Σταϊκούρας στο The Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist: Αλλάζουμε τις συγκοινωνίες όπως δεσμευτήκαμε
4ο Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr
«Από τώρα μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ο στόλος των Αθηνών από 1600 οχήματα θα είναι κατά 80% καινούργιος, σύγχρονος, πράσινος, για την εξυπηρέτηση του κοινού της Αθήνας», τόνισε ο Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ.
Οι αστικές μεταφορές και η στροφή τους προς νέες τεχνολογίες που χαμηλώνουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, παραμένει στις προτεραιότητες της κυβέρνησης, δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ομιλητής στο «The Fourth Thessaloniki Metropolitan Summit», που διοργανώνουν ο Economist και το powergame.gr στη Θεσσαλονίκη, εστίασε στην ανάγκη για eco-friendly MMM που θα κάνουν ευκολότερη και πιο άνετη την καθημερινότητα των επιβατών.
Προς αυτήν την κατεύθυνση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον καλό και σωστό σχεδιασμό όσον αφορά στις αστικές μεταφορές, με αλληλοτροφοδοτούμενα μέσα που θα λειτουργούν συμπληρωματικά και συνδυαστικά, αποφέροντας σημαντικά οφέλη τόσο στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και το κυκλοφοριακό όσο και το περιβάλλον. Έφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη, στην οποία κυκλοφορεί ήδη ο στόλος των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ. Αυτά τα σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα έρθουν να «κουμπώσουν» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά τα δρομολόγια σε λιγότερο από τρεις μήνες, για να συναντήσουν σε λιγότερο από τρία χρόνια το Flyover, το κομβικό έργο που αλλάζει συγκοινωνιακά τη Θεσσαλονίκη.
«Επιδιώκουμε κάθε έργο και κάθε νέα υπηρεσία να συμβάλει με όρους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε χαμηλή επιβάρυνση και υψηλή ανθεκτικότητα» σημείωσε με νόημα. Και ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δομεί την πολιτική του πάνω σε δύο βασικούς άξονες: «Αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, είτε πρόκειται για μεγάλα έργα ή μικρότερης έκτασης παρεμβάσεις που υλοποιούμε σε όλη την επικράτεια».
«Από τώρα μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ο στόλος των Αθηνών από 1600 οχήματα θα είναι κατά 80% καινούργιος, σύγχρονος, πράσινος, για την εξυπηρέτηση του κοινού της Αθήνας», δήλωσε ο Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ, μιλώντας στο 4ο Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr. Όπως ανέφερε, απώτερος σκοπός είναι να αλλάξουμε τον στόλο των λεωφορείων μας και να τον κάνουμε πιο σύγχρονο, πράσινο, ευέλικτο και ποιοτικό.
Ο Στέφανος Αγιάσογλου δίνοντας συνέχεια στα όσα τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι το εν λόγω υπουργείο παρουσίασε μια λίστα όχι υποσχέσεων, αλλά επιτευγμάτων. «Σήμερα ανακοινώσαμε ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα για τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα, και ετοιμαζόμαστε αυτές τις μέρες για τα επόμενα έργα φόρτισης στα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. στην Αθήνα. Γιατί ναι μεν κάνουμε τις επενδύσεις, προχωράμε, φέρνουμε νέα λεωφορεία, αλλά αυτό για να γίνει χρειάζεται μια σειρά από πάρα πολλές υποδομές από πίσω», ανέφερε.
Όπως σημείωσε ο Στέφανος Αγιάσογλου, «αυτά που είπε ο υπουργός ισχύουν και για τη Θεσσαλονίκη και για την Αθήνα. Από τώρα μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ο στόλος των Αθηνών από 1600 οχήματα θα είναι κατά 80% καινούργιος, σύγχρονος, πράσινος, για την εξυπηρέτηση του κοινού της Αθήνας.· Μέχρι το καλοκαίρι του 2025, 950 καινούργια λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους».
