Χατζηκωνσταντίνου στο The Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist: Ευκαιρίες για ένα μεγάλο transit hub στην Αλεξανδρούπολη
4ο Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr
"Μέσω της Αλεξανδρούπολης η Ελλάδα μπορεί να επιτελέσει τον ιστορικό της ρόλο στην Ευρώπη" είπε
Για τον κομβικό ρόλο και τις τεράστιες δυνατότητες που υπάρχουν για το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, να γίνει ακόμα πιο ισχυρός ενεργειακός και εμπορικός κόμβος, παράλληλα με τη δημιουργία ενός μεγάλου transit hub στην περιοχή, μίλησε ο CEO του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου, στο πλαίσιο του 4ου Thessaloniki Metropolitan Summit του Economist και του powergame.gr.
Όπως είπε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, «η Αλεξανδρούπολη ιστορικά έχει κατασκευαστεί γύρω από το λιμάνι της και αυτός ο ρόλος ανακαλύφθηκε ξανά μετά την κατάρρευση του Ψυχρού Πολέμου και την ένταξη των χωρών (Βουλγαρίας, Ρουμανίας) στην ΕΕ, πόσο δε μάλλον τώρα που δυστυχώς ένας πόλεμος όπως της Ουκρανίας έχει οδηγήσει τα φώτα της δημοσιότητας γύρω από την Αλεξανδρούπολη, ως ένα ενεργειακό και εμπορικό κόμβο, ο οποίος καλείται να επιτελέσει έναν πολύ σύνθετο ρόλο, που οι πρώτοι που σχεδίασαν την πόλη δε θα μπορούσαν να φανταστούν.
Είναι πρόκληση για τον ίδιο τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση, πρώτα από όλα παίρνοντας την απόφαση να ματαιώσει την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα και να μας αναθέσει την ανάπτυξή του με σκοπό τι, να αναπτυχθεί αυτός ο κόμβος, κατά τρόπο τέτοιο, που να δίνει ουσία και περιεχόμενο στην πολιτική που υλοποιεί ο Μητσοτάκης, δηλαδή την ενεργειακή ευστάθια, ένα κλίμα συνεργασίας στην περιοχή.
Με τις υποδομές που υπήρχαν στην Αλεξανδρούπολη, το αεροδρόμιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουμε καταφέρει με συνδυασμένες μεταφορές να τροφοδοτούμε όλη την Ευρώπη. Από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φτάνουν φορτία στο Ταλίν της Εσθονίας, στη Γερμανία στη Γαλλία και αλλού. Κανένας δεν είχε δει το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης σαν κατάληξη του κάθετου διαδρόμου, που είπε και ο υπουργός (Βορίδης) και ο κ. Πάιατ και ο Βίκτορ Παρλίκοφ. Σήμερα ο διάδρομος είναι η απόληξη του διευρωπαϊκού δικτύου του TEN-T δίνει ένα περιεχόμενο στην Αλεξανδρούπολη που μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια».
Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου πρόσθεσε ότι η περιοχή και το λιμάνι, «αναπτύσσεται γρήγορα, συγκεντρώνει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, κυρίως σε ενεργειακό επίπεδο αλλά δεν περιορίζεται στο ενεργειακό. Υπάρχουν τέτοιες ευκαιρίες γύρω από και μέσα στο λιμάνι ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Ένα μόνο στοιχείο θα σας δώσω, η χερσαία ζώνη του Λιμένα είναι 110 εκτάρια.
Η αντίστοιχη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ είναι 160 εκτάρια. Η Αλεξανδρούπολη έχει περίπου 80.000 κατοίκους, όταν η Θεσσαλονίκη πλησιάζει το εκατομμύριο. Μπορεί να καταλάβει κανείς πόσο μεγάλο είναι το Λιμάνι και πόσο μπορεί να αναπτυχθεί στα επόμενα χρόνια και να δώσει δουλειές και σταθερότητα, ότι μέσω της Αλεξανδρούπολης η Ελλάδα μπορεί να επιτελέσει τον ιστορικό της ρόλο στην Ευρώπη.
