Σήμερα πέφτουν οι υπογραφές για τη μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, καθώς η Αττική Οδός περνά τυπικά για τα επόμενα 25 χρόνια στον έλεγχο του ισχυρότερου ελληνικού ομίλου παραχωρήσεων και υποδομών, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έναντι τιμήματος-μαμούθ που φτάνει τα 3,27 δισ. ευρώ και είναι το υψηλότερο που έχει εισπράξει ποτέ το ΤΑΙΠΕΔ.

Η ουσιαστική ανάληψη της διαχείρισης του οδικού άξονα από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα γίνουν λίγους μήνες αργότερα, καθώς θα πρέπει πρώτα η σύμβαση να εγκριθεί από τη Βουλή, ενώ για μικρό χρονικό διάστημα τα δικαιώματα εκμετάλλευσης θα μεταβιβαστούν στον «ενδιάμεσο παραχωρησιούχο» που πιθανότατα θα είναι το υπουργείο Υποδομών και σε ενδιάμεσο operator (ιδιωτική εταιρεία). Βάσει των συμβατικών κειμένων οι δύο πλευρές έχουν περιθώριο πέντε μηνών για να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή (12 Φεβρουαρίου 2025).

Ωστόσο, κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα καταβάλουν προσπάθεια η συναλλαγή να τελεσφορήσει πριν από το τέλος του έτους, καθώς για το κράτος είναι σημαντικό να εγγράψει στον προϋπολογισμό τα έσοδα της παραχώρησης που αντιστοιχούν σε 1,5% του ΑΕΠ, ενώ για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η συμφωνία που της δίνει τη διαχείριση της «σπονδυλικής στήλης» της Αττικής αποτελεί αφετηρία για ένα από τα μεγάλα στρατηγικά σχέδια που υλοποιεί η εταιρεία του Γ. Περιστέρη, το οποίο συνοδεύεται από projects επεκτάσεων και μεγάλης ανάπτυξης του οδικού άξονα. Από την πλευρά του αναδόχου τη σύμβαση θα υπογράψει το εκτελεστικό μέλος του ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Εμμανουήλ Μουστάκας, και από την πλευρά της αναθέτουσας αρχής ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Δημήτρης Πολίτης.