» ψηφιακής πλατφόρμας που υιοθέτησαν οι εταιρείες διαχείρισης από την 1η Απριλίου.
Παράλληλα, με την αλλαγή τοπίου στους servicers μετά τη χορήγηση των νέων αδειών λειτουργίας από την ΤτΕ, στις 29 Ιουνίου 2024 θα αλλάξει και η σχέση εταιρειών διαχείρισης - δανειοληπτών. Σύμφωνα με πληροφορίες του «MoneyPro», οι μεγάλες εταιρείες διαχείρισης σχεδιάζουν ήδη το επόμενο βήμα λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας για ακόμα μεγαλύτερη αμεσότητα και χρηστικότητα για τους δανειολήπτες, φτάνοντας μέχρι και στην παροχή δυνατότητας να διαμορφώνουν οι ίδιοι τις πληρωμές των δόσεων ανάλογα με τη ροή εσόδων και υποχρεώσεων.
24 εκατομμύρια δανειολήπτες με δάνεια σε servicers έχουν τη δυνατότητα της online, προσωποποιημένης πληροφόρησης
Για παράδειγμα, ο δανειολήπτης θα μπορεί να ενημερώνει με μήνυμα μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας τον servicer ότι επιθυμεί να πληρώσει σε άλλη ημερομηνία από την προγραμματισμένη ή θα μπορεί να ζητήσει ρύθμιση της οφειλής. Τελικό ζητούμενο της μελλοντικής αναβάθμισης θα είναι η εμπέδωση της κουλτούρας πληρωμών και η αποτελεσματική αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους. Από την 1η Απριλίου, πάνω από 2,4 εκατομμύρια δανειολήπτες με δάνεια υπό διαχείριση ύψους 91 δισ. ευρώ έχουν πλέον τη δυνατότητα της online, προσωποποιημένης πληροφόρησης για το δάνειό τους. Στο ηλεκτρονικό της site η κάθε εταιρεία διαχείρισης έχει δημιουργήσει πλατφόρμα e-servicing. Εκεί ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να δει αναλυτικά κάθε πληροφορία που σχετίζεται με το δάνειό του. Σημειώνεται ότι, αν ο δανειολήπτης έχει οφειλές υπό τη διαχείριση περισσότερων servicers, θα πρέπει να ενημερώνεται για την οφειλή του από το e-servicing της καθεμίας εταιρείας διαχείρισης. Σε κάθε περίπτωση, οι δανειολήπτες θα μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά για απορίες με την εταιρεία διαχείρισης, ενώ θα μπορούν να συνεχίσουν την επικοινωνία τους με την εταιρεία και εκτός ψηφιακής πλατφόρμας.
91 δισεκατομμύρια ευρώ τα υπό διαχείριση δάνεια
Η αξιολόγηση των νέων αδειοδοτήσεων
Σε ό,τι αφορά την επόμενη ημέρα στον «χάρτη» των εταιρειών διαχείρισης, η αξιολόγηση των νέων αδειοδοτήσεων από την Τράπεζα της Ελλάδος ξεκινά με μείον πέντε εταιρείες από τις 23 υφιστάμενες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τέσσερις εταιρείες διαχείρισης (Cerved, SFS, Hoist και Pepper) δήλωσαν επισήμως στην ΤτΕ ότι θα ανακαλέσουν την άδειά τους, ενώ ακόμα μία εταιρεία (Resolute) φαίνεται ότι θα αποσυρθεί επίσης από την «κούρσα» των νέων αδειών. Από τους υπόλοιπους 18 servicers που υπέβαλαν φάκελο (Cepal, Pillarstone, Copernicus, UCI, Veraltis, DV 01, QQuant, Θεά Αρτεμις, doValue, APS Recovery, EOS Matrix, EuPraxis, MountStreet, NPA Servicing, Intrum, Hipoges, FirstCapital, Silverton), 1-2 ακόμα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι θα κοπούν στις «εξετάσεις» της ΤτΕ, αφού δεν διαθέτουν χαρτοφυλάκια προς διαχείριση.
Διαβάστε ακόμα: Ανοίγουν οι πλατφόρµες για τα ''κόκκινα'' δάνεια: Τι θα κερδίσουν 2 εκατ. οφειλέτες µε το αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας των servicers
Μεταξύ των υποψηφιοτήτων για τη λήψη νέας άδειας servicer βρίσκεται και ο φάκελος του πρώην CEO της Τράπεζας Πειραιώς και αναπληρωτή CEO της Εθνικής Τράπεζας, Άνθιμου Θωμόπουλου, ο οποίος μαζί με επενδυτές έχει εξαγοράσει την άδεια της Pillarstone (σ.σ.: Διέκοψε τη λειτουργία της στη χώρα μας το 2019).
*Δημοσιεύθηκε στο Money Pro των «Παραπολιτικών»