Σε μοχλό περιφερειακής ανάπτυξης αναδεικνύεται ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος - Ε65, καθώς μειώνει στις 2,5 ώρες τη διαδρομή Αθήνα - Καρδίτσα και στις 3 ώρες τη διαδρομή Αθήνα - Τρίκαλα, ενώ με την ολοκλήρωσή του, που αναμένεται το 2025, θα επιταχυνθεί η πρόσβαση και στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου.

Αναλυτικότερα, τέθηκαν σε κυκλοφορία συνολικά 136 χιλιόμετρα του Ε65, τον οποίο διαχειρίζεται η Κεντρική Οδός και κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ -και οι δύο θυγατρικές του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-, καθώς παραδόθηκαν τα τμήματα Λαμία - Ξυνιάδα και Τρίκαλα - Καλαμπάκα, μέσω των οποίων σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί, όπως τα Μετέωρα και η Λίμνη Πλαστήρα, είναι πλέον προσβάσιμοι γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια. Με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, στον τουρισμό και στην αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας -που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη- με το λιμάνι του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφισταμένης.

Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου 2 ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα Δυτικά Βαλκάνια, ενώ με τον Ε65 το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, η απόσταση Αθήνα-Γρεβενά και Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες και η μετάβαση στην Καστοριά και την Κοζάνη θα πραγματοποιείται εντός 4,5 ωρών.

Υπενθυμίζεται ότι ο αυτοκινητόδρομος Ε65 έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 1,397 δισ. ευρώ. Κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, συνδέοντας την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα.

Υπό κατασκευή από την ΤΕΡΝΑ βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, που θα ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.


Στα 136 χλμ. που δόθηκαν στην κυκλοφορία θα παρέχονται οι υπηρεσίες οδικής ασφάλειας της Κεντρικής Οδού, όπως
:

  • 24ωρα περίπολα οδικής ασφάλειας

  • Αριθμός έκτακτης ανάγκης 24ωρης λειτουργίας, 1075

  • Δωρεάν οδική βοήθεια

  • Τηλεφωνική εξυπηρέτηση πελατών στο 801 700 7000


Στα τεχνικά χαρακτηριστικά αυτών των 136 χλμ. που κατασκεύασε η ΤΕΡΝΑ περιλαμβάνονται
:

  • 11 ανισόπεδοι κόμβοι και 4 ημικόμβοι

  • 3 δίδυμες σήραγγες

  • 1 γέφυρες

  • 27 άνω διαβάσεις και 41 κάτω διαβάσεις

  • 5 αμφίπλευροι χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης

  • 3 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης, 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας και 1 Κέντρο Εξυπηρέτησης Σηράγγων

  • 3 κτίρια Τροχαίας και 1 κτίριο Πυροσβεστικής

  • 3 σταθμοί εξυπηρέτησης

  • 1 σημείο εξυπηρέτησης πελατών

  • 3 μετωπικοί σταθμοί διοδίων και 4 πλευρικοί σταθμοί διοδίων

«Σήμερα είναι πράγματι μια σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, για τη Θεσσαλία, για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς παραδίδουμε πια στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο τμήμα ενός πολύ σημαντικού δρόμου. Και γνωρίζω πολύ καλά, ειδικά για τη Δυτική Θεσσαλία, για τα Τρίκαλα, για την Καρδίτσα, για την Καλαμπάκα, πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος», τόνισε, μεταξύ άλλων, κατά την τελετή παράδοσης ο πρωθυπουργός, Κυριακός Μητσοτάκης. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 «διευκολύνεται η πρόσβαση στο εξωτερικό».

«Θρυαλλίδα ανάπτυξης», χαρακτήρισε τον Ε65 από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, σημείωσε: «Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65 είναι η πιο οικονομική, γρήγορη και αποτελεσματική οδική αρτηρία, ώστε να έρθει κάποιος από τη Δυτική-Βορειοδυτική και Κεντρική Μακεδονία ή από την Κεντρική Ελλάδα προς την Αθήνα και αντίστροφα. Σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία το νότιο τμήμα ολόκληρο και σημαντικό μέρος του βόρειου τμήματος. Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επιταχύνουμε και την παράδοση του βόρειου τμήματος. Ελπίζουμε του χρόνου να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέρμα του, που είναι το σημείο όπου συναντά το βορειοδυτικό κομμάτι της Εγνατίας».

«Η ολοκλήρωση του νότιου τμήματος του Ε65 είναι η σημαντικότερη εξέλιξη για τον Δήμο Τρικκαίων. Ειδικά τα Τρίκαλα αποτελούν πλέον κόμβο μεταφορών», τόνισε στο «ΜΡ» ο Νίκος Σακκάς, δήμαρχος Τρικκαίων και πρόεδρος ΠΕΔ Θεσσαλίας, ενώ ο δήμαρχος Μετεώρων, Λευτέρης Αβραμόπουλος, τόνισε: «Ένα όνειρο ζωής γίνεται πραγματικότητα. Για τον Δήμο Μετεώρων είναι μια ιστορική στιγμή, καθώς αίρεται η οδική απομόνωση».


Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»