Παράλληλα, επισήμανε πως «ναι μεν ο στόχος ο βασικός είναι να αλλάξουμε τον στόλο μας, να τον κάνουμε σύγχρονο, πράσινο, ευέλικτο, ποιοτικό, αλλά παράλληλα η αλλαγή του στόλου με νέες τεχνολογίες δημιουργεί γύρω από αυτό μια σειρά από βοηθητικές εργασίες, οι οποίες στην οικονομία προσφέρουν και ανοίγουν άλλους κύκλους για καλύτερη οικονομική αξιοποίηση πόρων. Γιατί υπάρχουν ανταλλακτικά, νέου είδους τεχνολογίες για τη συντήρησή τους, και όλα αυτά δίνουν τεράστιες δυνατότητες στις τοπικές οικονομίες και εταιρείες».
Συνεχίζοντας, σχολίασε πως «η Ο.ΣΥ., σαν μια απ’ τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, με περίπου 1700 λεωφορεία στόλο και 5000 εργαζομένους, τόσα χρόνια με παλαιωμένο στόλο έδινε όλες της τις δυνάμεις. Η Ο.ΣΥ. τα τελευταία 40 χρόνια έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη τεχνογνωσία σε πάρα πολλούς τομείς της μηχανικής αυτοκινήτων και μεγάλων οχημάτων. Ο στόλος τώρα αλλάζει, γίνεται καινούργιος με νέες τεχνολογίες, και την τεχνογνωσία που απέκτησε η Ο.ΣΥ. ετοιμαζόμαστε να την πουλήσουμε έξω στην αγορά. Η Ο.ΣΥ. μπορεί να αποτελέσει έναν παράγοντα που θα φέρει χρήματα, πέρα απ’ τα εισιτήρια και τους πελάτες μας, και από την αγορά με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει».
Καταλήγοντας, τόνισε πως «εμείς στην Ο.ΣΥ έχουμε στις εγκαταστάσεις μας ειδικά μηχανήματα και τεχνογνωσία που είναι μοναδικά στη χώρα, ίσως και στη ΝΑ Ευρώπη. Μπορούμε να το κάνουμε και στις εγκαταστάσεις μας, αλλά και να στείλουμε εξειδικευμένους ανθρώπους εκεί που χρειάζεται και εκεί που είναι η ζήτηση. Αυτό δεν μπορούσαμε να το κάνουμε μέχρι τώρα γιατί όλη η προσπάθεια πήγαινε στον δικό μας παλιό στόλο. Τώρα αυτό μπορούμε να το εξάγουμε προς τα έξω».
Photo credits: The Economist Impact Events
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ομιλητής στο «The Fourth Thessaloniki Metropolitan Summit», που διοργανώνουν ο Economist και το powergame.gr στη Θεσσαλονίκη, εστίασε στην ανάγκη για eco-friendly MMM που θα κάνουν ευκολότερη και πιο άνετη την καθημερινότητα των επιβατών.
Προς αυτήν την κατεύθυνση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στον καλό και σωστό σχεδιασμό όσον αφορά στις αστικές μεταφορές, με αλληλοτροφοδοτούμενα μέσα που θα λειτουργούν συμπληρωματικά και συνδυαστικά, αποφέροντας σημαντικά οφέλη τόσο στη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση και το κυκλοφοριακό όσο και το περιβάλλον. Έφερε, μάλιστα, ως παράδειγμα τη Θεσσαλονίκη, στην οποία κυκλοφορεί ήδη ο στόλος των 110 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων, με τα οποία ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου του ΟΑΣΘ. Αυτά τα σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα έρθουν να «κουμπώσουν» στο Μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκινά τα δρομολόγια σε λιγότερο από τρεις μήνες, για να συναντήσουν σε λιγότερο από τρία χρόνια το Flyover, το κομβικό έργο που αλλάζει συγκοινωνιακά τη Θεσσαλονίκη.