Δεν θα περιοριστεί στο ενεργειακό θα είναι και διάδρομος μεταφορών, θα έχει προεξάρχοντα ρόλο στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας όταν τελειώσει ο πόλεμος. Είναι αρκετοί αυτοί που δουλεύουν για αυτό το εγχείρημα», κατέληξε.
Photo credits: The Economist Impact Events
Όπως είπε ο κ. Χατζηκωνσταντίνου, «η Αλεξανδρούπολη ιστορικά έχει κατασκευαστεί γύρω από το λιμάνι της και αυτός ο ρόλος ανακαλύφθηκε ξανά μετά την κατάρρευση του Ψυχρού Πολέμου και την ένταξη των χωρών (Βουλγαρίας, Ρουμανίας) στην ΕΕ, πόσο δε μάλλον τώρα που δυστυχώς ένας πόλεμος όπως της Ουκρανίας έχει οδηγήσει τα φώτα της δημοσιότητας γύρω από την Αλεξανδρούπολη, ως ένα ενεργειακό και εμπορικό κόμβο, ο οποίος καλείται να επιτελέσει έναν πολύ σύνθετο ρόλο, που οι πρώτοι που σχεδίασαν την πόλη δε θα μπορούσαν να φανταστούν.
Είναι πρόκληση για τον ίδιο τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση, πρώτα από όλα παίρνοντας την απόφαση να ματαιώσει την ιδιωτικοποίηση του Λιμένα και να μας αναθέσει την ανάπτυξή του με σκοπό τι, να αναπτυχθεί αυτός ο κόμβος, κατά τρόπο τέτοιο, που να δίνει ουσία και περιεχόμενο στην πολιτική που υλοποιεί ο Μητσοτάκης, δηλαδή την ενεργειακή ευστάθια, ένα κλίμα συνεργασίας στην περιοχή.
Με τις υποδομές που υπήρχαν στην Αλεξανδρούπολη, το αεροδρόμιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουμε καταφέρει με συνδυασμένες μεταφορές να τροφοδοτούμε όλη την Ευρώπη. Από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης φτάνουν φορτία στο Ταλίν της Εσθονίας, στη Γερμανία στη Γαλλία και αλλού. Κανένας δεν είχε δει το συγκριτικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης σαν κατάληξη του κάθετου διαδρόμου, που είπε και ο υπουργός (Βορίδης) και ο κ. Πάιατ και ο Βίκτορ Παρλίκοφ. Σήμερα ο διάδρομος είναι η απόληξη του διευρωπαϊκού δικτύου του TEN-T δίνει ένα περιεχόμενο στην Αλεξανδρούπολη που μένει να φανεί τα επόμενα χρόνια».
Ο κ. Χατζηκωνσταντίνου πρόσθεσε ότι η περιοχή και το λιμάνι, «αναπτύσσεται γρήγορα, συγκεντρώνει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον, κυρίως σε ενεργειακό επίπεδο αλλά δεν περιορίζεται στο ενεργειακό. Υπάρχουν τέτοιες ευκαιρίες γύρω από και μέσα στο λιμάνι ώστε να δημιουργηθεί ένα μεγάλο διαμετακομιστικό κέντρο. Ένα μόνο στοιχείο θα σας δώσω, η χερσαία ζώνη του Λιμένα είναι 110 εκτάρια.
Η αντίστοιχη χερσαία ζώνη του ΟΛΘ είναι 160 εκτάρια. Η Αλεξανδρούπολη έχει περίπου 80.000 κατοίκους, όταν η Θεσσαλονίκη πλησιάζει το εκατομμύριο. Μπορεί να καταλάβει κανείς πόσο μεγάλο είναι το Λιμάνι και πόσο μπορεί να αναπτυχθεί στα επόμενα χρόνια και να δώσει δουλειές και σταθερότητα, ότι μέσω της Αλεξανδρούπολης η Ελλάδα μπορεί να επιτελέσει τον ιστορικό της ρόλο στην Ευρώπη.
Δεν θα περιοριστεί στο ενεργειακό θα είναι και διάδρομος μεταφορών, θα έχει προεξάρχοντα ρόλο στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας όταν τελειώσει ο πόλεμος. Είναι αρκετοί αυτοί που δουλεύουν για αυτό το εγχείρημα», κατέληξε.
Photo credits: The Economist Impact Events