Γ.Γ. Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για αυξήσεις στο σουβλάκι: "Όπου οι καταναλωτές βλέπουν αδικαιολόγητες αυξήσεις, να αλλάζουν κατάστημα"
Συνεχίζεται το "ράλι" ανόδου
"Τα μέτρα, τα οποία έχει λάβει η κυβέρνηση είναι ιδιαιτέρως αυστηρά κι έχουν οδηγήσει στην παύση των αυξήσεων των τιμοκαταλόγων των περισσότερων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, κάτι, που μπορεί να το αντιληφθεί σιγά σιγά και ο καταναλωτής και αποτυπώνονται και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ"
Οι συνεχείς ανατιμήσεις στα υλικά από τα οποία αποτελείται, σε συνδυασμό με το ενεργειακό κόστος και τα ημερομίσθια, όπως λένε, οι επαγγελματίες, αναμένεται να οδηγήσουν την τιμή στο σουβλάκι ακόμη πιο ψηλά, με εκτιμήσεις να κάνουν λόγο ακόμα και για 6 ευρώ για ένα σάντουιτς στη Θεσσαλονίκη.
Η τιμή του ελαιολάδου εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το πορτοφόλι των καταναλωτών. Πάντως, οι προβλέψεις για πολύ υψηλότερη παραγωγή τη φετινή χρονιά σε σχέση με πέρσι γεννούν ελπίδες για αποκλιμάκωση προσεχώς.
«Τα μέτρα, τα οποία έχει λάβει η κυβέρνηση είναι ιδιαιτέρως αυστηρά κι έχουν οδηγήσει στην παύση των αυξήσεων των τιμοκαταλόγων των περισσότερων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, κάτι, που μπορεί να το αντιληφθεί σιγά σιγά και ο καταναλωτής και αποτυπώνονται και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα απ’ ό,τι είχαμε τον προηγούμενο χειμώνα και το προηγούμενο φαινόμενο», ανέφερε αρχικά ο Σ. Αναγνωστόπουλος.
«Δε θα μπορέσουμε προφανώς να γυρίσουμε στις τιμές του παρελθόντος αλλά θα πρέπει να είναι σαφές ότι οι τιμές έχουν σταματήσει να ανεβαίνουν με τους ρυθμούς, που ανέβαιναν και σε πολλές περιπτώσεις έχουμε μειώσεις τιμών. Σχετικά με το σουβλάκι, καλό είναι όπου οι καταναλωτές βλέπουν αυξήσεις τιμών, που θεωρούν ότι δεν δικαιολογούνται ή ότι ξεκινούν από την απληστία ορισμένων καταστηματαρχών, θα πρέπει αμέσως να αλλάζουν κατάστημα ή να βρίσκουν ανταγωνιστές. Πολλές οι καταστηματάρχες βασίζονται στο γεγονός πως δεν αλλάζουμε τις συνήθειές μας και μας χρεώνουν με ποσά, που αν ήξεραν ότι θα φύγουμε, δε θα χρέωναν», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο, τόνισε πως όπως φαίνεται από τα στοιχεία, υπάρχει μία πολύ καλύτερη παραγωγή κι αν επιβεβαιωθεί αυτή η εικόνα, θα έχουμε και χαμηλότερες τιμές ελαιολάδου συνολικά.
Η τιμή του ελαιολάδου εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το πορτοφόλι των καταναλωτών. Πάντως, οι προβλέψεις για πολύ υψηλότερη παραγωγή τη φετινή χρονιά σε σχέση με πέρσι γεννούν ελπίδες για αποκλιμάκωση προσεχώς.
"Θα πρέπει να είναι σαφές ότι οι τιμές έχουν σταματήσει να ανεβαίνουν με τους ρυθμούς, που ανέβαιναν"
Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μίλησε στην ΕΡΤ3 για το θέμα της ακρίβειας, που μαστίζει τα νοικοκυριά.«Τα μέτρα, τα οποία έχει λάβει η κυβέρνηση είναι ιδιαιτέρως αυστηρά κι έχουν οδηγήσει στην παύση των αυξήσεων των τιμοκαταλόγων των περισσότερων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, κάτι, που μπορεί να το αντιληφθεί σιγά σιγά και ο καταναλωτής και αποτυπώνονται και στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα απ’ ό,τι είχαμε τον προηγούμενο χειμώνα και το προηγούμενο φαινόμενο», ανέφερε αρχικά ο Σ. Αναγνωστόπουλος.
«Δε θα μπορέσουμε προφανώς να γυρίσουμε στις τιμές του παρελθόντος αλλά θα πρέπει να είναι σαφές ότι οι τιμές έχουν σταματήσει να ανεβαίνουν με τους ρυθμούς, που ανέβαιναν και σε πολλές περιπτώσεις έχουμε μειώσεις τιμών. Σχετικά με το σουβλάκι, καλό είναι όπου οι καταναλωτές βλέπουν αυξήσεις τιμών, που θεωρούν ότι δεν δικαιολογούνται ή ότι ξεκινούν από την απληστία ορισμένων καταστηματαρχών, θα πρέπει αμέσως να αλλάζουν κατάστημα ή να βρίσκουν ανταγωνιστές. Πολλές οι καταστηματάρχες βασίζονται στο γεγονός πως δεν αλλάζουμε τις συνήθειές μας και μας χρεώνουν με ποσά, που αν ήξεραν ότι θα φύγουμε, δε θα χρέωναν», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το ελαιόλαδο, τόνισε πως όπως φαίνεται από τα στοιχεία, υπάρχει μία πολύ καλύτερη παραγωγή κι αν επιβεβαιωθεί αυτή η εικόνα, θα έχουμε και χαμηλότερες τιμές ελαιολάδου συνολικά.