«Επιδιώκουμε κάθε έργο και κάθε νέα υπηρεσία να συμβάλει με όρους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε χαμηλή επιβάρυνση και υψηλή ανθεκτικότητα» σημείωσε με νόημα. Και ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δομεί την πολιτική του πάνω σε δύο βασικούς άξονες: «Αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα, είτε πρόκειται για μεγάλα έργα ή μικρότερης έκτασης παρεμβάσεις που υλοποιούμε σε όλη την επικράτεια».
Σταϊκούρας: Τα έργα που αλλάζουν τις συγκοινωνίες σε Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και το πώς έχουν αλλάξει, κάνοντας παράλληλα και έναν απολογισμό για τα εμβληματικά έργα που ετοιμάζονται στη Βόρεια Ελλάδα και την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε σχέση με πριν από έναν χρόνο. Πιο συγκεκριμένα:- Μετρό Θεσσαλονίκης με 12 σταθμούς, 9,6 χλμ. δίκτυο με δύο ανεξάρτητες σήραγγες, 18 υπεραυτόματους συρμούς και αμαξοστάσιο. Όπως είπε, η επέκταση στην Καλαμαριά προγραμματίζεται το δεύτερο εξάμηνο του 2025, καθώς η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 89,5%. Παράλληλα, με ορίζοντα το 2040 θα γίνει η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου και πάνω σε αυτό το σχέδιο θα γίνουν οι μελλοντικές επεκτάσεις.
- Αστικές συγκοινωνίες. Πριν από έναν χρόνο η μέση ηλικία του στόλου των αστικών λεωφορείων ήταν τα 17 έτη. Πλέον, στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφορούν περισσότερα από 300 λεωφορεία, αριθμός 16% αυξημένος σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
- Flyover. «Τεράστια δυσπιστία στην πόλη πριν από έναν χρόνο» είπε, κάτι το οποίο με βάση την πρόοδο των έργων έχει αλλάξει. Η παράδοση του flyover θα γίνει τον Μάιο του 2027, με την τρέχουσα επιβάρυνση των οδηγών να πέφτει από το 40% στο 25%.
- Αναθάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, προκειμένου η Βόρεια Ελλάδα να συνδεθεί με την Ευρώπη και να υπάρχει σύνδεση μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Βόρειας Ελλάδας: Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Θεσσαλονίκη. Προς αυτήν την κατεύθυνση εντάσσεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη Προμαχώνας και αναβάθμιση της γραμμής Πύθιο – Ορμένιο. Μελλοντικά δίνεται έμφαση στη σύνδεση 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης και προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης
- Οδικά έργα: Οδικός άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη. Και οι δύο άξονες θα ολοκληρωθούν τρία χρόνια μετά την υπογραφή των συμβάσεων.
- Αναβαθμίσεις κτιρίων. Σχεδιάζεται η κατασκευή των νέων Δικαστικών Μεγάρων Σερρών, Έδεσσας, Κιλκίς και η ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης μέσω ΣΔΙΤ.
Αγιάσογλου: Μέχρι το 2025, θα έχουμε κατά 80% καινούργιο, πράσινο στόλο λεωφορείων
«Από τώρα μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ο στόλος των Αθηνών από 1600 οχήματα θα είναι κατά 80% καινούργιος, σύγχρονος, πράσινος, για την εξυπηρέτηση του κοινού της Αθήνας», δήλωσε ο Στέφανος Αγιάσογλου, Διευθύνων Σύμβουλος της Ο.ΣΥ, μιλώντας στο 4ο Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr. Όπως ανέφερε, απώτερος σκοπός είναι να αλλάξουμε τον στόλο των λεωφορείων μας και να τον κάνουμε πιο σύγχρονο, πράσινο, ευέλικτο και ποιοτικό.Ο Στέφανος Αγιάσογλου δίνοντας συνέχεια στα όσα τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι το εν λόγω υπουργείο παρουσίασε μια λίστα όχι υποσχέσεων, αλλά επιτευγμάτων. «Σήμερα ανακοινώσαμε ότι ολοκληρώθηκαν τα έργα για τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτρικών λεωφορείων στην Αθήνα, και ετοιμαζόμαστε αυτές τις μέρες για τα επόμενα έργα φόρτισης στα αμαξοστάσια της Ο.ΣΥ. στην Αθήνα. Γιατί ναι μεν κάνουμε τις επενδύσεις, προχωράμε, φέρνουμε νέα λεωφορεία, αλλά αυτό για να γίνει χρειάζεται μια σειρά από πάρα πολλές υποδομές από πίσω», ανέφερε.
