Αποδίδουν οι επενδύσεις της Lidl στην μέγα-τάση της ψηφιοποίησης της καθημερινότητας της ζωής του καταναλωτή, με αποτέλεσμα να ενισχύει τη θέση της στην ανταγωνιστική αγορά του λιανεμπορίου, μοχλεύοντας ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό και στον κλάδο πληροφορικής.


Έχει αναπτύξει στρατηγική συνεργασία με τη SAP και έχει πελάτες από την McDonald’s μέχρι την Kärcher και τον όμιλο Würth χάρη σε ένα οικοσύστημα εταιρειών που χτίζει μεθοδικά τα τελευταία τρία χρόνια.


Το 2021 το Schwarz Group, όπου ανήκουν οι αλυσίδες Lidl και Kaufland, ξεκίνησε να υλοποιεί την ιδέα για ένα σύστημα εσωτερικής χρήσης. Το 2023 έστησε ανεξάρτητο τμήμα πληροφορικής -το Schwarz Digits- και πλέον, με 7.500 άτομα προσωπικό, παρέχει σε εταιρικούς πελάτες υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους, ασφάλειας στον κυβερνοχώρο και ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που πληρούν τα υψηλά πρότυπα προστασίας δεδομένων της Γερμανίας. Η Schwarz Digits αναπτύσσει υπηρεσίες με τα σήματα Schwarz IT, Schwarz Digital, STACKIT, XM Cyber, Kaufland e-commerce, Lidl e-commerce, Schwarz Media και mmmake. Τα έσοδα της δραστηριότητας ανήλθαν πέρυσι σε 1,9 δισ. ευρώ. Πρακτικά, ξεπέρασαν τα έσοδα από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις που ανήλθαν σε 1,7 δισ. ευρώ.

Επιτάχυνση μετά την πανδημία
Σημειώνεται ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας επιτάχυναν τις κινήσεις στο τερέν των νέων τεχνολογιών και στο e-commerce του ομίλου Schwarz Group και μπορεί στην Ελλάδα η Lidl να μην επένδυσε σε e-shop, αλλά την εποχή της νόσου Covid-19 αναλάμβανε πρωτοβουλίες για την εξυπηρέτηση των παραγγελιών της σε χώρες όπως η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Ιταλία ενώ προωθούσε μια πολυκαναλική στρατηγική επιδιώκοντας μέσα από ένα ενισχυμένο εύρος υπηρεσιών καλύτερο έλεγχο εσόδων και κερδοφορίας. Μέσα από συστηματική έρευνα και ανάπτυξη πέτυχε να διαχειριστεί τις προκλήσεις που αντιμετώπισε στην κρίση ως discounter διασφαλίζοντας τη θέση της στην αγορά και ενδυναμώνοντάς την με τις συνεχείς επενδύσεις στο οικοσύστημα Schwarz Digits.


Οι επενδύσεις στην Ελλάδα
Ειδικά στην Ελλάδα, η Lidl δίνει έμφαση στην τεχνολογία σε ότι αφορά τις εσωτερικές της δομές και τις υπηρεσίες προς τους καταναλωτές, όπως επαναλαμβάνει με κάθε ευκαιρία ο πρόεδρος διοίκησης, Martin Brandenburger. Η εταιρεία, που κατατάσσεται στις κορυφαίες θέσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ της ελληνικής αγοράς βάσει τζίρου -μετά τον Σκλαβενίτη που είναι Νο1 συναγωνίζεται για τη 2η θέση με τον ΑΒ που πραγματοποιεί τζίρο γύρω στα 2 δισ. ευρώ- υιοθετεί τη στρατηγική του γερμανικού ομίλου Schwarz Group. Σε συνέχεια επενδύσεων 1,4 δισ. ευρώ από την ανάπτυξη του πρώτου καταστήματος στην Ελλάδα, τρέχει επενδύσεις άνω των 120 την επόμενη τριετία και πιο πρόσφατα επένδυσε σε σύστημα ετικετών ηλεκτρονικής απεικόνισης των τιμών στα προϊόντα της.

