Η ''χρυσή εποχή'' για τους Έλληνες εφοπλιστές: Για ''εξαιρετικές επιδόσεις'' µιλά το Bloomberg µε αφορµή τα Ποσειδώνια 2024
8% του ΑΕΠ αντιπροσώπευε o κλάδος το 2023
148 δισ. ευρώ η συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία την τελευταία δεκαετία
«Είναι εξαιρετική στιγµή να είσαι Έλληνας εφοπλιστής σε περιόδους παγκόσµιας αβεβαιότητας», επισηµαίνει το διεθνές πρακτορείο Bloomberg, στρέφοντας -µε αφορµή την έκθεση «Ποσειδώνια 2024» που ξεκίνησε χθες- τα φώτα του στη µικρή Ελλάδα, η οποία, κόντρα στον παγκόσµιο ανταγωνισµό από χώρες-µεγαθήρια, όχι µόνο εξακολουθεί να ελέγχει τον µεγαλύτερο ναυτιλιακό στόλο παγκοσµίως αλλά και να αυξάνει χρόνο µε τον χρόνο το εκτόπισµά του.
«Μας διέπει περισσότερο το εµπορικό συµφέρον παρά η πολιτική και ένας από τους λόγους για τους οποίους επιβιώσαµε αυτούς τους αιώνες είναι ότι ήµασταν πολύ ευέλικτοι και εφευρετικοί και σε θέση να προσαρµοζόµαστε στις µεταβαλλόµενες συνθήκες», δήλωσε ο Τεντ Πετρόπουλος, ιδρυτής του ναυτιλιακού ερευνητή Petrofin Research µε έδρα την Αθήνα.
Την τελευταία δεκαετία η ναυτιλία έχει συνεισφέρει 148 δισεκατοµµύρια ευρώ στην ελληνική οικονοµία, ενώ αντιπροσωπεύει το 8% του ΑΕΠ το 2023. Η συνολική αξία του ελληνικού στόλου εκτιµάται σε σχεδόν 180 δισεκατοµµύρια δολάρια, σύµφωνα µε την Clarkson Research Services Ltd, µονάδα του µεγαλύτερου ναυλοµεσίτη στον κόσµο. Η Ελλάδα διατηρεί βραχεία κεφαλή από την Κίνα, που είναι η µεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσµο σε όρους µεταφορικής ικανότητας και στη δεύτερη θέση όσον αφορά την ακαθάριστη χωρητικότητα.
*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα
«Τα ελληνόκτητα πλοία µεταφέρουν τα πάντα. Το αργό πετρέλαιο και τα καύσιµα που παράγονται από αυτό, το φυσικό αέριο για τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας, τα τελικά προϊόντα, τον άνθρακα και τα µεταλλεύµατα που κινούν την παγκόσµια οικονοµία. ∆ιαγωνίζονται στήθος µε στήθος µε τις κινεζικές εταιρείες για την πρώτη θέση ιδιοκτητών πλοίων στον κόσµο», αναφέρεται στο δηµοσίευµα, επισηµαίνοντας ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξακολουθούν να κρατούν τα σκήπτρα.«Μας διέπει περισσότερο το εµπορικό συµφέρον παρά η πολιτική και ένας από τους λόγους για τους οποίους επιβιώσαµε αυτούς τους αιώνες είναι ότι ήµασταν πολύ ευέλικτοι και εφευρετικοί και σε θέση να προσαρµοζόµαστε στις µεταβαλλόµενες συνθήκες», δήλωσε ο Τεντ Πετρόπουλος, ιδρυτής του ναυτιλιακού ερευνητή Petrofin Research µε έδρα την Αθήνα.
Την τελευταία δεκαετία η ναυτιλία έχει συνεισφέρει 148 δισεκατοµµύρια ευρώ στην ελληνική οικονοµία, ενώ αντιπροσωπεύει το 8% του ΑΕΠ το 2023. Η συνολική αξία του ελληνικού στόλου εκτιµάται σε σχεδόν 180 δισεκατοµµύρια δολάρια, σύµφωνα µε την Clarkson Research Services Ltd, µονάδα του µεγαλύτερου ναυλοµεσίτη στον κόσµο. Η Ελλάδα διατηρεί βραχεία κεφαλή από την Κίνα, που είναι η µεγαλύτερη πλοιοκτήτρια χώρα στον κόσµο σε όρους µεταφορικής ικανότητας και στη δεύτερη θέση όσον αφορά την ακαθάριστη χωρητικότητα.
Οι προκλήσεις των εφοπλιστών
Οι µεγάλες προκλήσεις που αντιµετωπίζουν οι εφοπλιστές σε όλο τον κόσµο θα αποτελέσουν αντικείµενο συζητήσεων αυτή την εβδοµάδα στα «Ποσειδώνια 2024» που ξεκίνησαν. Οι εκπρόσωποι της ναυτιλιακής βιοµηχανίας της χώρας θα συναντηθούν τις επόµενες ηµέρες (έως και την Παρασκευή) µε χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσµο σε ξενοδοχεία και beach clubs µέσα και γύρω από την Αθήνα, αναφέρει το πρακτορείο. Θα συγκεντρωθούν σε µια περίοδο διαρκούς άνθησης των θαλάσσιων µεταφορών, που τροφοδοτείται εν µέρει από τις συγκρούσεις, και θα συζητήσουν για το µέλλον των πλοίων που θα κατασκευαστούν στο πλαίσιο της ενεργειακής µετάβασης και των εναλλακτικών πράσινων καυσίµων.*Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»