Youth Pass: Λήγει αύριο η προθεσμία για τις αιτήσεις - Πότε καταβάλλεται η ενίσχυση
Ποιοι είναι οι δικαιούχοι
Η διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.)
Αύριο, Τετάρτη 15 Μαΐου, λήγει η προθεσμία για τις αιτήσεις για το Youth Pass που δίνει στους νέους ηλικίας 18 και 19 ετών οικονομική ενίσχυση ύψους 150 ευρώ, με την υποχρέωση μόνο να υποβάλλουν την αίτησή τους στη σχετική πλατφόρμα.
*Διαβάστε εδώ: Συντάξεις Ιουνίου 2024: Πότε θα καταβληθούν στους συνταξιούχους - Αναλυτικά οι πληρωμές
Ειδικότερα, δικαιούχοι είναι οι νέοι, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ή το 19ο έτος της ηλικίας τους, από 1.1.2023 έως και 31.12.2023.
Πρέπει, επίσης, να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος και να έχουν υποβάλει την αίτηση στην πλατφόρμα. Δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Η αίτηση υποβάλλεται μια φορά και δεν χρειάζεται να υποβληθεί ξανά μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου.
Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο ένας νέος δεν έκανε την αίτησή του για το Youth Pass, όταν ήταν 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας όμως την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.
Η είσοδος του δικαιούχου πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης, με τη χρήση των κωδικών taxisnet.
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο δικαιούχος καταχωρίζει στα εμφανιζόμενα στο σύστημα πεδία τα στοιχεία επικοινωνίας, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού
Το Youth Pass που αντιστοιχεί σε 150 ευρώ καταβάλλεται σε όλους τους δικαιούχους που έκαναν την αίτηση μέχρι τις 31 Μαΐου κάθε έτους.
Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου.
Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών μέχρι οι δικαιούχοι να λάβουν την ενίσχυση. Στη συνέχεια θα μπορούν να αξιοποιήσουν το voucher των 150 ευρώ σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.
Η διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου – δικαιούχου, καθώς και μέσω εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, βάσει του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.
Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωναμε την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα:
α) Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του φυσικού προσώπου,
β) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και
γ) το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει το φυσικό πρόσωπο, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού.
Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά/επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.
Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου, σύμφωνα με τα άρθρα 3 ή 4, και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για το σκοπό έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο δικαιούχο.
Το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει το δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας:
α) Γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και
β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα.
Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους αποστέλλεται μια φορά ετησίως στα τραπεζικά ιδρύματα για πίστωση στις ψηφιακές χρεωστικές κάρτες μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους. Ειδικώς για την πρώτη εφαρμογή εντός του 2023, η ανωτέρω πίστωση λαμβάνει χώραμέχρι τη 10η Δεκεμβρίου 2023.
Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών και φέρουν, ιδίως, τους Κωδικούς Κατηγορίας Εμπόρου (Merchant Category Codes – MCC) και τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που περιλαμβάνονται στα Παραρτήματα Ι και ΙΙ, αντίστοιχα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο ή ανάληψη του χρηματικού ποσού που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα.
Η χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας πραγματοποιείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικές συναλλαγές ή μέσω συσκευής, η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών, ήτοι, μέσω ιστοσελίδας ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία δίνεται η δυνατότητα απευθείας χρέωσης της άυλης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με τη συμπλήρωση των στοιχείων της, ή με τη χρήση εφαρμογής σε ηλεκτρονική συσκευή που υποστηρίζει τη λειτουργία ανέπαφων συναλλαγών μέσω ασύρματης σύνδεσης δύο συσκευών με απλή επαφή ή προσέγγισή τους (τεχνολογία NFC – Near Field Communication).
Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής διευκόλυνσης, για την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.
Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του δικαιούχου παραμένει ενεργοποιημένη για δύο (2) έτη από τον επόμενο μήνα της έκδοσής της, μετά την πάροδο των οποίων το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d16jf0mvcvht)
*Διαβάστε εδώ: Συντάξεις Ιουνίου 2024: Πότε θα καταβληθούν στους συνταξιούχους - Αναλυτικά οι πληρωμές
Ειδικότερα, δικαιούχοι είναι οι νέοι, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος ή το 19ο έτος της ηλικίας τους, από 1.1.2023 έως και 31.12.2023.
Πρέπει, επίσης, να είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος και να έχουν υποβάλει την αίτηση στην πλατφόρμα. Δεν υπάρχουν περιουσιακά ή εισοδηματικά κριτήρια.
Η αίτηση υποβάλλεται μια φορά και δεν χρειάζεται να υποβληθεί ξανά μετά και τη συμπλήρωση του 19ου έτους της ηλικίας του δικαιούχου.
Ωστόσο, αν για τον οποιοδήποτε λόγο ένας νέος δεν έκανε την αίτησή του για το Youth Pass, όταν ήταν 18 ετών, μπορεί να το πράξει όταν γίνει 19 ετών, λαμβάνοντας όμως την ενίσχυση μόνο για το δεύτερο έτος και όχι αναδρομικά.
Η είσοδος του δικαιούχου πραγματοποιείται κατόπιν αυθεντικοποίησης, με τη χρήση των κωδικών taxisnet.
Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο δικαιούχος καταχωρίζει στα εμφανιζόμενα στο σύστημα πεδία τα στοιχεία επικοινωνίας, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου, το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει για την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και αιτείται την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού
Πότε πληρώνεται το Youth Pass
Το Youth Pass που αντιστοιχεί σε 150 ευρώ καταβάλλεται σε όλους τους δικαιούχους που έκαναν την αίτηση μέχρι τις 31 Μαΐου κάθε έτους.Η πίστωση της ενίσχυσης γίνεται με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, η οποία θα αποσταλεί στα πιστωτικά ιδρύματα έως και την Παρασκευή 31 Μαΐου.
Σημειώνεται ότι ενδέχεται να υπάρξει καθυστέρηση 1-2 εργάσιμων ημερών μέχρι οι δικαιούχοι να λάβουν την ενίσχυση. Στη συνέχεια θα μπορούν να αξιοποιήσουν το voucher των 150 ευρώ σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πολιτισμού, του τουρισμού και των μεταφορών.
Διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας από τα Κ.Ε.Π.
Η διαδικασία έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας μπορεί να πραγματοποιηθεί και μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.), από πιστοποιημένο υπάλληλο, κατόπιν σχετικής αίτησης του φυσικού προσώπου – δικαιούχου, καθώς και μέσω εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου, βάσει του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας.Ο υπάλληλος του Κ.Ε.Π. εισέρχεται στην ειδική εφαρμογή κατόπιν αυθεντικοποίησής του με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωναμε την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Στη συνέχεια, ο υπάλληλος καταχωρίζει στα πεδία που εμφανίζονται στο σύστημα:
α) Τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.) του φυσικού προσώπου,
β) τα στοιχεία επικοινωνίας του φυσικού προσώπου, και ειδικότερα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου και
γ) το πιστωτικό ίδρυμα που επιλέγει το φυσικό πρόσωπο, και αιτείται για λογαριασμό του φυσικού προσώπου την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του σχετικού ποσού.
Για την εξυπηρέτηση των χρηστών του πληροφοριακού συστήματος, διατίθεται εγχειρίδιο χρήσης της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής, καθώς και υπηρεσία εξυπηρέτησης των χρηστών (help desk) για την αναφορά/επίλυση προβλημάτων και την παροχή οδηγιών.
