Στην αποστολή 155.415 e-mail προχώρησε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σε εξατομικευμένες επιχειρήσεις που θα υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

*Διαβάστε ακόμα: ΑΑΔΕ: Αναζητεί 212.000 φορολογούμενους για να τους επιστρέψει 138 εκατ. ευρώ και... δεν τους βρίσκει (Βίντεο)


ΑΑΔΕ: Ποιες επιχειρήσεις αφορά 

Ειδικότερα, σύμφωνα με την Α.1122/2024 (Β΄4570) κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Διοικητή της ΑΑΔΕ, την παραπάνω υποχρέωση, έχουν από 1η/12 οι επιχειρήσεις που:

• τα ακαθάριστα έσοδά τους υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ, βάσει της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022 ή

• δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.


Τα πρόστιμα

Περαιτέρω, υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση μη έκδοσης παραστατικών διακίνησης, το πρόστιμο ανέρχεται :

• στα πεντακόσια (500) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα ή

• στα χίλια (1.000) ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.