Τουρισμός: "Μουδιασμένοι" οι επιχειρηματίες στα νησιά - "Οι τουρίστες ψωνίζουν από το σούπερ μάρκετ για να πιουν και να φάνε"
Στροφή και στα καταλύματα
"Δεν τρώνε έξω πλέον ούτε και οι τουρίστες. Επιλέγουν έτοιµα γεύµατα, φαγητό take away ή µαγείρεµα in house", λέει ο ΙΕΛΚΑ
«Μουδιασμένοι» εμφανίζονται οι επιχειρηματίες του τουρισμού, που χαρακτηρίζουν περίεργη τη φετινή σεζόν.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, αν και υπάρχει πολύς κόσμος στα νησιά και τους ηπειρωτικούς προορισμούς, η κίνηση των επισκεπτών δεν είναι η αναμενόμενη, όπως λένε παράγοντες του τουρισμού.
«Φέτος δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια ο τουρισμός, από οικονομικής άποψης. Ο κόσμος έρχεται εδώ και ζορίζεται», λέει ο Μπάμπης Πολιτίδης, υπεύθυνος beach bar restaurant στην Κω.
«Οι ξαπλώστρες στην Κω είναι ελεύθερες, δεν χρεώνονται και ο κόσμος πηγαίνει στα σούπερ μάρκετ και ψωνίζει, παίρνουν πράγματα για να πιουν και να φάνε. Έχουμε ένα θέμα με αυτό και δεν ξέρω τι θα γίνει», σημείωσε.
Όπως τονίζει και ο ίδιος, υπάρχει τουριστική κίνηση στο νησί, αλλά οι επισκέπτες περιορίζουν τα έξοδά τους.
«Έχει αρκετό κόσμο, βγαίνουν, έχει κίνηση πάρα πολύ και έρχονται και από την Τουρκία πολλοί, έχει βοηθήσει η VISA. Οι ξενοδόχοι είναι ευχαριστημένοι από αυτό, δίνει παραπάνω ζωή στο νησί. Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μια δυσκολία, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Παλιότερα ήταν πιο άνετοι οικονομικά, πλέον ζορίζονται», συμπληρώνει.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d3b6a60bnd8h)
Σε πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ είχε καταγραφεί ξεκάθαρα η τάση των καταναλωτών για εξοικονόµηση χρηµάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών.
Glomex Player(40599x1hkkig7d8l, v-d3afhwxt9zrd)
*Διαβάστε ακόμα: ΙΕΛΚΑ: Σε πτωτική πορεία οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο - Σε ποια προϊόντα καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες μειώσεις
Οι ανατιµήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ωστόσο, δεν επηρεάζουν µόνο τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων αλλά και τις επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στη χώρα µας. Συγκεκριµένα, ο κ. Κιοσσές ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρµόσουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους.
Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιµούν να µειώσουν τις δαπάνες για γεύµατα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να µαγειρεύουν στα καταλύµατά τους ή να αγοράζουν έτοιµο φαγητό από σούπερ µάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούµενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να ενισχύεται. Εύλογα, λοιπόν, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης µια στροφή στις προτιµήσεις των καταλυµάτων.
Οι τουρίστες δείχνουν προτίµηση σε καταλύµατα που προσφέρουν τη δυνατότητα µαγειρέµατος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία µε ηµιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόµενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές µορφές τουρισµού, όπως διακοπές µε ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες µπορούν να µαγειρεύουν στα σκάφη τους.
Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση µε άλλες χώρες της ∆υτικής Ευρώπης και τις Ηνωµένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επισήµανε ότι οι τιµές στα ελληνικά σούπερ µάρκετ είναι συχνά χαµηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση µε χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερµανία και το Ηνωµένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιµές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ µάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Μία ακόµη σηµαντική παράµετρος που επηρεάζει τον τουρισµό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ µεγαλύτερο πληθυσµό απ' ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ µάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να µεταφέρουν µεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σηµαντική πρόκληση.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, αν και υπάρχει πολύς κόσμος στα νησιά και τους ηπειρωτικούς προορισμούς, η κίνηση των επισκεπτών δεν είναι η αναμενόμενη, όπως λένε παράγοντες του τουρισμού.
