Επαγγελµατική επιτυχία µέσω τεχνητής νοηµοσύνης: Μηχανική Μάθηση, Ανάλυση Δεδοµένων και Project Management οι πιο περιζήτητες ειδικότητες την επόµενη πενταετία
Τι δείχνει έρευνα
Το 51% των ερωτηθέντων στην έρευνα του kariera.gr επισήμανε ότι θα κληθεί να επιμορφωθεί στο AI/Machine Learning
Νέα έρευνα, προκειµένου να αναδείξει τις τάσεις γύρω από τις δεξιότητες που αναπτύσσουν οι εργαζόµενοι, ώστε να εξασφαλίσουν την επαγγελµατική επιτυχία τους, πραγµατοποίησε το kariera.gr. Οι συµµετέχοντες στην έρευνα ανέδειξαν τις πιο περιζήτητες δεξιότητες -κατά τη γνώµη τους- για τα επόµενα πέντε χρόνια. Όπως όλα δείχνουν, η τεχνητή νοηµοσύνη έχει κατακτήσει τον εργασιακό κλάδο, αφού το 51% των ερωτηθέντων επισήµανε ότι θα κληθεί να επιµορφωθεί στο AI/Machine Learning. Το 28% χαρακτηρίζει το Data Analysis ως µια περιζήτητη δεξιότητα, ενώ το 15% επιλέγει το Project Management ως ένα από τα πιο επιθυµητά hard skills της επόµενης πενταετίας.
Διαβάστε ακόμα: Υγεία: Αποκαλυπτική έρευνα δείχνει ότι η εκτενής χρήση οθονών από τα μικρά παιδιά συνδέεται με φτωχότερες γλωσσικές δεξιότητες
Technical & soft skills για την επαγγελµατική εξέλιξη ενός εργαζοµένου
Η τεχνολογία διαρκώς εξελίσσεται και το µέλλον της εργασίας «καλεί» τους εργαζόµενους να αναπτύσσουν όλο και περισσότερες δεξιότητες. Το 74% των συµµετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι τόσο οι τεχνικές δεξιότητες όσο και οι ήπιες (technical & soft skills) είναι εξίσου απαραίτητες για την επαγγελµατική εξέλιξη ενός εργαζοµένου, ενώ το 14% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι πρέπει να αναπτύσσει µόνο ήπιες δεξιότητες. Μόνο το 12% των συµµετεχόντων πιστεύει ότι οι τεχνικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την επαγγελµατική εξέλιξη.
Ωστόσο, αρκετοί εργαζόµενοι δεν αναπτύσσουν νέες δεξιότητες στο εργασιακό περιβάλλον τους. Επικρατέστερη απάντηση στην ερώτηση γιατί συµβαίνει αυτό ήταν η έλλειψη χρόνου (45%) και αµέσως επόµενη η έλλειψη πόρων (28%). Αξιοσηµείωτο είναι το ποσοστό των εργαζοµένων που δεν βρίσκει κίνητρο για να επιδιώξει την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (21%), ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει περιορισµένη πρόσβαση σε τέτοιου είδους γνώσεις.
Ανοιχτή διαδικασία
Η έρευνα ανέδειξε πως η πλειονότητα των ερωτηθέντων αντιλαµβάνεται την ανάπτυξη δεξιοτήτων όχι ως εφάπαξ δράση αλλά ως µια εν εξελίξει διαδικασία.
Το 48% των ερωτηθέντων υποστηρίζει ότι χρειάζεται να επενδύει διαρκώς στην κατάρτισή του, ενώ ένα 30% θεωρεί ότι πρέπει να ασχολείται µε τις δεξιότητές κάθε χρόνο. Το 16% απάντησε ότι πρέπει να ασχολείται κάθε εξάµηνο, ενώ µόνο ένα 5% θεωρεί ότι πρέπει να αναπτύσσει δεξιότητες µόνο όταν αυτό απαιτηθεί.
Δημοσιεύθηκε στην «Απογευματινή»