Τέλη κυκλοφορίας: Σενάρια παροχής κινήτρων για απόσυρση αυτοκινήτων 20ετίας και άνω - Έρχονται "καμπάνες" από το 2025
Τι προβλέπει το σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών
Πλην των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή, τα υπόλοιπα οχήματα (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά κ.λπ.) θα πληρώνουν τέλη σε κλιμακωτή βάση
Αυξημένες επιβαρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα ρυπογόνα και παλιά αυτοκίνητα προβλέπει το σχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, για το οποίο δρομολογούνται τα επόμενα βήματα με σκοπό να ισχύσει από το 2025.
Γνώμονας του σχεδιασμού της κυβέρνησης είναι ο εναρμονισμός με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τον περιορισμό του στόλου των παλιών αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας και η αρχή γίνεται μέσα από τον ορισμό νέων επιπέδων τελών κυκλοφορίας.
Έτσι, πλην των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή, τα υπόλοιπα οχήματα (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά κ.λπ.) θα πληρώνουν τέλη σε κλιμακωτή βάση, ανάλογα με το πόσο ρυπαίνουν το περιβάλλον.
Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 01.01.2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km.
Ταυτόχρονα εξετάζονται σενάρια για την παροχή κινήτρων μέσω του μέτρου της απόσυρσης για αυτοκίνητα 20 ετών και άνω. Αν και το σχέδιο δεν έχει καταλήξει ακόμα στα τελικά του χαρακτηριστικά, εντούτοις είναι μέσα στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου να τρέξει άμεσα έτσι ώστε το 2025 να μας βρει έτοιμους για εφαρμογή.
Όπως είχε ήδη γίνει γνωστό από τον Μάρτιο, δημιουργείται ειδική τεχνική ομάδα με στόχο την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, τη διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, την επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων, καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2024, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d144k36ezu8x)
Γνώμονας του σχεδιασμού της κυβέρνησης είναι ο εναρμονισμός με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τον περιορισμό του στόλου των παλιών αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας και η αρχή γίνεται μέσα από τον ορισμό νέων επιπέδων τελών κυκλοφορίας.
Έτσι, πλην των ηλεκτρικών που θα συνεχίσουν να έχουν πλήρη απαλλαγή, τα υπόλοιπα οχήματα (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά κ.λπ.) θα πληρώνουν τέλη σε κλιμακωτή βάση, ανάλογα με το πόσο ρυπαίνουν το περιβάλλον.
Με τα νέα δεδομένα, τα μόνα αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας που θεωρείται σίγουρο ότι θα έχουν μηδενικά τέλη είναι τα ηλεκτρικά. Σήμερα δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια υβριδικά με ταξινόμηση μετά την 01.01.2021, εφόσον εκπέμπουν λιγότερα από 122 gr/Km.
Σενάρια παροχής κινήτρων για απόσυρση αυτοκινήτων 20ετίας και άνω
Ταυτόχρονα εξετάζονται σενάρια για την παροχή κινήτρων μέσω του μέτρου της απόσυρσης για αυτοκίνητα 20 ετών και άνω. Αν και το σχέδιο δεν έχει καταλήξει ακόμα στα τελικά του χαρακτηριστικά, εντούτοις είναι μέσα στις προθέσεις του οικονομικού επιτελείου να τρέξει άμεσα έτσι ώστε το 2025 να μας βρει έτοιμους για εφαρμογή.
Όπως είχε ήδη γίνει γνωστό από τον Μάρτιο, δημιουργείται ειδική τεχνική ομάδα με στόχο την αναμόρφωση και επικαιροποίηση του πλαισίου, τη διατύπωση απόψεων σχετικά με κανονιστικές και νομοθετικές ρυθμίσεις, την επεξεργασία και μελέτη των νέων τεχνολογικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών εξελίξεων, καθώς και των όρων, προϋποθέσεων και κριτηρίων διαμόρφωσης του κόστους των τελών.
Το πρώτο σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2024, ενώ μέχρι τότε η τεχνική ομάδα εργασίας θα μελετήσει και τα συστήματα τελών κυκλοφορίας που εφαρμόζονται σε άλλες χώρες.