Σούπερ μάρκετ: Μείωση τιμών σε βασικά προϊόντα - Ποια θα πωλούνται έως και 15% φθηνότερα
Στόχος η αποκλιμάκωση του πληθωρισμού
Η κυβέρνηση εξετάζει να θέσει επί τάπητος νέα μέτρα για τις παραπλανητικές προσφορές, ώστε να μην μπερδεύονται οι καταναλωτές
Μείωση έως και 15% πρόκειται να καταγραφεί στις τιμές σε 123 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, έχοντας ως στόχο την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στον τομέα τροφίμων.
Οι αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων και οι προμηθευτές τους ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του υπουργείου Ανάπτυξης και δεσμεύονται ότι οι μειωμένες τιμές θα διατηρηθούν για τουλάχιστον δύο μήνες και ανά δύο εβδομάδες η λίστα θα ανανεώνεται μέσω πρόσθεσης νέων κωδικών.
Διαβάστε εδώ: Γκάλοπ parapolitika.gr: Γνωρίζουν οι πολίτες ποιο προϊόν σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στο σούπερ μάρκετ;
Όπως δήλωσε ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή: «Βλέπουμε ότι υπάρχει μια ανταπόκριση από τις επιχειρήσεις, έχουμε την προσδοκία ότι θα έχουμε περισσότερους ακόμα κωδικούς πολύ σύντομα. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ, φαίνεται ότι αυτοί θα ξεπεράσουν τους 600».
Ποια είδη θα πωλούνται φθηνότερα
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφονται στα τρόφιμα, με το ελαιόλαδο να πωλείται από 5% έως 8% φθηνότερα, τα άλευρα από 9% έως 15%, ο χυμός ντομάτας κατά 15%, ενώ χαμηλότερες από 7% έως 10% είναι οι τιμές στο κριθαράκι και από 6%-7% στο ρύζι. Σε μονοψήφιο ποσοστό από 6% έως 8% κυμαίνονται οι μειώσεις τιμών σε απορρυπαντικά ρούχων, χλωρίνες και σαμπουάν, ενώ έως 10% φθηνότερες διατίθενται οι βρεφικές πάνες.
Από την πλευρά του ο Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, επισημαίνει πως: «Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ενθαρρύνουν τους προμηθευτές να συμμετέχουν, δεύτερον τηρώντας στα ράφια αυτή την πρωτοβουλία με ένα αρκετά μεγάλο κόστος και του χώρου, αλλά και εργατικών χεριών για να υλοποιηθεί. Επίσης… τα υπάρχοντα αποθέματα των σούπερ μάρκετ χαμηλώνουν την τιμή από την ημέρα που εφαρμόζεται και βεβαίως έχουν κι αυτά συμμετοχή στην έκπτωση που έχει βάλει ο προμηθευτής».
Μειωμένους τιμοκατάλογους σε περίπου 100 προϊόντα έχουν αποστείλει και άλλες προμηθευτικές εταιρείες, οι οποίες ωστόσο δεν λαμβάνονται υπόψη δεδομένου ότι είναι κάτω από το όριο του 5%.
Νέα μέτρα για τις παραπλανητικές προσφορές
Παρεμβάσεις για την αυστηροποίηση του πλαισίου των προσφορών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αλλά και τον τρόπο που αυτές επικοινωνούνται στο καταναλωτικό κοινό, επεξεργάζεται το υπουργείο Ανάπτυξης.
Ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, επισημαίνει: «Μέσω των παραπλανητικών εκπτώσεων μετακυλίονται από το χονδρεμπόριο και πολλές φορές και από το λιανεμπόριο ανατιμήσεις στους καταναλωτές. Άρα αυτό ο μηχανισμός αυτός θα περιοριστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ώστε οι εκπτώσεις που βλέπουν οι καταναλωτές να είναι ουσιαστικές».
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, στο τραπέζι των συζητήσεων είναι είτε να απαγορευτούν οι συνδυαστικές προσφορές για το ίδιο προϊόν είτε στην περίπτωση που για το ίδιο προϊόν τρέχουν παράλληλες προσφορές, αυτές να είναι του ίδιου εύρους, ώστε να μην μπερδεύονται οι καταναλωτές.