Πλαφόν στην κρουαζιέρα για Μύκονο και Σαντορίνη: Περιορισµούς από το 2025 για τα εκατοντάδες πλοία σε δηµοφιλείς προορισµούς
Τι αναφέρει το Bloomberg
Η κρουαζιέρα, που έχει αναπτυχθεί θεαµατικά τα τελευταία χρόνια, απέφερε πέρυσι έσοδα 847.400.000 ευρώ, υπερδιπλάσια από τα επίπεδα του 2022
Βόµβα για την επιβολή «πλαφόν» στον αριθµό των εκατοντάδων γιγάντιων κρουαζιερόπλοιων που επισκέπτονται τα δηµοφιλέστερα ελληνικά νησιά την καλοκαιρινή περίοδο έριξε µε συνέντευξή του στο Bloomberg ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Έχοντας αντιληφθεί τα τεράστια προβλήµατα που προκαλεί ο υπερτουρισµός στις µικρές τοπικές κοινωνίες νησιών που -ενώ δεν διαθέτουν τις απαραίτητες υποδοµέςβουλιάζουν από επισκέπτες το καλοκαίρι, ο πρωθυπουργός αποκάλυψε ότι από το 2025 η κυβέρνηση προσανατολίζεται να βάλει φρένο στην κρουαζιέρα περιορίζοντας τον συνολικό αριθµό των θέσεων ελλιµενισµού ή καθιερώνοντας διαγωνιστικές διαδικασίες για τις θέσεις αυτές.
Bloomberg: Το διακύβευµα για την Ελλάδα είναι µεγάλο
Όπως τονίζει το Bloomberg, το διακύβευµα για την Ελλάδα είναι µεγάλο, καθώς ο τουρισµός κινεί περίπου το ένα τέταρτο της οικονοµίας, µε τις τουριστικές αφίξεις και τα έσοδα να σηµειώνουν αλλεπάλληλα ρεκόρ µετά την πανδηµία. Πέρυσι η Ελλάδα υποδέχθηκε 32.700.000 τουρίστες (+18%), ενώ φέτος στο πρώτο τρίµηνο οι αφίξεις τρέχουν µε αύξηση 25%, προϊδεάζοντας για τελική επίδοση πάνω από τους 35.000.000 επισκέπτες. Η κρουαζιέρα, που έχει αναπτυχθεί θεαµατικά τα τελευταία χρόνια, απέφερε πέρυσι έσοδα 847.400.000 ευρώ, υπερδιπλάσια από τα επίπεδα του 2022, και φέτος αναµένεται να είναι ακόµη περισσότερα, ωστόσο η επιβάρυνση που φαίνεται να προκαλεί κρίνεται σοβαρότερη από τα οικονοµικά οφέλη. Είναι απίθανο ότι οι νέοι περιορισµοί θα επιφέρουν σηµαντικό πλήγµα στην κρουαζιέρα, σηµειώνει το Bloomberg, µε τα πλοία να συνεχίζουν να επισκέπτονται τα περισσότερα νησιά και πολλά κρουαζιερόπλοια να έχουν ως «home port» (λιµένα νηολογίου) τον Πειραιά.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εντοπίζει το πρόβληµα στα πιο δηµοφιλή νησιά της χώρας. «Η Σαντορίνη από µόνη της είναι ένα πρόβληµα», είπε, µιλώντας για την αποσύνδεση ανάµεσα στον τεράστιο αριθµό πλοίων που ελλιµενίζονται στο νησί και το κατά πόσο συµβάλλουν στην τουριστική οικονοµία. Άλλοι τουρίστες ίσως αποθαρρύνονται από το να επισκεφθούν τη Σαντορίνη λόγω της επιβάρυνσης των κρουαζιερόπλοιων, εξήγησε. «Υπάρχουν άνθρωποι που ξοδεύουν πολλά χρήµατα για να βρεθούν στη Σαντορίνη και δεν θέλουν το νησί να “βουλιάζει”. Επιπλέον, το νησί δεν µπορεί να το αντέξει οικονοµικά, ακόµη και από άποψη ασφάλειας», σηµείωσε. Η Σαντορίνη ήταν πέρυσι ο πιο δηµοφιλής νησιωτικός προορισµός της Ελλάδας για κρουαζιερόπλοια, µε 800 πλοία να φέρνουν σχεδόν 1.300.000 επισκέπτες σε ένα νησί που έχει µόλις 15.000 µόνιµους κατοίκους. Ανάµεσα στα νησιά που νιώθουν την πίεση είναι και η Μύκονος, που είχε 749 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων το 2023, µε αύξηση 23% από το 2022.
Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»