Μπλόκο τώρα στη φοροδιαφυγή µε ψηφιακό δελτίο αποστολής, e-πελατολόγιο και καταγραφή διακίνησης σε πραγματικό χρόνο

Ά και ΄Β φάση

Μέχρι τέλος του χρόνου ο φοροελεγκτικός µηχανισµός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεµιέρα στις εταιρείες catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελµατιών

lefta-forodiafigi-ok
Σε εφαρµογή µπαίνει το σύστηµα ηλεκτρονικής παρακολούθησης προϊόντων µε το ψηφιακό δελτίο αποστολής που θα καταγράφει σε πραγµατικό χρόνο και σε όλο το φάσµα τη διακίνηση, µε το βάρος να πέφτει στα αγροτικά προϊόντα και τα οικοδοµικά υλικά, όπου εντοπίζονται εκτεταµένα κρούσµατα φοροδιαφυγής.

Το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα παρέχει τη δυνατότητα στον ελεγκτικό µηχανισµό να γνωρίζει το είδος, τον όγκο, τον τρόπο και τον προορισµό ενός φορτίου, καθώς µε τα χειρόγραφα δελτία εντοπίζονταν περιπτώσεις στις οποίες άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα µεταφέρονταν.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι την έναρξη ισχύος των νέων κανόνων, το περιεχόµενο των ψηφιακών παραστατικών διακίνησης, καθώς και τις υποχρεώσεις και τις προδιαγραφές που θα πρέπει να τηρούν οι επαγγελµατίες και επιχειρήσεις προβλέπει υπουργική απόφαση που είχε τεθεί σε δηµόσια διαβούλευση, µε την οποία εισάγεται διάκριση µεταξύ απλής και σύνθετης διακίνησης αγαθών και περιγράφεται η σειρά των ενεργειών από την έναρξη έως και την ολοκλήρωση της διακίνησης σε δύο φάσεις:

Α΄ ΦΑΣΗ

  • Έκδοση παραστατικών.
  • ∆ιαβίβαση δεδοµένων στο myDATA και ενηµέρωση του λήπτη.
  • ∆υνατότητα ελέγχου των διακινήσεων κατά τη διάρκεια αυτών µε τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.

Β΄ ΦΑΣΗ

  • Ψηφιακή παρακολούθηση φορτώσεων/µεταφορτώσεων.
  • Παραλαβή παραστατικών και αγαθών µε τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης.
  • Ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη. Με την έκδοση του ψηφιακού δελτίου αποστολής µέσω της πλατφόρµας myDATA οι φορολογικές Αρχές εξοπλίζονται µε ένα ακόµα όπλο στη µάχη κατά της φοροδιαφυγής, καθώς όλα τα στοιχεία των συναλλαγών θα διαβιβάζονται στην ΑΑ∆Ε και έτσι οι ελεγκτικές Αρχές θα έχουν σε πραγµατικό χρόνο πλήρη εικόνα για το είδος, την ποσότητα, την αξία και τον προορισµό του προϊόντος που διακινείται.

E-ΠΕΛΑΤΟΛΟΓΙΟ

Παράλληλα, µέχρι τέλος του χρόνου ο φοροελεγκτικός µηχανισµός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεµιέρα στις εταιρείες catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελµατιών. Αν και ακόµα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελµατίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία, τα οποία καταργήθηκαν το 2013, όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυµναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχηµάτων και φροντιστήρια.

Με το ψηφιακό πελατολόγιο, οι ελεγκτικές Αρχές θα ανιχνεύουν τις εισπράξεις των επαγγελµατιών και θα τις διασταυρώνουν µε τις φορολογικές τους δηλώσεις, προκειµένου να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψης εισοδήµατος. Με το νέο σύστηµα, οι επαγγελµατίες θα είναι υποχρεωµένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο, το οποίο θα είναι διαθέσιµο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται µε το προφίλ στην εφορία.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραµµα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελµατικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεµένο µε το ΤAXIS προκειµένου να µην µπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδοµένα.

Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρίζεται ο αριθµός των πελατών κάθε επαγγελµατία και θα συγκρίνεται µε τον αριθµό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρµα του myDATA. Σε περίπτωση που διαπιστώνεται ότι σε µια επαγγελµατική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισµένος αριθµός πελατών, αυτό θα αποτελεί κριτήριο για τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.


*Δημοσιεύτηκε στην «Απογευματινή»