Μετρό Θεσσαλονίκης: Υπογράφεται η σύμβαση για το eticket στην Καλαμαριά
Ένα σημαντικό έργο για τη θέση σε λειτουργία, της Επέκτασης Καλαμαριάς του Μετρό Θεσσαλονίκης, ως το τέλος του 2025, πρόκειται να αρχίσει να υλοποιείται άμεσα, με την υπογραφή της σύμβασης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, μεταξύ της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» και του σχήματος ΑΚΤΩΡ– Conduent, ενώ θέμα ωρών είναι και η προκήρυξη, διαγωνισμού, από τον ΟΣΕΘ, για την προμήθεια μέσων κομίστρων (πλαστική έξυπνη κάρτα) τόσο για τις μετακινήσεις επιβατών με το Μετρό, όσο και με τα λεωφορεία.
Όπως πληροφορείται το powergame.gr, ο διαγωνισμός είναι στη φάση κατάθεσης των δικαιολογητικών κατακύρωσης από τον προσωρινό ανάδοχο του έργου «μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», δηλαδή από το σχήμα ΑΚΤΩΡ- Conduent. Με την έκδοση της απόφασης κατακύρωσης από την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» και την έγκριση του κειμένου της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα κληθεί ο ανάδοχος να υπογράψει τη σύμβαση, πιθανώς και μέσα στο Νοέμβριο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα μπορεί να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
Πιο συγκεκριμένα και μετά τις δύο παρατάσεις που δόθηκαν στο διαγωνισμό, οι εταιρείες αναλαμβάνουν έργο προϋπολογισμού 8,009 εκατ. προ ΦΠΑ και τριετούς διάρκειας, στο οποίο περιλαμβάνονται η παρακολούθηση του συστήματος και οι εγγυήσεις καλής λειτουργίας. Ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», το επιβατικό κοινό και φυσικά, την κυβέρνηση, που έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι της πόλης, είναι η εγκατάσταση και λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου ( ΑΣΣΚ), κάτι που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος της επόμενης χρονιάς, αφού προβλέπεται διάστημα υλοποίησης 380 ημερών, ήτοι σχεδόν 12 μηνών.
Τι θα προβλέπεται από τη σύμβαση
Όπως αναλυτικά αναφέρεται στην προκήρυξη, στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται η τριετής εγγύηση καλής λειτουργίας, η προμήθεια των ανταλλακτικών , των ειδικών εργαλείων και το εξοπλισμού δοκιμών, η εκπαίδευση του προσωπικού , η σύνταξη και παράδοση των τευχών τεκμηρίωσης , η παράδοση των εγχειριδίων συντήρησης και λειτουργίας και των σχεδίων, ως κατασκευάστηκαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση.
Το ΑΣΣΚ της επέκτασης θα είναι ένα κλειστό σύστημα στο οποίο θα ελέγχεται η είσοδος και έξοδος των επιβατών. Κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει ένα χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο , προσωπική ή μη, έξυπνη κάρτα ή ένα εικονικό εισιτήριο στο κινητό του τηλέφωνο (QR ή ΝFC tag- oι κωδικό θα αγοράζονται από την πλατφόρμα που θα αναπτύξει ο ΟΣΕΘ) ή, πιστωτική/χρεωστική κάρτα ( σε μεταγενέστερη φάση).
Το ΑΣΣΚ της Επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά, αναλαμβάνει ως προς το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η Conduent, εταιρεία αμερικανική που έχει υλοποιήσει το ίδιο έργο για τη Βασική Γραμμή.
Η ολοκλήρωση της Επέκτασης Καλαμαριάς
Υπενθυμίζεται ότι η Επέκταση προς Καλαμαριά είναι μήκους 4,78 χλμ. ξεκινά από το Σταθμό 25ης Μαρτίου και καταλήγει στον επίσταθμο του Σταθμού Μίκρα, περιλαμβάνει δε πέντε σταθμούς, τους: Nομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Το ζητούμενο σε τούτη τη φάση είναι, αν στο χρόνο που απομένει μέχρι το τέλος του 2025 και ως την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ΑΣΣΚ, θα προλάβουν να ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα συστήματα της Επέκτασης, η οποία σημειωτέον κατασκευάζεται με διαφορετικές εργολαβίες ( σ.σ. η ΑΚΤΩΡ είχε μόνο την βασική εργολαβία των έργων πολιτικού μηχανικού).
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, κυρίως μένει να ολοκληρωθεί η σηματοδότηση και μικρότερα μέρη συμβάσεων άλλων συστημάτων, λίγα αρχιτεκτονικά τελειώματα και αποκαταστάσεις επιφανειών πέριξ των σταθμών.
Σύμφωνα με πηγές από την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», η Επέκταση Καλαμαριάς θα είναι έτοιμη για να δοθεί σε λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2025 ή ως το τέλος της χρονιάς.
Νέος διαγωνισμός του ΟΣΕΘ
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προκηρύσσει διαγωνισμό, για την προμήθεια μέσων κομίστρου και, συγκεκριμένα, της ηλεκτρονική thesscard, που θα χρησιμοποιείται από τους επιβάτες, τόσο του μετρό, όσο και των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 960.000 πλαστικών καρτών και έχει προϋπολογισμό 1,690 εκατ. ευρώ, μαζί με την προαίρεση, που αφορά στην προμήθεια μεγαλύτερου αριθμού καρτών.
Η thesscard, θα είναι προσωποποιημένη ή μη και θα μπορεί, από το χρήστη, να φορτώνεται με πολλά προϊόντα κομίστρου, που σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ. Σχεδιάζονται οκτώ προϊόντα κομίστρου όπως το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).
