Smartphones: Σε υψηλό τριετίας οι πωλήσεις - Η μάχη των εταιρειών για την πρωτιά και οι ανερχόμενες δυνάμεις
Τα έσοδα των εταιρειών
Το δεύτερο τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 8% σε παγκόσμιο επίπεδο, φτάνοντας τα 290 εκατομμύρια συσκευές
Σε υψηλές πτήσεις συνέχισε να επιδίδεται, για τρίτο συνεχές τρίμηνο, η παγκόσμια αγορά smartphones. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν τους μήνες Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο με τον ταχύτερο ρυθμό της τελευταίας τριετίας.
Το δεύτερο τρίμηνο, οι πωλήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 8%, φτάνοντας τα 290 εκατ. συσκευές και καταγράφοντας την υψηλότερη αύξηση από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Την τρίτη θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών brands της αγοράς κατέκτησαν οι συσκευές της κινεζικής Xiaomi, η οποία μάλιστα αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου. Η επί σης κινεζική Vivo κατέλαβε την τέταρτη θέση από πλευράς πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ η ομογάλακτή της, Oppo, ακολούθησε από κοντά, συμπληρώνοντας την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών smartphones.
Το θερμόμετρο στην παγκόσμια αγορά των smartphones ανεβαίνει, πάντως, καθώς οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές του κόσμου έχουν αρχίσει να νιώθουν καυτή την ανάσα του ανταγωνισμού από τα μικρότερα brands. Huawei, Honor, Motorola και Tecno με τις πωλήσεις τους πίεσαν το top 5, το οποίο είδε το σωρευτικό μερίδιό του να περιορίζεται το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Smartphone 360 Monthly Tracker της Counterpoint Research.
Οι αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής (LATAM) αναπτύχθηκαν με τον ταχύτερο βηματισμό το δεύτερο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση, καθώς το καταναλωτικό κλίμα και η αγοραστική δραστηριότητα συνέχισαν να βελτιώνονται σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023.
«Η αύξηση των πωλήσεων smartphones τα τελευταία τρία τρίμηνα είναι καλό νέο για τον κλάδο. Οι πωλήσεις βρέθηκαν στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας το 2023, αλλά η αγορά ανέκαμψε γρήγορα χάρη στη βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν σημάδια ανάπτυξης. Παραμένουμε αισιόδοξοι για τα επόμενα τρίμηνα. Οι επωνυμίες αντέδρασαν γρήγορα στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών και ανανέωσαν τα χαρτοφυλάκιά τους, για να προσελκύσουν περαιτέρω τους πελάτες», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint, η οποία βάζει τον πήχη του ρυθμού ανάπτυξης στο 4% για το 2024.
Τα παγκόσμια έσοδα της αγοράς smartphones επίσης αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Apple ηγήθηκε των εσόδων της αγοράς με μερίδιο 42%, τα έσοδα της Samsung αυξήθηκαν κατά 5%, ενώ μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών η αύξηση των εσόδων της Xiaomi ήταν η ταχύτερη για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Το τμήμα της αγοράς με τιμή κάτω των 800 ευρώ συνέχισε να διευρύνει το μερίδιό του, αυξανόμενο σε ετήσια βάση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Στο παγκόσμιο top 5 δεν υπήρξαν σοβαρές ανακατατάξεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Η Samsung διατήρησε την κορυφαία θέση το 2ο τρίμηνο του 2024, βοηθούμενη από τις ισχυρές σταθερές πωλήσεις της σειράς Galaxy S24, με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη και την πρώιμη ανανέωση της δημοφιλούς σειράς Galaxy A, τα μοντέλα της οποί ας αναδείχθηκαν σε best sellers. Η Samsung ηγήθηκε επίσης στις πωλήσεις των smartphones Android με δυνατότητα GenAI.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Apple παρέμειναν σταθερές, αλλά κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, γεγονός που αντιστάθμισε τα χαμηλά ποσοστά στις ΗΠΑ και την απώλεια μεριδίου στην Κίνα μετά την άνοδο της Huawei. Η Xiaomi ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στο top 5 το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας ανάπτυξη 22%.
Η δημοτικότητα των σειρών Redmi 13 και Note 13 σε συνδυασμό με ένα νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια ισχυρότερη ώθηση των premium συσκευών βοήθησαν τη Xiaomi να κερδίσει καθαρό μερίδιο περίπου 2% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο. Από την πλευρά της, η Vivo ξεπέρασε επίσης τις επιδόσεις της αγοράς και κατέλαβε την πρώτη θέση στις δύο μεγαλύτερες αγορές smartphones στον κόσμο -την Κίνα και την Ινδία το δεύτερο τρίμηνο.
Η Oppo, ακολουθώντας από κοντά τη Vivo, ήταν ο παίκτης που συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα του κόσμου. Εστιάζει στην κυκλοφορία περισσότερων συ σκευών στις ζώνες μεσαίας έως υψηλότερης τιμής, επιλογή που μπορεί να οδηγήσει σε προκλήσεις στα μερίδια αγοράς βραχυπρόθεσμα, αλλά και σε καλύτερη κερδοφορία για τη μάρκα.
* Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα «Παραπολιτικά» το Σάββατο 24 Αυγούστου
Το δεύτερο τρίμηνο, οι πωλήσεις, σε παγκόσμιο επίπεδο, αυξήθηκαν κατά 8%, φτάνοντας τα 290 εκατ. συσκευές και καταγράφοντας την υψηλότερη αύξηση από το δεύτερο τρίμηνο του 2021.
