Tην ολοκλήρωση της εξαγοράς της Volterra από την Άβαξ ανακοίνωσε στις αρχές της εβδομάδας η Metlen Energy & Metals. Η Άβαξ κατά τη μεταβίβαση θα εισπράξει 6 εκατ. ευρώ και 7 εκατ. ευρώ ως προκαταβολή πρόσθετου τιμήματος. Το συνολικό τίμημα μπορεί να φτάσει μέχρι το ποσό των 24 εκατ. κατά το μέγιστο. Μέχρι το τέλος του έτους ολοκληρώνεται η απορρόφηση της εταιρείας, σύμφωνα με ανακοίνωση στο Χρηματιστήριο.

Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι «την ολοκλήρωση της εξαγοράς θα ακολουθήσει διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση της Volterra από τη μητρική Metlen Energy & Metals, η οποία στο retail δραστηριοποιείται μέσω του brand της Protergia. Υπενθυμίζεται ότι έχει ήδη προηγηθεί το 2023 η εξαγορά και απορρόφηση της Watt+Volt, ενώ νωρίτερα φέτος ολοκληρώθηκε και η εξαγορά της EFA Energy. Η συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους».

Πρόκειται για σημαντικό βήμα προς την επίτευξη του στρατηγικού στόχου της Metlen να κατακτήσει -μέσω της Protergia- μερίδιο 30% στην αγορά προμήθειας ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Με την εξαγορά της Volterra κλείνει ένα πρώτο «κύμα» deals για τη Metlen, που περιλαμβάνει τη Watt+Volt και την Efa Energy, καθώς και τη Unison (στο facility management). Χάρη στις κινήσεις αυτές, αλλά και στην οργανική ανάπτυξη της εταιρείας, το μερίδιο αγοράς της προσεγγίζει πλέον το 20% (από 12,8% έναν χρόνο πριν), όπως έγινε γνωστό κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων εξαμήνου της εταιρείας του Ευάγγελου Μυτιληναίου. Και η προσπάθεια περαιτέρω αύξησης του μεριδίου, όχι μόνο στα νοικοκυριά, αλλά και στους επαγγελματικούς, επιχειρηματικούς και βιομηχανικούς πελάτες, συνεχίζεται, με δεδομένη την επιδίωξη της Metlen να αποτελέσει έναν ολοκληρωμένο πάροχο ενέργειας της νέας εποχής (Utility of the Future).

«Το να πάμε από το 20% στο 30% είναι ένας πολύ απαιτητικός στόχος και όταν φτάσουμε εκεί θα πρέπει να δούμε πλέον ποιο είναι το ενεργειακό μας μείγμα, αν θα πρέπει να συνεχίσει να είναι το φυσικό αέριο και τα φωτοβολταϊκά ή θα πρέπει να έχουμε πολύ μεγαλύτερες επενδύσεις σε μπαταρίες», είχε δηλώσει πρόσφατα ο επικεφαλής της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος, δίνοντας μια πρόγευση των επόμενων κινήσεων που σχεδιάζονται. Αυτές επικεντρώνονται στην οργανική ανάπτυξη της Protergia, στην περαιτέρω ενίσχυση της ικανότητάς της να απορροφά τους «κραδασμούς» από τις διακυμάνσεις των χονδρεμπορικών τιμών ηλεκτρικής ενέργειας (την οποία απέδειξε διατηρώντας αμετάβλητα τα τιμολόγια λιανικής για τον Αύγουστο, στέλνοντας ένα ισχυρό σήμα συγκράτησης σε ολόκληρη την αγορά) και στην παροχή καινοτόμων προϊόντων, που θα αναδεικνύουν τον πελατοκεντρικό προσανατολισμό της εταιρείας.

Υπόψη οι ανάγκες του πελάτη

Τα προϊόντα αυτά θα αφορούν νοικοκυριά με εξατομικευμένα τιμολόγια, που θα λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες του πελάτη με βάση το προφίλ κατανάλωσής του και τις ανάγκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κατοικίας. Θα αφορούν, όμως, και τη μέση και υψηλή τάση, όπου η Protergia διαθέτει μερίδιο 18,2% και 38,6%, αντίστοιχα, και προσβλέπει σε ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά. Οπως αναφέρουν πηγές της εταιρείας, η ισχυρή παρουσία ιδίως στην υψηλή τάση -με την προσθήκη στο πελατολόγιο της Protergia της Αλουμίνιον της Ελλάδος (ΑτΕ) από το τέλος του 2023- αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη συνολική αύξηση του μεριδίου αγοράς, με δεδομένο ότι η ΑτΕ είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα.

Πέρα από τα νοικοκυριά, έμφαση δίνεται και σε ένα άλλο, νέο προϊόν, που προορίζεται για την ηλεκτροδότηση μεγάλων εμπορικών και βιομηχανικών πελατών, με ένα υβριδικό «μείγμα» από ΑΠΕ και φυσικό αέριο. Ο λόγος για το Green Power Virtual Base Load (VBL), που ξεκίνησε από την Αλουμίνιον της Ελλάδος. Πρόκειται για ένα ενεργειακό μείγμα που απαρτίζεται κατά 50%-60% από φωτοβολταϊκά και αιολικά, με την υπόλοιπη ηλεκτρική ενέργεια να παράγεται από μονάδες φυσικού αερίου της Metlen. Με άλλα λόγια, το 50% αφορά πράσινη ενέργεια και το υπόλοιπο προσφέρεται σε τιμή κόστους, με μοναδική μεταβλητή το φυσικό αέριο και τους ρύπους, πετυχαίνοντας σημαντική εξοικονόμηση. Την ίδια στιγμή, χάρη στις υπηρεσίες ενεργειακής διαχείρισης της εταιρείας, τα VBLs θα μπορούν να καλύπτουν με τον βέλτιστο τρόπο το πραγματικό προφίλ κατανάλωσης του πελάτη.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο σχεδιασμός της Metlen δεν εξαντλείται στην εγχώρια αγορά προμήθειας ηλεκτρισμού, αλλά επεκτείνεται και στο εξωτερικό, με προτεραιότητα την αγορά της Ιταλίας.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παραπολιτικά»