Yπερδιπλασιασμό τζίρου στον τομέα αθλητικών ειδών σηματοδοτεί για τον όμιλο Fourlis η συμφωνία με την Foot Locker, η οποία προσθέτει αξία στην δραστηριότητα που ανέπτυσσε μέσω της Intersport ενδυναμώνοντας παράλληλα τη θέση του απέναντι στους μεγάλους προμηθευτές Nike και Adidas, με εφαλτήριο τις αγορές της ΝΑ Ευρώπης.


Ας σημειωθεί ότι μεσοπρόθεσμα αναμένεται ώθηση στην κερδοφορία και τζίρος πάνω από 500 εκατ. ευρώ από την Intersport και το νέο concept που ανακοινώθηκε χθες.


Στην τριετία το περιθώριο κερδοφορίας EBITDA της δραστηριότητας υπολογίζεται σε 9%-10%, το οποίο συμβαδίζει με τον στόχο EBIT margin στον όμιλο 7%-8% μέχρι το 2027. Ως αποτέλεσμα, αναμένεται αναβάθμιση του guidance για το 2027, που προβλέπει σήμερα ενοποιημένο κύκλο εργασιών από το retail 750 εκατ. ευρώ, με EBIT margin 8%. Για το 2024 πάντως δεν σχεδιάζεται αναπροσαρμογή των στόχων, που έχουν τεθεί στα 550 εκατ. ευρώ για τις πωλήσεις και στα 41 εκατ. ευρώ για τα EBITDA.

Τα παραπάνω καταδεικνύουν τη δυναμική του ομίλου Fourlis, που εξελίσσεται σε «πολυσχιδή» όμιλο, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επικεφαλής του, Βασίλης Φουρλής, υποδεχόμενος τους εκπροσώπους του τύπου στα νέα γραφεία της Fourlis στην Κηφισιά, για την επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας με την αμερικανική Foot Locker.


Όπως εξήγησε, από το 2005 η αγορά του retail έχει αλλάξει άρδην, με 8 στα 10 brands εκείνης της εποχής να μην υπάρχουν σήμερα. Πρόσθεσε ότι εν μέσω βίαιων αλλαγών στην αγορά, ο όμιλος Fourlis αναπτύχθηκε παρέχοντας -επιπλέον των δραστηριοτήτων στη λιανική- υπηρεσίες logistics και real estate.

Η ευκαιρία στην αγορά αθλητικών
Σήμερα, σε συνέχεια των συμφωνιών αδειοδότησης (licensing agreements) με τη Foot Locker, Νο1 brand παγκοσμίως στα sneakers, ο όμιλος Fourlis ενισχύει την παρουσία του στη ΝΑ Ευρώπη, καθώς θα δραστηριοποιείται πλέον σε 8 χώρες, από 4 προηγουμένως, όπως τόνισε ο Δημήτρης Βαλαχής, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis Συμμετοχών. Οι νέες χώρες είναι Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία και Μαυροβούνιο και το δίκτυο Foot Locker θα αναπτυχθεί επίσης σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, όπου ήδη έχει παρουσία ο όμιλος με τα σήματα IKEA (Ελλάδα, Βουλγαρία και Κύπρο), Intersport (Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο) και H&B (Ελλάδα).