Πίστωση της οικονομικής διευκόλυνσης και ενεργοποίηση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας
Μετά την ολοκλήρωση της υποβολής της αίτησης του φυσικού προσώπου, σύμφωνα με τα άρθρα 3 ή 4, και εφόσον επαληθευθεί η ιδιότητά του ως δικαιούχου, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. διαβιβάζει εγκριτική απόφαση στο πιστωτικό ίδρυμα ή στο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, τηρουμένων των κατάλληλων τεχνικών και οργανωτικών μέτρων, με τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου, το όνομα, το επώνυμο, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό κινητού τηλεφώνου του δικαιούχου, για το σκοπό έκδοσης της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και πίστωσης του ποσού της οικονομικής ενίσχυσης, και εμβάζει αμελλητί στο πιστωτικό ίδρυμα ή στον χρηματοπιστωτικό οργανισμό το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο δικαιούχο.Το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός ενημερώνει το δικαιούχο για τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσει για την πρώτη ενεργοποίηση της κάρτας και την πίστωση του χρηματικού ποσού, αποστέλλοντας:
α) Γραπτό μήνυμα (sms) στον αριθμό κινητού τηλεφώνου που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή, με ενσωματωμένες οδηγίες και
β) μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) στην ηλεκτρονική διεύθυνση που έχει δηλώσει ο δικαιούχος στην ειδική εφαρμογή με ενσωματωμένο σύνδεσμο για την ενεργοποίηση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας.
Μετά την είσοδο στον ανωτέρω σύνδεσμο, ο δικαιούχος δημιουργεί προσωπικό κωδικό πρόσβασης (password) και λαμβάνει κωδικό επιβεβαίωσης, με νέο γραπτό μήνυμα (sms), προκειμένου να ενεργοποιήσει την ψηφιακή χρεωστική κάρτα.
Η ενίσχυση για όλους τους δικαιούχους αποστέλλεται μια φορά ετησίως στα τραπεζικά ιδρύματα για πίστωση στις ψηφιακές χρεωστικές κάρτες μέχρι την 31η Μαΐου κάθε έτους. Ειδικώς για την πρώτη εφαρμογή εντός του 2023, η ανωτέρω πίστωση λαμβάνει χώραμέχρι τη 10η Δεκεμβρίου 2023.
Το χρηματικό ποσό που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα, δύναται να χρησιμοποιείται αποκλειστικά από το δικαιούχο για την πραγματοποίηση αγορών ή τη λήψη υπηρεσιών από επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, του πολιτισμού και των μεταφορών και φέρουν, ιδίως, τους Κωδικούς Κατηγορίας Εμπόρου (Merchant Category Codes – MCC) και τους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (Κ.Α.Δ.) που περιλαμβάνονται στα Παραρτήματα Ι και ΙΙ, αντίστοιχα, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.
Δεν είναι εφικτή οποιαδήποτε μεταφορά σε τρίτο πρόσωπο ή ανάληψη του χρηματικού ποσού που πιστώνεται στη χρεωστική κάρτα.
Η χρήση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας πραγματοποιείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικές συναλλαγές ή μέσω συσκευής, η οποία υποστηρίζει την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών, ήτοι, μέσω ιστοσελίδας ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην οποία δίνεται η δυνατότητα απευθείας χρέωσης της άυλης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας με τη συμπλήρωση των στοιχείων της, ή με τη χρήση εφαρμογής σε ηλεκτρονική συσκευή που υποστηρίζει τη λειτουργία ανέπαφων συναλλαγών μέσω ασύρματης σύνδεσης δύο συσκευών με απλή επαφή ή προσέγγισή τους (τεχνολογία NFC – Near Field Communication).
Κατόπιν της διενέργειας των πληρωμών των ενισχύσεων, η Κ.τ.Π. Μ.Α.Ε. αποστέλλει αυτοματοποιημένο μήνυμα στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του δικαιούχου που έχει δηλωθεί στην αίτηση για τη λήψη της οικονομικής διευκόλυνσης, για την επιτυχή πίστωση της ενίσχυσης που καταβλήθηκε ή ενημέρωση σε περίπτωση απόρριψής της.
Η ψηφιακή χρεωστική κάρτα του δικαιούχου παραμένει ενεργοποιημένη για δύο (2) έτη από τον επόμενο μήνα της έκδοσής της, μετά την πάροδο των οποίων το πιστωτικό ίδρυμα ή ο χρηματοπιστωτικός οργανισμός υποχρεούται άμεσα να την απενεργοποιήσει.