Smartphones: Η μάχη των εταιρειών για την πρωτιά και οι ανερχόμενες δυνάμεις
Τα πέντε κορυφαία brands των οποίων οι συ σκευές «έσπασαν ταμεία» το δεύτερο τρίμηνο του 2024 ήταν η Samsung, η οποία διατήρησε την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς, με την Apple να ακολουθεί στη δεύτερη θέση, αν και οι πωλήσεις της υποχώρησαν οριακά σε σχέση με πέρσι.Την τρίτη θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών brands της αγοράς κατέκτησαν οι συσκευές της κινεζικής Xiaomi, η οποία μάλιστα αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών του κόσμου. Η επί σης κινεζική Vivo κατέλαβε την τέταρτη θέση από πλευράς πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ η ομογάλακτή της, Oppo, ακολούθησε από κοντά, συμπληρώνοντας την κορυφαία πεντάδα των κατασκευαστών smartphones.
Το θερμόμετρο στην παγκόσμια αγορά των smartphones ανεβαίνει, πάντως, καθώς οι πέντε κορυφαίοι κατασκευαστές του κόσμου έχουν αρχίσει να νιώθουν καυτή την ανάσα του ανταγωνισμού από τα μικρότερα brands. Huawei, Honor, Motorola και Tecno με τις πωλήσεις τους πίεσαν το top 5, το οποίο είδε το σωρευτικό μερίδιό του να περιορίζεται το δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από το Smartphone 360 Monthly Tracker της Counterpoint Research.
Smartphones: Οι αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής
Οι αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής (LATAM) αναπτύχθηκαν με τον ταχύτερο βηματισμό το δεύτερο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης σε ετήσια βάση, καθώς το καταναλωτικό κλίμα και η αγοραστική δραστηριότητα συνέχισαν να βελτιώνονται σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2023.
«Η αύξηση των πωλήσεων smartphones τα τελευταία τρία τρίμηνα είναι καλό νέο για τον κλάδο. Οι πωλήσεις βρέθηκαν στο χαμηλότερο σημείο της δεκαετίας το 2023, αλλά η αγορά ανέκαμψε γρήγορα χάρη στη βελτίωση του καταναλωτικού κλίματος. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν σημάδια ανάπτυξης. Παραμένουμε αισιόδοξοι για τα επόμενα τρίμηνα. Οι επωνυμίες αντέδρασαν γρήγορα στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών και ανανέωσαν τα χαρτοφυλάκιά τους, για να προσελκύσουν περαιτέρω τους πελάτες», σχολιάζουν οι αναλυτές της Counterpoint, η οποία βάζει τον πήχη του ρυθμού ανάπτυξης στο 4% για το 2024.
Smartphones: Τα έσοδα των εταιρειών
Τα παγκόσμια έσοδα της αγοράς smartphones επίσης αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Η Apple ηγήθηκε των εσόδων της αγοράς με μερίδιο 42%, τα έσοδα της Samsung αυξήθηκαν κατά 5%, ενώ μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών η αύξηση των εσόδων της Xiaomi ήταν η ταχύτερη για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο. Το τμήμα της αγοράς με τιμή κάτω των 800 ευρώ συνέχισε να διευρύνει το μερίδιό του, αυξανόμενο σε ετήσια βάση κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Στο παγκόσμιο top 5 δεν υπήρξαν σοβαρές ανακατατάξεις κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Η Samsung διατήρησε την κορυφαία θέση το 2ο τρίμηνο του 2024, βοηθούμενη από τις ισχυρές σταθερές πωλήσεις της σειράς Galaxy S24, με επίκεντρο την Τεχνητή Νοημοσύνη και την πρώιμη ανανέωση της δημοφιλούς σειράς Galaxy A, τα μοντέλα της οποί ας αναδείχθηκαν σε best sellers. Η Samsung ηγήθηκε επίσης στις πωλήσεις των smartphones Android με δυνατότητα GenAI.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Apple παρέμειναν σταθερές, αλλά κατέγραψαν ισχυρή ανάπτυξη σε ετήσια βάση στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική, γεγονός που αντιστάθμισε τα χαμηλά ποσοστά στις ΗΠΑ και την απώλεια μεριδίου στην Κίνα μετά την άνοδο της Huawei. Η Xiaomi ήταν το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand στο top 5 το δεύτερο τρίμηνο, σημειώνοντας ανάπτυξη 22%.
Η δημοτικότητα των σειρών Redmi 13 και Note 13 σε συνδυασμό με ένα νέο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και μια ισχυρότερη ώθηση των premium συσκευών βοήθησαν τη Xiaomi να κερδίσει καθαρό μερίδιο περίπου 2% σε ετήσια βάση το δεύτερο τρίμηνο. Από την πλευρά της, η Vivo ξεπέρασε επίσης τις επιδόσεις της αγοράς και κατέλαβε την πρώτη θέση στις δύο μεγαλύτερες αγορές smartphones στον κόσμο -την Κίνα και την Ινδία το δεύτερο τρίμηνο.
Η Oppo, ακολουθώντας από κοντά τη Vivo, ήταν ο παίκτης που συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα του κόσμου. Εστιάζει στην κυκλοφορία περισσότερων συ σκευών στις ζώνες μεσαίας έως υψηλότερης τιμής, επιλογή που μπορεί να οδηγήσει σε προκλήσεις στα μερίδια αγοράς βραχυπρόθεσμα, αλλά και σε καλύτερη κερδοφορία για τη μάρκα.
* Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα «Παραπολιτικά» το Σάββατο 24 Αυγούστου