Σημειώνεται επίσης ότι μετά την αποεπένδυση από την The Athlete’s Foot η ομάδα του Βασίλη Φουρλή αναζητούσε ευκαιρία για να καλύψει το κενό που άφησε αυτή η κίνηση στην προϊοντική γκάμα του ομίλου στα αθλητικά. Με την Foot Locker καλύπτει πλέον και τον τομέα των sneakers και των sports, όπως τόνισε ο Βαγγέλης Μπάτρης, ιθύνων νους του deal που αλλάζει το status του ομίλου στην αγορά αθλητικών ειδών. Εξάλλου, η Foot Locker ηγείται της αγοράς των sneakers, που υπολογίζεται σε 80 δισ. δολ., αν και στην Ελλάδα έχει μόλις 3 καταστήματα (με τζίρο γύρω στα 12-13 εκατ. ευρώ), όσα και στη Ρουμανία, τα οποία θα περάσουν μέχρι την άνοιξη του 2025 στον έλεγχο του ελληνικού ομίλου από τη μητρική εταιρεία που τα διαχειριζόταν. Επιπλέον θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η Foot Locker, με τζίρο 8 δισ. δολ. το 2023, είναι ο Νο1 πελάτης χονδρικής των κορυφαίων brand Nike και Adidas παγκοσμίως. Πρακτικά, η συμφωνία προσδίδει ειδικό βάρος στον όμιλο Fourlis που γίνεται ο βασικός πελάτης των Nike και Adidas στα Βαλκάνια. Με τις προβλέψεις να αναφέρουν ανάπτυξη της αγοράς αθλητικών ειδών στην ΝΑ Ευρώπη με μέσο ετήσιο ρυθμό 6,7% με ορίζοντα το 2025 (Euromonitor) και με τα είδη lifestyle να ηγούνται της κούρσας, οι προοπτικές για τον ελληνικό λιανεμπορικό όμιλο είναι σημαντικές.

Ας σημειωθεί ότι το 15% των κωδικών στο χαρτοφυλάκιο της Foot Locker είναι αποκλειστικοί και στόχος είναι να αυξήσει το ποσοστό σε 25%, με μοντέλα των Nike, Adidas αλλά και New Balance και άλλων brands ενισχύοντας το portfolio της που διαθέτει επιπλέον την καλύτερη multi-branded γκάμα σε προϊόντα εντός και εκτός γηπέδου μπάσκετ. Σύμφωνα με τον κ. Μπάτρη ένα ποσοστό περίπου 10-15% των συλλογών της Foot Locker είναι πακέτα προϊόντων περιορισμένης έκδοσης που δίνονται στην εταιρεία για να πωληθούν σε μία ημέρα ή μία εβδομάδα, κάτι που για να επιτευχθεί από τον λιανέμπορο συνεπάγεται τόσο αφοσιωμένους πελάτες, που θα έκαναν ουρά για να τα αποκτήσουν.

Η επένδυση, τα πρώτα καταστήματα και τα σχέδια
Το επιτελείο του ομίλου Fourlis έπεισε τους Αμερικανούς ιδιοκτήτες της Foot Locker, που δεν είχε μέχρι σήμερα αξιόπιστο συνεργάτη στην Ευρώπη, να αναλάβει την ανάπτυξη στα βαλκάνια, με στόχο στα επόμενα χρόνια να αναπτύξει δίκτυο άνω των 100 καταστημάτων, με 8 e-shops. Τα περισσότερα θα ανοίξουν σε Ελλάδα και Ρουμανία. Ενδεικτικά σημειώνεται ότι στην Ελλάδα λειτουργούν 61 Intersport κι εκτιμάται ότι υπάρχει επιπλέον χώρος για 35-40 Foot Locker. Από αυτά τα μισά θα είναι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα σε μεγάλα αστικά κέντρα. Τα περισσότερα καταστήματα αναμένεται να ανοίξουν από το καλοκαίρι του 2025.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η επένδυση θα εγκαινιαστεί από τη Βουλγαρία όπου γίνονται συζητήσεις για απόκτηση δικτύου καταστημάτων. Βέβαια η ανάπτυξη θα λάβει ώθηση μετά την εξαγορά της δραστηριότητας σε Ελλάδα και Ρουμανία, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Απρίλιο του 2025. Το πρώτο έτος αναμένεται η ανάπτυξης 15-20 καταστημάτων, ρυθμός που εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί τα επόμενα χρόνια. Τον πρώτο χρόνο -σημειωτέον η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ- αναμένεται τζίρος τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ ενώ στην τριετία, μέχρι το 2027, που το δίκτυο θα έχει ξεπεράσει τα 40 σημεία, οι πωλήσεις εκτιμώνται σε 100 εκατ. ευρώ. Στην επόμενη τριετία, τέλη 2029, προβλέπεται τζίρος πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Σε 6 χρόνια η συνολική επένδυση εκτιμάται σε 80 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από τα λειτουργικά αποτελέσματα και τα διαθέσιμα, δηλαδή δεν θα αυξηθεί ο δανεισμός.