Eπιπλέον, μετά την πιλοτική λειτουργία του πρώτου self checkout ταμείου σε κατάστημα στην Σίνδο Θεσσαλονίκης επεκτείνει το σύστημα στην Αθήνα και πανελλαδικά στο δίκτυο των περίπου 230 καταστημάτων της αλυσίδας.


Οι νέες επενδύσεις της Schwarz Digits
Ταυτόχρονα, ο γερμανικός όμιλος, ο μεγαλύτερος όμιλος σούπερ μάρκετ στην Ευρώπη και ο τέταρτος μεγαλύτερος λιανοπωλητής στον κόσμο, συνεχίζει να επενδύει στον νέο του βραχίονα. «Δεν ξεκινήσαμε έχοντας στο μυαλό μας ένα εμπορικό κίνητρο, αλλά θέλαμε απλώς να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας ανάγκες», δήλωσε στους Financial Times, σε δημοσίευμα 23.8.2024, ο Christian Müller, συν-διευθύνων σύμβουλος της Schwarz Digits, που παραδέχτηκε την πολύ απότομη πορεία ανάπτυξης του τομέα.

Εξήγησε ότι όταν η Schwarz, μια ιδιωτική επιχείρηση με ετήσιες πωλήσεις 167,2 δισ. ευρώ, εξερευνούσε για πρώτη φορά νέες επιλογές για την αποθήκευση δεδομένων, δεν ήθελε να εξαρτάται από τρίτους. Αφού κανένας από τους υφιστάμενους παρόχους δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες της αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική της υπηρεσία cloud.

Προχωρά όμως και σε επόμενα βήματα. Πέρυσι, επεκτάθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη αποκτώντας μειοψηφικό ποσοστό στη γερμανική startup Aleph Alpha και ανταγωνίζεται εδραιωμένους παίκτες όπως Amazon Web Services, Google και Microsoft.

Επίσης, τον Ιούνιο ανακοίνωσε εστίαση στην επικοινωνία με την Wire, στην οποία το Schwarz Group επένδυσε φέτος τον Απρίλιο. Δημιουργείται κοινό προϊόν, το Wire on STACKIT, όπου το messenger της Wire φιλοξενείται στο Schwarz Cloud STACKIT. Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, ο Marcel Appolt, ο οποίος δραστηριοποιείται ανεξάρτητα ως πάροχος υπηρεσιών Διαδικτύου στο Heilbronn από το 1998, θα είναι υπεύθυνος για τη στρατηγική συνεργασία με τον πάροχο υπηρεσιών επικοινωνιών Wire στο μέλλον.

Τα κέντρα δεδομένων για το cloud του ομίλου βρίσκονται στη Γερμανία και την Αυστρία, ενώ η ανάπτυξη και η επεξεργασία δεδομένων πραγματοποιείται αποκλειστικά στη Γερμανία. Το Wire επιτρέπει την κρυπτογράφηση από άκρο σε άκρο όλων των δεδομένων απευθείας στην τελική συσκευή και βασίζεται στο πρώτο ανοιχτό πρωτόκολλο στον κόσμο για κρυπτογραφημένη επικοινωνία πραγματικού χρόνου από άκρο σε άκρο (Messaging Layer Security).

Υπενθυμίζεται ότι ο βραχίονας πληροφορικής της Schwarz Digits, η Schwarz IT, το 2020 εξαγόρασε την Camao IDC, που μετέπειτα έγινε mmmake, προκειμένου να ενισχύσει την τεχνογνωσία της στον τομέα της πληροφορικής και να παρέχει μεγαλύτερη γκάμα υπηρεσιών στους εξωτερικούς πελάτες. Η Camao IDC είχε 60 υπαλλήλους την εποχή που εξαγοράστηκε από το Schwarz Group και σήμερα η mmmake έχει 350. Ένα μέρος της mmmake υποστηρίζει την ψηφιοποίηση του ομίλου Schwarz, ενώ ένα άλλο μέρος προσφέρει εξωτερικές υπηρεσίες και συνεχίζει να εξελίσσει την πολλά υποσχόμενη δραστηριότητα της Schwarz Digits.