Νέου τύπου διασταυρώσεις για την πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεµπορίου, αξιοποίηση των στοιχείων για τις συναλλαγές στην αγορά αλλά και επέκταση των ηλεκτρονικών συναλλαγών για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουµένων και τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους µε διαδικασίες-εξπρές προβλέπει ο σχεδιασµός της ΑΑ∆Ε για την περίοδο 2025-2029.

Στην πρώτη γραµµή βρίσκονται η µείωση των κόκκινων χρεών µε παρακολούθηση των οφειλετών σε πραγµατικό χρόνο και µε την αυτόµατη λήψη µέτρων αναγκαστικής είσπραξης, η δηµιουργία ατοµικού φακέλου για κάθε φορολογούµενο, η υλοποίηση µαζικών διασταυρώσεων και αυτοµατοποιηµένων φορολογικών ελέγχων µε τη χρήση νέων ψηφιακών εργαλείων.

Παράλληλα, θα επιβραβεύονται οι συνεπείς φορολογούµενοι, ενώ θα υπάρχει συνεχής ενηµέρωση για συγκεκριµένους κλάδους και δραστηριότητες σχετικά µε τις υποχρεώσεις στην εφορία, µε προληπτικές δράσεις συµµόρφωσης και «µπλόκα» για τους κακοπληρωτές.

ΑΑ∆Ε: Βασικοί άξονες 

Με βάση το κείµενο για τον στρατηγικό σχεδιασµό την πενταετία 2025-2029 που απέστειλε η ΑΑ∆Ε στους κοινωνικούς φορείς για διαβούλευση, προκειµένου να υποβάλουν τις προτάσεις τους µέχρι και τις 14/10, οι βασικοί άξονες των νέων παρεµβάσεων είναι:

Αξιοποίηση και χρήση του διαδικτύου και της σύγχρονης τεχνολογίας για εντοπισµό κινδύνων µη συµµόρφωσης και προσδιορισµό αποκρυβείσας φορολογητέας ύλης.  Κεντρικός συντονισµός όλων των φορολογικών και τελωνειακών ελέγχων.

Αναδιοργάνωση δοµών και διαδικασιών ελέγχου.

Υλοποίηση µαζικών ψηφιακών διασταυρώσεων και αυτοµατοποιηµένων φορολογικών ελέγχων.

Έµφαση στον έλεγχο των συνόρων για την καταπολέµηση του λαθρεµπορίου και του παραεµπορίου.

Παρακολούθηση της διακίνησης των εµπορικών φορτίων.
Ανάπτυξη προγνωστικών µοντέλων εντοπισµού παραβατικών συµπεριφορών.

∆ιαστρωµάτωση και κλαδική ανάλυση φορολογουµένων και οφειλετών.

∆ηµιουργία προφίλ µε όλα τα διαθέσιµα δεδοµένα για κάθε φορολογούµενο.

Προσδιορισµός, καταλογισµός και είσπραξη του φόρου σε πραγµατικό χρόνο µέσω της χρήσης ψηφιακών εφαρµογών (myData, myProperty, διασύνδεση ταµειακών µε POS).

Εξατοµικευµένη πληροφόρηση.

Αυτόµατη συµπλήρωση στοιχείων και ενηµέρωση εντύπων και δηλώσεων. 

Ιστοσελίδα και πληροφοριακό σύστηµα µε επικαιροποιηµένη πληροφόρηση για το υφιστάµενο νοµοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο.

Προληπτικές δράσεις συµµόρφωσης µε χρονικό περιθώριο συµµόρφωσης χωρίς επιβολή κυρώσεων.

∆ράσεις υποστήριξης στους φορολογούµενους για ενηµέρωση και κατανόηση του νοµοθετικού πλαισίου.

Επιβράβευση συνεπών φορολογουµένων.

Πολυκαναλική επικοινωνία και εξυπηρέτηση.

Στοχευµένη πληροφόρηση σε συγκεκριµένες κατηγορίες φορολογουµένων και επιτηδευµατιών αναφορικά µε τις υποχρεώσεις και τα δικαιώµατά τους.

Καταγραφή αναγκών φορολογουµένων και παροχή αντίστοιχης πληροφόρησης.

Μέτρηση του βαθµού ικανοποίησης των συναλλασσοµένων.

Ολοκληρωµένες ψηφιακές διαδικασίες εξυπηρέτησης.

∆ιευκόλυνση του εµπορίου µέσω ψηφιοποίησης τελωνειακών και φορολογικών διαδικασιών, επιτάχυνσης διαδικασιών τελωνισµού, επιτάχυνσης των επιστροφών και παροχή κινήτρων σε συνεπείς φορολογούµενους.

Προώθηση τη διαφάνειας και της ακεραιότητας σε όλες τις λειτουργίες και καταπολέµηση κινδύνων διαφθοράς µε ανασχεδιασµό των διαδικασιών του συστήµατος εσωτερικού ελέγχου.


*Δημοσιεύτηκε στη «Απογευματινή»