Ακρίβεια: Έρχεται παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Το άφησε ανοικτό ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών
Ανοιχτό το ενδεχόμενο κυβερνητικής παρέμβασης
Ψηλά στη λίστα των χωρών με τα πιο ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια η Ελλάδα
Δέκα ελληνικοί προορισμοί φιγουράρουν στους 50 πιο ακριβούς της ακτοπλοΐας σε ολόκληρη την Ευρώπη: Σπέτσες, Λέρος, Πάρος, Κως, Μήλος, Φολέγανδρος, Σύρος, Σαντορίνη, Κουφονήσια και Μύκονος αναμένεται να εξανεμίσουν μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού των επισκεπτών του καλοκαιριού, πριν καλά καλά λύσουν… κάβους για τις διακοπές.
Σύμφωνα με έρευνα της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στη λίστα των χωρών με τα πιο ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καταλαμβάνοντας την 11η θέση, την οποία κατείχε και το 2023. Βάσει της έρευνας, ο δείκτης τιμών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα το 2024 έχει αυξηθεί κατά 3,6% σε σύγκριση με πέρυσι. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι τιμές των νηολογίων Πάρος-Σύρος και Ίος-Κουφονήσια, που αυξήθηκαν κατά 101% μέσα σε ένα έτος, ενώ στο δρομολόγιο Λέρος-Λειψοί η αύξηση φτάνει το 73%.
Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης με σαφήνεια είχε προαναγγείλει ότι η κυβέρνηση στο σύνολό της «θα πέσει πάνω» σε όλα τα θέματα που αφορούν την ακρίβεια, καθώς -απαντώντας σε ερώτηση για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, για το στεγαστικό κόστος και για το κόστος των υπηρεσιών Υγείας- είχε ξεκαθαρίσει ότι «για την κυβέρνηση η αποκλιμάκωση των τιμών είναι μια συνολική υπόθεση». Φαίνεται ότι βλέπουν περιθώριο, αφού -σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος- από την αρχή του χρόνου τα έσοδα του τουρισμού σπάνε τα ρεκόρ: την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 937.800.000 ευρώ, έναντι πλεονάσματος 767.900.000 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023. «Θυμάστε ότι πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε παρέμβει με κυβερνητικές πρωτοβουλίες προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν τα κόμιστρα και πράγματι απέδωσε το συγκεκριμένο μέτρο έστω και για δύο τρεις μήνες μέσα στο καλοκαίρι και αρχές φθινοπώρου. Το ίδιο θα παρακολουθούμε και φέτος και θα πράξουμε, εφόσον χρειαστεί», πρόσθεσε στη συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών.
Σύμφωνα με έρευνα της διαδικτυακής πλατφόρμας Vivanoda, η Ελλάδα βρίσκεται ψηλά στη λίστα των χωρών με τα πιο ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια, καταλαμβάνοντας την 11η θέση, την οποία κατείχε και το 2023. Βάσει της έρευνας, ο δείκτης τιμών για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια στην Ελλάδα το 2024 έχει αυξηθεί κατά 3,6% σε σύγκριση με πέρυσι. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι τιμές των νηολογίων Πάρος-Σύρος και Ίος-Κουφονήσια, που αυξήθηκαν κατά 101% μέσα σε ένα έτος, ενώ στο δρομολόγιο Λέρος-Λειψοί η αύξηση φτάνει το 73%.
Ανοιχτό το ενδεχόμενο κυβερνητικής παρέμβασης για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Από κυβερνητικά στόματα αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποια παρέμβαση. «Το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και η Επιτροπή Ανταγωνισμού παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών και στα ακτοπλοϊκά αλλά και γενικότερα στις υπηρεσίες που έχουν να κάνουν με το τουριστικό προϊόν και κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη παρεμβαίνει», ανέφερε χαρακτηριστικά, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα, ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, Όμηρος Τσάπαλος, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο κυβερνητικής παρέμβασης, κάτι που είχε κάνει -άτυπα- και ο Τάκης Θεοδωρικάκος στην ενημέρωση των δημοσιογράφων μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό.Ο νέος υπουργός Ανάπτυξης με σαφήνεια είχε προαναγγείλει ότι η κυβέρνηση στο σύνολό της «θα πέσει πάνω» σε όλα τα θέματα που αφορούν την ακρίβεια, καθώς -απαντώντας σε ερώτηση για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, για το στεγαστικό κόστος και για το κόστος των υπηρεσιών Υγείας- είχε ξεκαθαρίσει ότι «για την κυβέρνηση η αποκλιμάκωση των τιμών είναι μια συνολική υπόθεση». Φαίνεται ότι βλέπουν περιθώριο, αφού -σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος- από την αρχή του χρόνου τα έσοδα του τουρισμού σπάνε τα ρεκόρ: την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 937.800.000 ευρώ, έναντι πλεονάσματος 767.900.000 ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023. «Θυμάστε ότι πέρυσι τέτοια εποχή είχαμε παρέμβει με κυβερνητικές πρωτοβουλίες προκειμένου οι ακτοπλοϊκές εταιρείες να μειώσουν τα κόμιστρα και πράγματι απέδωσε το συγκεκριμένο μέτρο έστω και για δύο τρεις μήνες μέσα στο καλοκαίρι και αρχές φθινοπώρου. Το ίδιο θα παρακολουθούμε και φέτος και θα πράξουμε, εφόσον χρειαστεί», πρόσθεσε στη συνέντευξή του ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Οικονομικών.