Το επιτελείο που θα τρέξει το project, συμπληρωματικά με την δραστηριότητα της Intersport, που διαθέτει ήδη 120 καταστήματα, θα δώσει έμφαση στην πολυκαναλική εμπειρία του πελάτη, στην ανάπτυξη premium e-shop αλλά και στην αξιοποίηση της σύγχρονης αποθήκης που διαθέτει ήδη ο όμιλος προκειμένου να δίνει next day delivery από την Trade Logistics στα Οινόφυτα προς όλες τις βαλκανικές χώρες.

Συνέπεια στο στρατηγικό πλάνο
Εν κατακλείδι, όπως ανέφερε ο Βασίλης Φουρλής, το στρατηγικό πλάνο που σχεδιάστηκε στο τέλος της οικονομικής κρίσης, το 2018, με ορίζοντα την επόμενη επταετία εξελίσσεται με συνέπεια σε 5 βασικούς πυλώνες. Ειδικότερα, πρόκειται για την απόσχιση των ακινήτων retail του ομίλου με δημιουργία ΑΕΕΑΠ (Trade Estates), την ανάπτυξη του τομέα logistics (Trade Logistics) με παροχή υπηρεσιών στην αγορά λιανικής και εκτός ομίλου, την προσθήκη και τρίτης δραστηριότητας λιανικής (Holland & Barrett-H&B), την αναβάθμιση της ΙΚΕΑ και την ενίσχυση του κλάδου αθλητικών ειδών.

Σήμερα έχει γίνει πρόοδος σε όλους τους παραπάνω πυλώνες, με ενδεικτική την εισαγωγή της Trade Estates στο ΧΑ και την απόκτηση του Smart Park που προοιωνίζεται περαιτέρω ανάπτυξη του τομέα, ενόψει και της μείωσης του ποσοστού της μητρικής κάτω από 50% με την πώληση 13% του μετοχικού κεφαλαίου. Αναμένονται επίσης νέες συνεργασίες από την Trade Logistics, που μεταξύ άλλων εξυπηρετεί τα logistics της Inter IKEA διεθνώς, σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Επιπλέον, ο όμιλος εγκαινίασε παρουσία στην αγορά well-being μέσω συνεργασίας με την Holland & Barrett, που αποτελεί ένα πρώτο βήμα ανάπτυξης του τομέα, καθώς προβλέπεται να ενισχυθεί και με νέα deals. Σημειώνεται ότι η H&B καταγράφει σταθερή αύξηση πωλήσεων, με αναπτυσσόμενο δίκτυο που αριθμεί πάνω από 10 καταστήματα και e-shop έχοντας ανοίξει πρόσφατα στο ΙΚΕΑ του αεροδρομίου και με προοπτική να ανοίξει σύντομα δίπλα στο Πλαίσιο. Έτσι, το ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο μετεξελίσσεται σε ένα hub λιανικής ενώ ταυτόχρονα ενισχύεται το δίκτυό του, με τα εγκαίνια του ΙΚΕΑ στην Πάτρα τον Νοέμβριο, σε ένα υπερσύγχρονο retail park με νέους ξένους παίκτες και με την προσθήκη μετέπειτα των ΙΚΕΑ σε Ηράκλειο και Ελληνικό. Τέλος, αναβαθμίζεται ο τομέας αθλητικών με την προσθήκη της Foot Locker και την ενίσχυση του δικτύου Intersport, με τη βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών.

Διαβάστε επίσης