Ανατιμήσεις: Ενίσχυση 3% στον τζίρο των σουπερµάρκετ το πρώτο τρίµηνο, στο +1% οι τιµές στο ράφι
Φρενάρει, αλλά δεν σταµατά η ακρίβεια
Σε εισπράξεις 1,5 δισ. ευρώ ελπίζει η αγορά
Κατά 3% αυξήθηκε ο τζίρος των σουπερµάρκετ το πρώτο τρίµηνο του 2024, σύµφωνα µε έρευνα της Nielsen IQ. Από την ανάλυση των συγκεκριµένων στοιχείων προκύπτει ότι η αύξηση τιµών παρουσιάζει σηµαντική αποκλιµάκωση και κυµαίνεται γύρω στο 1%, κάτι που τονώνει την κατανάλωση, ενώ και η θετική µεταβολή των πωλούµενων όγκων οδηγεί στη συνολική αύξηση του τζίρου, η οποία για τον Μάρτιο βρίσκεται στο 3,2%. Αυτό βέβαια δεν σηµαίνει ότι δεν θα σηµειωθούν νέες ανατιµήσεις, αφού δεκάδες εταιρείες λιανικού εµπορίου έχουν ήδη παραλάβει αυξηµένα τιµολόγια για προϊόντα πρώτης ανάγκης, όπως τρόφιµα και είδη νοικοκυριού.
Μεσοσταθµικά, εκτιµάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα κινηθεί στα 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα. Αισιόδοξος εµφανίζεται, πάντως, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, καθώς -όπως αναφέρει- η αυξηµένη αγοραστική κίνηση ενόψει του Πάσχα αναµένεται να φέρει την «ανάσταση» στο σύνολο της ελληνικής αγοράς για το λιανικό εµπόριο έπειτα µάλιστα από µια δίµηνη υποτονική περίοδο που ακολούθησε τις φετινές χειµερινές εκπτώσεις. Παρά το γεγονός πως η πασχαλινή αγορά είναι µικρή σε διάρκεια, εντούτοις είναι αρκετά έντονη σε κύκλο και όγκο εργασιών, τόσο στο κλάδο των τροφίµων λόγω του πασχαλινού τραπεζιού όσο και σε πολλούς άλλους κλάδους της λιανικής λόγω των παραδοσιακών δώρων.
*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»
Πάσχα: Στα 190 ευρώ υπολογίζεται η φετινή δαπάνη ανά νοικοκυριό
Όπως καταγράφεται η καταναλωτική συµπεριφορά των Ελλήνων ενόψει του Πάσχα, σύµφωνα µε έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), η συνολική δαπάνη αναµένεται να παραµείνει σταθερή και µάλιστα µε τάση µείωσης. Το 40% του δείγµατος δήλωσε ότι θα ελαττώσει τις αγορές του, το 34% ότι θα τις αυξήσει, ενώ το 26% ότι θα µείνουν αµετάβλητες.Μεσοσταθµικά, εκτιµάται ότι η φετινή δαπάνη για το Πάσχα ανά νοικοκυριό θα κινηθεί στα 190 ευρώ, 120 ευρώ για είδη παντοπωλείου και 70 ευρώ για άλλα είδη, όπως π.χ. δώρα. Αισιόδοξος εµφανίζεται, πάντως, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, καθώς -όπως αναφέρει- η αυξηµένη αγοραστική κίνηση ενόψει του Πάσχα αναµένεται να φέρει την «ανάσταση» στο σύνολο της ελληνικής αγοράς για το λιανικό εµπόριο έπειτα µάλιστα από µια δίµηνη υποτονική περίοδο που ακολούθησε τις φετινές χειµερινές εκπτώσεις. Παρά το γεγονός πως η πασχαλινή αγορά είναι µικρή σε διάρκεια, εντούτοις είναι αρκετά έντονη σε κύκλο και όγκο εργασιών, τόσο στο κλάδο των τροφίµων λόγω του πασχαλινού τραπεζιού όσο και σε πολλούς άλλους κλάδους της λιανικής λόγω των παραδοσιακών δώρων.
Αισιοδοξία για τον φετινό πασχαλινό τζίρο
Ο πασχαλινός εορταστικός τζίρος, συµπεριλαµβανοµένων των ταξιδιών και των υπηρεσιών εστίασης και διαµονής, θα αποτυπωθεί στα στατιστικά του Μαΐου και ο Βασίλης Κορκίδης θεωρεί «σχεδόν βέβαιο» πως θα ξεπεράσει το 1,5 δισ. ευρώ της περυσινής χρονιάς, αφού, φέτος, το ελληνικό Πάσχα είναι ουσιαστικά εντός της θερινής τουριστικής περιόδου και θα πρέπει να συνυπολογιστεί η αυξηµένη τουριστική κίνηση από το εξωτερικό µε την «εισαγόµενη κατανάλωση». «Λαµβάνοντας υπόψη τους περυσινούς αρχικούς ενδοιασµούς για περιορισµένη κατανάλωση λόγω της παρατεταµένης ακρίβειας που δεν επιβεβαιώθηκαν, αναµένεται και φέτος ο τζίρος να είναι, έστω και πληθωριστικά, αυξηµένος συγκριτικά µε προηγούµενες χρονιές, τόσο στις τοπικές αγορές τροφίµων όσο και στα εµπορικά καταστήµατα της Αττικής. Οι γονείς και οι νονοί, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, θα ανταποκριθούν αξιοπρεπώς στις οικογενειακές και κοινωνικές τους υποχρεώσεις, αγοράζοντας τα καθιερωµένα πασχαλινά δώρα στα παιδιά και βαφτιστήρια», ανέφερε ο πρόεδρος του Εµπορικού-Βιοµηχανικού Επιµελητήριου Πειραιά, ο οποίος καταλήγει πως η αγορά υπολογίζει να απορροφήσει µεγάλο µέρος του δώρου του Πάσχα και σε συνδυασµό µε τις αυξήσεις των µισθών ευελπιστεί οι καταναλωτές να επηρεαστούν όσο το δυνατόν λιγότερο από την ακρίβεια στα τρόφιµα.*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»