Η ακρίβεια επηρεάζει και τις διακοπές των πολιτών, καθώς στα ύψη έχουν πάει πλέον οι τιμές για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, και οι εκδρομείς του καλοκαιριού το σκέφτονται δύο και τρεις φορές εάν θα πάνε διακοπές σε κάποιο νησί αφού θα πρέπει μόνο για τη μεταφορά τους εκεί με το πλοίο να δαπανήσουν ακόμη και ολόκληρο το δώρο.

Η κατάσταση με τις τιμές των ακτοπλοϊκών αγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Στο δρομολόγιο Σαντορίνη – Ίος, με περίπου ίδια ώρα αναχώρησης στις 10 το πρωί, η μια ακτοπλοϊκή εταιρεία κοστολογεί το δρομολόγιο στην οικονομική θέση του ταχύπλοου που έχει στη γραμμή στα 44,70 και η άλλη στα 45 ευρώ. Την επόμενη μέρα όμως που στη συγκεκριμένη γραμμή μένει μόνο η μία εταιρεία το εισιτήριο κοστίζει 64,70 ευρώ. 20 ευρώ δηλαδή ακριβότερα για την ίδια διαδρομή την ίδια ώρα.


Ένας μέσος μισθός μόνο για τα εισιτήρια

Τα στοιχεία της Eurostat είναι ενδεικτικά της κατάστασης. Μέσα σε 5 χρόνια τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί στη χώρα μας κατά 38,1% ενώ ο μέσος όρος αυξήσεων στην Ευρωπαϊκή; Eνωση είναι μόλις 10,5 %.

Τουριστικός πράκτορας λέει στο MEGA: «Για Δωδεκάνησα, Κω, Ρόδο, ΟΔΟ, ούτε λόγος, με μια τετράκλινη καμπίνα πηγαίνουμε με ποσά που προσεγγίζουν τα 1000 ευρώ ένας μέσος μισθός μόνο για τα εισιτήρια».

Την ίδια ώρα, ο κλάδος βρίσκεται εν αναμονή της παρέμβασης της επιτροπής ανταγωνισμού και της λειτουργίας παρατηρητηρίου τιμών. Προς το παρόν πάντως οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να βρίσκονται αντιμέτωποί με τα ακριβά εισιτήρια, παρά το γεγονός πως τα καύσιμα των πλοίων κοστίζουν λιγότερο από πέρυσι.

«Ζούμε σε μια χρόνια όπου τα πετρέλαια κοστίζουν πολύ λιγότερο από ότι ήταν ο μέσος όρος του κόστους πετρελαίου των τελευταίων ετών και του 2023», σημείωσε ναυτιλιακός σύμβουλος.

Φορείς της αγοράς εκτιμούν ότι μέχρι τον Αύγουστο θα σημειωθούν και νέες ανατιμήσεις στα εισιτήρια για αρκετούς προορισμούς.