Όπως πληροφορείται το powergame.gr, ο διαγωνισμός είναι στη φάση κατάθεσης των δικαιολογητικών κατακύρωσης από τον προσωρινό ανάδοχο του έργου «μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά», δηλαδή από το σχήμα ΑΚΤΩΡ- Conduent. Με την έκδοση της απόφασης κατακύρωσης από την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» και την έγκριση του κειμένου της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα κληθεί ο ανάδοχος να υπογράψει τη σύμβαση, πιθανώς και μέσα στο Νοέμβριο, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μέχρι το τέλος του 2025 θα μπορεί να ξεκινήσει η εμπορική λειτουργία και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.
Πιο συγκεκριμένα και μετά τις δύο παρατάσεις που δόθηκαν στο διαγωνισμό, οι εταιρείες αναλαμβάνουν έργο προϋπολογισμού 8,009 εκατ. προ ΦΠΑ και τριετούς διάρκειας, στο οποίο περιλαμβάνονται η παρακολούθηση του συστήματος και οι εγγυήσεις καλής λειτουργίας. Ωστόσο, αυτό που ενδιαφέρει την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», το επιβατικό κοινό και φυσικά, την κυβέρνηση, που έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι της πόλης, είναι η εγκατάσταση και λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου ( ΑΣΣΚ), κάτι που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος της επόμενης χρονιάς, αφού προβλέπεται διάστημα υλοποίησης 380 ημερών, ήτοι σχεδόν 12 μηνών.
Τι θα προβλέπεται από τη σύμβαση
Όπως αναλυτικά αναφέρεται στην προκήρυξη, στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται η τριετής εγγύηση καλής λειτουργίας, η προμήθεια των ανταλλακτικών , των ειδικών εργαλείων και το εξοπλισμού δοκιμών, η εκπαίδευση του προσωπικού , η σύνταξη και παράδοση των τευχών τεκμηρίωσης , η παράδοση των εγχειριδίων συντήρησης και λειτουργίας και των σχεδίων, ως κατασκευάστηκαν, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σύμβαση.
Το ΑΣΣΚ της επέκτασης θα είναι ένα κλειστό σύστημα στο οποίο θα ελέγχεται η είσοδος και έξοδος των επιβατών. Κάθε επιβάτης θα μπορεί να έχει ένα χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο , προσωπική ή μη, έξυπνη κάρτα ή ένα εικονικό εισιτήριο στο κινητό του τηλέφωνο (QR ή ΝFC tag- oι κωδικό θα αγοράζονται από την πλατφόρμα που θα αναπτύξει ο ΟΣΕΘ) ή, πιστωτική/χρεωστική κάρτα ( σε μεταγενέστερη φάση).
Το ΑΣΣΚ της Επέκτασης του Μετρό προς Καλαμαριά, αναλαμβάνει ως προς το σχεδιασμό του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, η Conduent, εταιρεία αμερικανική που έχει υλοποιήσει το ίδιο έργο για τη Βασική Γραμμή.
Η ολοκλήρωση της Επέκτασης Καλαμαριάς
Υπενθυμίζεται ότι η Επέκταση προς Καλαμαριά είναι μήκους 4,78 χλμ. ξεκινά από το Σταθμό 25ης Μαρτίου και καταλήγει στον επίσταθμο του Σταθμού Μίκρα, περιλαμβάνει δε πέντε σταθμούς, τους: Nομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα.
Το ζητούμενο σε τούτη τη φάση είναι, αν στο χρόνο που απομένει μέχρι το τέλος του 2025 και ως την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του ΑΣΣΚ, θα προλάβουν να ολοκληρωθούν και τα υπόλοιπα συστήματα της Επέκτασης, η οποία σημειωτέον κατασκευάζεται με διαφορετικές εργολαβίες ( σ.σ. η ΑΚΤΩΡ είχε μόνο την βασική εργολαβία των έργων πολιτικού μηχανικού).
Σύμφωνα με πληροφορίες του powergame.gr, κυρίως μένει να ολοκληρωθεί η σηματοδότηση και μικρότερα μέρη συμβάσεων άλλων συστημάτων, λίγα αρχιτεκτονικά τελειώματα και αποκαταστάσεις επιφανειών πέριξ των σταθμών.
Σύμφωνα με πηγές από την «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.», η Επέκταση Καλαμαριάς θα είναι έτοιμη για να δοθεί σε λειτουργία στο β’ εξάμηνο του 2025 ή ως το τέλος της χρονιάς.
Νέος διαγωνισμός του ΟΣΕΘ
Ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) προκηρύσσει διαγωνισμό, για την προμήθεια μέσων κομίστρου και, συγκεκριμένα, της ηλεκτρονική thesscard, που θα χρησιμοποιείται από τους επιβάτες, τόσο του μετρό, όσο και των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης.
Ο διαγωνισμός αφορά την προμήθεια 960.000 πλαστικών καρτών και έχει προϋπολογισμό 1,690 εκατ. ευρώ, μαζί με την προαίρεση, που αφορά στην προμήθεια μεγαλύτερου αριθμού καρτών.
Η thesscard, θα είναι προσωποποιημένη ή μη και θα μπορεί, από το χρήστη, να φορτώνεται με πολλά προϊόντα κομίστρου, που σχεδιάζει ο ΟΣΕΘ. Σχεδιάζονται οκτώ προϊόντα κομίστρου όπως το εισιτήριο απεριορίστων μετεπιβιβάσεων διάρκειας 70 λεπτών, το εισιτήριο δύο διαδρομών (μετ’ επιστροφής), το εισιτήριο 10+1, το εισιτήριο διαδρομών ειδικής χρήσης για αεροδρόμιο, γραμμή Εxpress, το ημερήσιο εισιτήριο, το τουριστικό 3 ημερών, οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών και λοιπές κάρτες (μαθητικές, φοιτητικές, ΑΜΕΑ).