Η δυναµική των διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Ελλάδα είναι εµφανής, µε συνεχείς εξαγορές και επενδύσεις, αναβαθµίζοντας τον τουριστικό τοµέα της χώρας. Η διείσδυση των διεθνών ξενοδοχειακών brands στην Ελλάδα αυξάνεται ταχύτατα, σύµφωνα µε µελέτη της GBR Consulting για την ελληνική αγορά φιλοξενίας. Μέχρι το τέλος του πρώτου εξαµήνου του 2024, 205 ξενοδοχεία µε 29.204 δωµάτια ανήκαν σε 39 διεθνείς αλυσίδες. Στην κατηγορία των 5 αστέρων, το 20% των ξενοδοχείων και το 26% των δωµατίων ανήκουν σε διεθνείς αλυσίδες, ενώ στην κατηγορία των 4 αστέρων τα ποσοστά είναι 5% και 11%, αντίστοιχα.

Εντυπωσιακή η αύξηση της παρουσίας των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων

Η αύξηση της παρουσίας των διεθνών ξενοδοχειακών αλυσίδων είναι εντυπωσιακή. Τον Σεπτέµβριο του 2023 είχαν καταγραφεί 160 ξενοδοχεία µε 26.540 δωµάτια σε 35 διεθνείς αλυσίδες, µε συνολικά 68 brands.

Χαρακτηριστική της αυξηµένης τοποθέτησης διεθνών brands είναι η κίνηση της Hilton, τον περασµένο Ιούλιο, να ανακοινώσει την επέκταση του χαρτοφυλακίου της µε 25 ξενοδοχεία από τη συλλογή Small Luxury Hotels of the World (SLH), φτάνοντας τα 34 ακίνητα και τα 2.200 δωµάτια στην Ελλάδα. Με αυτή τη συµφωνία, βρέθηκε στο top 10 των διεθνών αλυσίδων στην Ελλάδα. Τη µεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά έχει η Marriott International (19% του συνόλου των ξενοδοχειακών δωµατίων που ανήκουν σε διεθνή αλυσίδα) και ακολουθούν η Sani/Ikos και η Wyndham, µε 9% έκαστη, και η Hilton Worldwide µε 7%.

20% των ξενοδοχείων και 26% των δωµατίων στην κατηγορία των 5 αστέρων ανήκουν σε διεθνείς αλυσίδες

Αγοραπωλησίες

Το δεύτερο τρίµηνο του 2024 σηµειώθηκαν αρκετές σηµαντικές συµφωνίες. Η Premia Properties απέκτησε τα πρώτα της ξενοδοχεία µέσω µιας συναλλαγής πώλησης και επαναµίσθωσης µε τη Nordic Leisure Travel Group (NLTG). Η συµφωνία, ύψους 112,5 εκατ. ευρώ, περιλαµβάνει το «Sunwing Kallithea Beach» στη Ρόδο και το «Sunwing Makrigialos & Ocean Beach Club» στην Ιεράπετρα. Η NLTG θα συνεχίσει να εκµεταλλεύεται τις µονάδες µέσω 15ετούς σύµβασης µίσθωσης.

Η Mitsis Hotels & Resorts, τον Μάιο του 2024, εξαγόρασε το «Messonghi Beach Hotel» στην Κέρκυρα, το οποίο είναι το µεγαλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα, µε 979 δωµάτια. Η Everty Greece, τον Μάιο του 2024, απέκτησε τα ξενοδοχεία «Ydor Hotel & Spa» και «Porto Kea Suites Hotel & Spa» στην Κέα. Η εταιρεία διαθέτει επίσης τα «Adytum Villas» στο Πόρτο Χέλι, το «Iconic Santorini» και το «Elounda Gulf Villas» στην Κρήτη.

Διαβάστε ακόμα: Visa Express: Εκνευρίζει τους γείτονες το κύμα Τούρκων επισκεπτών στην Ελλάδα

Η Attica Group, τον Απρίλιο του 2024, απέκτησε το «Galaxy Hotel» στη Νάξο για 14 εκατ. ευρώ. Το ξενοδοχείο διαθέτει 54 δωµάτια και βρίσκεται δίπλα στο «Naxos Resort Beach Hotel», το οποίο είχε αποκτήσει η Attica Blue Hospitality το 2021. Τον Φεβρουάριο του 2024, δύο ξενοδοχεία αποκτήθηκαν από την G Hotel Collection, νέα συνεργασία της οικογένειας Παπαδάκη, του Sören Hartmann και του Ferid Nasr. Τα ξενοδοχεία «Serita Beach Hotel» στην Κρήτη και «Roda Beach Resort & Spa» στην Κέρκυρα εξαγοράστηκαν για 97 εκατ. ευρώ.

Η H Hotels Collection (Οµιλος Χατζηλαζάρου) ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο του 2024 την απόκτηση του ξενοδοχείου «Titania» στην Αθήνα, µετά την αγορά του «Rhodes Bay Hotel & Spa» τον Ιανουάριο του 2024.

Τέλος, η ασφαλιστική εταιρεία InterLife απέκτησε το «Elite» στη Ρόδο, µε 46 δωµάτια και δύο σουίτες.

Δημοσιεύθηκε στο ‘’Money Pro’’ της εφημερίδας «Παραπολιτικά»