Εναν ισχυρό επενδυτή και σύµµαχο για την Αττική Οδό στο πρόσωπο της Μαριάννας Λάτση βρήκε ο Όµιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Γιώργου Περιστέρη. Το Latsco Family Office, που διαχειρίζεται τα περιουσιακά στοιχεία της Μαριάννας Λάτση, συµφώνησε να εξαγοράσει ποσοστό 10% στη νέα εταιρεία διαχείρισης της Αττικής Οδού, την 25ετή παραχώρηση της οποίας απέκτησε έναντι τιµήµατος-ρεκόρ 3,27 δισεκατοµµυρίων ευρώ η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Η απόκτηση του ποσοστού ανακοινώθηκε ότι θα πραγµατοποιηθεί, εφόσον εγκριθεί το σχετικό αίτηµα, µε τίµηµα 15% υψηλότερο έναντι της αρχικής δεσµευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από την εταιρεία του Γ. Περιστέρη. Στην πράξη η επένδυση της εταιρείας Latscο υπολογίζεται σε πάνω από 77.100.000 ευρώ, καθώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισέφερε περί τα 671.000.000 ευρώ µέσω ιδίων κεφαλαίων, µε το υπόλοιπο του τιµήµατος να προέρχεται από τραπεζική χρηµατοδότηση.

Η είσοδος της Μ. Λάτση στο µετοχικό σχήµα της Αττικής Οδού θα πραγµατοποιηθεί µέσω της θυγατρικής εταιρείας Latsco Direct Investments Cyprus Limited και ερµηνεύεται ως έµπρακτη ένδειξη εµπιστοσύνης τόσο προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και στις προοπτικές της τεράστιας επένδυσης που πραγµατοποίησε ο όµιλος, καθώς ο επενδυτικός βραχίονας της κυρίας Λάτση προσδοκά σηµαντικές αποδόσεις και σταθερά µακροπρόθεσµα έσοδα από τη λειτουργία και τα έσοδα της Αττικής Οδού.

*Διαβάστε ακόμα: Χρήστος Σταϊκούρας: Η Νέα Αττική Οδός είναι πραγματικότητα - Τα άμεσα οφέλη για τους πολίτες


Όπως αναλυτικά ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ «ο Όµιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε συνέχεια των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη σύµβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ανακοινώνει ότι κατόπιν συµφωνίας µε την εταιρεία Latsco Direct Investments Cyprus Limited προτίθεται να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕ∆ αίτηµα για την απόκτηση από την τελευταία του 10% του µετοχικού κεφαλαίου της “Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση ΜΑΕ”. Η Latsco Direct Investments Cyprus Limited αποτελεί επενδυτικό σχήµα του Latsco Family Office, συµφερόντων κ. Μαριάννας Λάτση. Η συναλλαγή θα πραγµατοποιηθεί σε premium 15% έναντι της αρχικής δεσµευτικής επένδυσης που έχει ήδη καταβληθεί από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής υπόκειται στη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και στην ολοκλήρωση σχετικών διαδικασιών, όπως προβλέπονται µεταξύ άλλων και από τη σύµβαση παραχώρησης».

Αξίζει να σηµειωθεί ότι στον νόµο που ψηφίστηκε και κύρωσε την παραχώρηση της Αττικής Οδού στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και τη Νέα Αττική Οδό προβλέπεται τόσο η δυνατότητα διάθεσης ποσοστού της εταιρείας όσο και η είσοδος στο Χρηµατιστήριο Αθηνών, υπό τον όρο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να διατηρήσει σε κάθε περίπτωση ποσοστό 51%.

Η Νέα Αττική Οδός ανέλαβε τον αυτοκινητόδροµο των 70 χιλιοµέτρων τα ξηµερώµατα της 6ης Οκτωβρίου µέσα από µία πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδοµένα διαδικασία αλλαγής παραχωρησιούχου, που διασφάλισε τα συµφέροντα του ∆ηµοσίου αλλά και την οµαλή αλλαγή σκυτάλης από το προηγούµενο σχήµα εκµετάλλευσης της παραχώρησης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η καταβολή του τιµήµατος πραγµατοποιήθηκε την περασµένη Παρασκευή στο πλαίσιο της σύµβασης παραχώρησης, η οποία υπερψηφίστηκε από τη Βουλή την Πέµπτη 3 Οκτωβρίου. Τα 3,27 δισ. ευρώ που κατέβαλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την Αττική Οδό αποτελούν το µεγαλύτερο ποσό που έχει εισπράξει ποτέ το ελληνικό ∆ηµόσιο από την αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕ∆.