Ένα μεγάλο βήμα προς την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου του, ύψους 9 δισ. ευρώ, έκανε ο Όμιλος ΔΕΗ, ανακοινώνοντας την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Κωτσόβολος, έναντι συνολικού τιμήματος 200 εκατ. ευρώ.

Η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανεμπορίου ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, έπειτα από 19 χρόνια, επιστρέφει στον έλεγχο ελληνικών συμφερόντων, και μάλιστα στα χέρια της μεγαλύτερης εταιρείας ενέργειας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο Όμιλος ΔΕΗ, που τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει ξεκινήσει τον μετασχηματισμό του σε έναν σύγχρονο ενεργειακό όμιλο με οδηγό την πράσινη μετάβαση, έχει καταφέρει ήδη μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων του να προσφέρει στους πελάτες του σύγχρονες ενεργειακές υπηρεσίες, όπως συστήματα smart living ή και υπηρεσιών εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες.

 Επίσης, σε συνδυασμό με τα προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχει προς τους πελάτες της, δίνει τη δυνατότητα και τεχνικής υποστήριξης σε κάθε σπίτι, αφού συνεργάζεται με δίκτυο ηλεκτρολόγων, υδραυλικών και άλλων τεχνικών επαγγελμάτων. Πλέον, με την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ έχει στο δυναμικό της ένα αγαπημένο brand και ένα ευρύ δίκτυο 97 φυσικών καταστημάτων σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 megastores.

Πέραν των φυσικών καταστημάτων, ο Όμιλος ΔΕΗ απέκτησε και ένα ολοκληρωμένο πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές του αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις συσκευών. Επίσης, κατέχει πλέον και ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων, που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).

kotsovolos1

 

Η προστιθέμενη αξία της Κωτσόβολος στη ΔΕΗ

Εκτός από το γεγονός ότι η Κωτσόβολος είναι μια κερδοφόρα εταιρεία με θετικές προοπτικές, η εξαγορά της εξοικονομεί για τον Όμιλο περίπου 100 εκατ. ευρώ, τα οποία προόριζε για τη δημιουργία δικτύου logistics και υποδομών μεταφορών αλλά και συστημάτων πληροφορικής για τη διαχείρισή τους. Με την εξαγορά της Κωτσόβολος, η ΔΕΗ αποκτά σήμερα ένα ολοκληρωμένο πανελλαδικό σύστημα logistics. Η ένταξη της Κωτσόβολος στον Όμιλο ΔΕΗ αποτελεί μια στρατηγική κίνηση, καθώς βρίσκεται σε πλήρη αντιστοιχία με την πελατοκεντρική στρατηγική που έχει χαράξει ο Όμιλος, σύμφωνα με το business plan που ανακοίνωσε η διοίκηση στο Capital Markets Day 2024 στο Λονδίνο. Η ενσωμάτωση της Κωτσόβολος στον Όμιλο δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι και επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη. Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο Όμιλος ΔΕΗ στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα.

Σε τρεις πυλώνες

Η στρατηγική του Ομίλου έχει στον πυρήνα της ένα ολοκληρωμένο ομιλικό μοντέλο, γύρω από το οποίο αναπτύσσονται και συνεργάζονται οι τρεις βασικοί πυλώνες της στρατηγικής: η πελατοκεντρική φιλοσοφία, η ανάπτυξη ενός πράσινου και ανθεκτικού χαρτοφυλακίου ΑΠΕ και ο εκμοντερνισμός των δικτύων διανομής.

kotsovolos2

Στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού

Άλλωστε, η αγορά της ενέργειας αλλάζει και, αυτό που για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις ήταν μέχρι πριν από λίγα χρόνια μια απλή σύνδεση με το δίκτυο, στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού γίνεται ένας ολόκληρος νέος κόσμος λύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, αυτοπαραγωγή και έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή ευκολότερη. Για τις εταιρείες ενέργειας δημιουργείται η ανάγκη να εξηγήσουν στους καταναλωτές τις νέες δυνατότητες και τα οφέλη τους, μεγαλώνοντας παράλληλα την αξία προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη.

Το στρατηγικό πλάνο

Όραμα της ΔΕΗ είναι να επιλέγεται ως ο καλύτερος προορισμός για υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια. Το business plan της, μετά και την είσοδο στην αγορά της Ρουμανίας, είναι βασισμένο σε μια ολιστική προσέγγιση γύρω από την πράσινη μετάβαση και το τρίπτυχο καθαρή παράγωγή ενέργειας, σύγχρονα δίκτυα και πελατοκεντρική φιλοσοφία. Στόχος της διοίκησης είναι ο Όμιλος να γίνει ενεργειακός ηγέτης στην ευρύτερη περιοχή και σημαντικός παίκτης στην Ευρώπη. Η ΔΕΗ, λειτουργώντας, πλέον, ως ένας Όμιλος σε περισσότερες από μία χώρες και με περισσότερα από ένα αντικείμενα, έχει προοπτική και συμπεριλαμβάνει στη στρατηγική της το ευρύτερο γεωγραφικό πλαίσιο. Άλλωστε, ο Όμιλος ΔΕΗ αποτελεί τον μεγαλύτερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, εξυπηρετώντας 8,7 εκατομμύρια πελάτες, στους οποίους παρέχει περισσότερες από 35 TWh ενέργειας και μια ευρεία σειρά ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών.

 

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