"Οι τουρίστες πηγαίνουν στα σούπερ μάρκετ και παίρνουν πράγματα για να πιουν και να φάνε"
«Φέτος δεν είναι όπως τα προηγούμενα χρόνια ο τουρισμός, από οικονομικής άποψης. Ο κόσμος έρχεται εδώ και ζορίζεται», λέει ο Μπάμπης Πολιτίδης, υπεύθυνος beach bar restaurant στην Κω.«Οι ξαπλώστρες στην Κω είναι ελεύθερες, δεν χρεώνονται και ο κόσμος πηγαίνει στα σούπερ μάρκετ και ψωνίζει, παίρνουν πράγματα για να πιουν και να φάνε. Έχουμε ένα θέμα με αυτό και δεν ξέρω τι θα γίνει», σημείωσε.
Όπως τονίζει και ο ίδιος, υπάρχει τουριστική κίνηση στο νησί, αλλά οι επισκέπτες περιορίζουν τα έξοδά τους.
«Έχει αρκετό κόσμο, βγαίνουν, έχει κίνηση πάρα πολύ και έρχονται και από την Τουρκία πολλοί, έχει βοηθήσει η VISA. Οι ξενοδόχοι είναι ευχαριστημένοι από αυτό, δίνει παραπάνω ζωή στο νησί. Καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μια δυσκολία, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη. Παλιότερα ήταν πιο άνετοι οικονομικά, πλέον ζορίζονται», συμπληρώνει.
ΙΕΛΚΑ: Δεν τρώνε έξω πλέον ούτε και οι τουρίστες - Επιλέγουν έτοιµα γεύµατα, φαγητό take away ή µαγείρεµα in house
Την επίδραση της παρατεταµένης ακρίβειας στον τουρισµό, τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, ανέλυσε µιλώντας σε εκποµπή της ΕΡΤ ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεµπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, Λευτέρης Κιοσσές.Σε πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ είχε καταγραφεί ξεκάθαρα η τάση των καταναλωτών για εξοικονόµηση χρηµάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών.
*Διαβάστε ακόμα: ΙΕΛΚΑ: Σε πτωτική πορεία οι τιμές στα σούπερ μάρκετ τον Ιούλιο - Σε ποια προϊόντα καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες μειώσεις
Στροφή στις προτιµήσεις των καταλυµάτων που προσφέρουν τη δυνατότητα µαγειρέµατος
Οι ανατιµήσεις προϊόντων και υπηρεσιών, ωστόσο, δεν επηρεάζουν µόνο τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων αλλά και τις επιλογές και τις καταναλωτικές συνήθειες των τουριστών στη χώρα µας. Συγκεκριµένα, ο κ. Κιοσσές ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρµόσουν τις καταναλωτικές συνήθειές τους. Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιµούν να µειώσουν τις δαπάνες για γεύµατα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να µαγειρεύουν στα καταλύµατά τους ή να αγοράζουν έτοιµο φαγητό από σούπερ µάρκετ και άλλες πηγές πώλησης. Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούµενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να ενισχύεται. Εύλογα, λοιπόν, η έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταδεικνύει επίσης µια στροφή στις προτιµήσεις των καταλυµάτων.
Οι τουρίστες δείχνουν προτίµηση σε καταλύµατα που προσφέρουν τη δυνατότητα µαγειρέµατος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία µε ηµιδιατροφή ή πλήρη διατροφή. Επιπλέον, υπάρχει αυξανόµενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές µορφές τουρισµού, όπως διακοπές µε ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες µπορούν να µαγειρεύουν στα σκάφη τους.
Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση µε άλλες χώρες της ∆υτικής Ευρώπης και τις Ηνωµένες Πολιτείες. Ο κ. Κιοσσές επισήµανε ότι οι τιµές στα ελληνικά σούπερ µάρκετ είναι συχνά χαµηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση µε χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερµανία και το Ηνωµένο Βασίλειο. Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιµές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ µάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους.
Μία ακόµη σηµαντική παράµετρος που επηρεάζει τον τουρισµό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα. Το καλοκαίρι τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ µεγαλύτερο πληθυσµό απ' ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα. Τα σούπερ µάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να µεταφέρουν µεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σηµαντική πρόκληση.