Όπως σημείωσε ο Στέφανος Αγιάσογλου, «αυτά που είπε ο υπουργός ισχύουν και για τη Θεσσαλονίκη και για την Αθήνα. Από τώρα μέχρι το καλοκαίρι του 2025, ο στόλος των Αθηνών από 1600 οχήματα θα είναι κατά 80% καινούργιος, σύγχρονος, πράσινος, για την εξυπηρέτηση του κοινού της Αθήνας.· Μέχρι το καλοκαίρι του 2025, 950 καινούργια λεωφορεία θα κυκλοφορούν στους δρόμους».
Παράλληλα, επισήμανε πως «ναι μεν ο στόχος ο βασικός είναι να αλλάξουμε τον στόλο μας, να τον κάνουμε σύγχρονο, πράσινο, ευέλικτο, ποιοτικό, αλλά παράλληλα η αλλαγή του στόλου με νέες τεχνολογίες δημιουργεί γύρω από αυτό μια σειρά από βοηθητικές εργασίες, οι οποίες στην οικονομία προσφέρουν και ανοίγουν άλλους κύκλους για καλύτερη οικονομική αξιοποίηση πόρων. Γιατί υπάρχουν ανταλλακτικά, νέου είδους τεχνολογίες για τη συντήρησή τους, και όλα αυτά δίνουν τεράστιες δυνατότητες στις τοπικές οικονομίες και εταιρείες».
Συνεχίζοντας, σχολίασε πως «η Ο.ΣΥ., σαν μια απ’ τις μεγαλύτερες εταιρείες στην Ευρώπη, με περίπου 1700 λεωφορεία στόλο και 5000 εργαζομένους, τόσα χρόνια με παλαιωμένο στόλο έδινε όλες της τις δυνάμεις. Η Ο.ΣΥ. τα τελευταία 40 χρόνια έχει αποκτήσει μια ιδιαίτερη τεχνογνωσία σε πάρα πολλούς τομείς της μηχανικής αυτοκινήτων και μεγάλων οχημάτων. Ο στόλος τώρα αλλάζει, γίνεται καινούργιος με νέες τεχνολογίες, και την τεχνογνωσία που απέκτησε η Ο.ΣΥ. ετοιμαζόμαστε να την πουλήσουμε έξω στην αγορά. Η Ο.ΣΥ. μπορεί να αποτελέσει έναν παράγοντα που θα φέρει χρήματα, πέρα απ’ τα εισιτήρια και τους πελάτες μας, και από την αγορά με την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει».
Καταλήγοντας, τόνισε πως «εμείς στην Ο.ΣΥ έχουμε στις εγκαταστάσεις μας ειδικά μηχανήματα και τεχνογνωσία που είναι μοναδικά στη χώρα, ίσως και στη ΝΑ Ευρώπη. Μπορούμε να το κάνουμε και στις εγκαταστάσεις μας, αλλά και να στείλουμε εξειδικευμένους ανθρώπους εκεί που χρειάζεται και εκεί που είναι η ζήτηση. Αυτό δεν μπορούσαμε να το κάνουμε μέχρι τώρα γιατί όλη η προσπάθεια πήγαινε στον δικό μας παλιό στόλο. Τώρα αυτό μπορούμε να το εξάγουμε προς τα έξω».
Photo credits: The Economist Impact Events