Μειώσεις Τιμών: Πώς πείστηκαν τα super market να μειώσουν την κερδοφορία τους - Πού οφείλεται η αύξηση της τιμής στα οπωροκηπευτικά
Τι αναφέρεται
Μεγάλο είναι όπως λένε το θέμα των παραπλανητικών εκπτώσεων, για το οποίο ο ΓΓ Εμπορίου προαναγγέλλει μεγάλη αλλαγή το επόμενο τρίμηνο-τετράμηνο - Τι αναφέρεται για τους κωδικούς προϊόντων με μείωση τιμών στα super market
Μεγάλο είναι όπως λένε το θέμα των παραπλανητικών εκπτώσεων, για το οποίο ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος προαναγγέλλει μεγάλη αλλαγή το επόμενο τρίμηνο – τετράμηνο. «Το λέω από τώρα για να το γνωρίζει και το καταναλωτικό κοινό ότι θα γίνει μια πολύ μεγάλη στροφή στο πώς δουλεύουν τα σούπερ μάρκετ με τις προσφορές και τις εκπτώσεις μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα, το οποίο θα είναι πολύ ορατό από τις αρχές του επόμενου έτους», είπε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου.
Διαβάστε εδώ: Γκάλοπ parapolitika.gr: Γνωρίζουν οι πολίτες ποιο προϊόν σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση στο σούπερ μάρκετ;
Σχετικά με το τι να περιμένουμε για τις μειώσεις σε 600 κωδικούς που έχουν προαναγγελθεί η απάντηση ήταν ότι θα διευρυνθεί η γκάμα με παράδειγμα δέκα αντί 5 κωδικούς σε ζυμαρικά ή οδοντόκρεμες και είδη καθημερινής χρήσης.
Οπωροκηπευτικά: Τι συμβαίνει από το χωράφι ως το ράφι
«Από το χωράφι στο ράφι, το μεγαλύτερο κομμάτι της αύξησης της τιμής οφείλεται στη φύρα. Πάντοτε θα υπάρχει μια σημαντική αύξηση τιμής, γιατί από το ένα κιλό που θα φύγει από το χωράφι μόνο το μισό κιλό τελικά θα φτάσει στο ράφι. Όλα τα υπόλοιπα είτε θα είναι φύρα, είτε θα είναι ακατάλληλα για κατανάλωση, είτε θα οδηγηθούν για κομποστοποίηση κλπ» επισημάνθηκε.Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπενθύμισε ότι «στο πλαίσιο του καλέσματος που έκανε ο υπουργός Ανάπτυξης στις αρχές του Αυγούστου, προκειμένου να περιορίσουν όσο είναι δυνατόν την κερδοφορία τους, έτσι ώστε να επωφεληθούν οι καταναλωτές και να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην πληθωριστική κρίση, κλήθηκαν οι επιχειρήσεις να προτιμήσουν να διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους με καλύτερο τρόπο και να απόσχουν της κερδοφορίας.
«Οι επιχειρήσεις βρίσκουν ένα ενδιαφέρον στο να μειώσουν τις τιμές τους προκειμένου να αμυνθούν στην αγορά και να κρατήσουν τα μερίδια αγοράς τους και στο πλαίσιο επίσης της προσπάθειες των επιχειρήσεων να προσεγγίσουν τους καταναλωτές λόγω της διάρρηξης της εμπιστοσύνης που υπήρχε μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της πληθωριστικής κρίσης», είπε ο κ. Αναγωστόπουλος μιλώντας για τους πρώτους 123 κωδικούς. «Πάντοτε τα μέτρα τα οποία είναι έκτακτα, είναι μέτρα τα οποία υπό κανονικές συνθήκες δεν επιτρέπονται. Αν οποιοσδήποτε προβεί σε παραπλάνηση του καταναλωτή, προφανώς διακινδυνεύει ένα τεράστιο πρόστιμο το οποίο θα επιβληθεί σε αυτή την περίπτωση», πρόσθεσε.
Γ. Πηλίδης: Τις προσφορές στο 95% θα τις δώσει η βιομηχανία και κατά 5% θα συμμετέχει το σούπερ μάρκετ
«Για μένα το σημαντικότερο μέτρο που έχει εφαρμοστεί και έχει σταματήσει την άνοδο του πληθωρισμού στα τρόφιμα γενικά και όχι ειδικά, είναι η απαγόρευση των προσφορών σε όσους κάνουν ανατιμήσεις. Αυτό για μένα ήταν το πιο στοχευμένο μέτρο, δηλαδή που απαγορεύτηκε στη βιομηχανία να κάνει προσφορές αν έχει κάνει προηγουμένως ανατίμηση», είπε ο κος Πηλίδης.Αναφέρθηκε, δε, στις προσφορές με το εξής παράδειγμα: «Πολλές φορές βλέπουμε ένα προϊόν με έκπτωση που μας έχει δώσει η βιομηχανία, ας πούμε 30% και μετά βγαίνει αυτό το προϊόν 1+1 δώρο. Μισό ευρώ πρέπει να το πάρουμε έτσι δεν θα πείτε; Δεν είναι έτσι, διότι το ένα ευρώ ήταν με 30, δηλαδή μείον 30 και 50 δεν γίνεται. Δηλαδή ο καταναλωτής βλέπει μια τιμή η οποία κάνει 1 ευρώ αλλά έχει ήδη μια έκπτωση 30%. Βγαίνει μετά 1+1 δώρο, δεν σημαίνει ότι θα το πάρει μισό ευρώ. Θα πρέπει να πάμε στην τιμή χωρίς το 30% και μετά να πάμε 1+1 δώρο».
«Είμαι ο πρώτος ο οποίος έχει κατηγορήσει τη βιομηχανία ότι κάνει τις ανατιμήσεις, αλλά τώρα εδώ πρέπει να της δώσουμε ένα δίκιο», πρόσθεσε, εξηγώντας ότι τις προσφορές «στο 90% – 95% θα τις δώσει η βιομηχανία και κατά ένα 5% θα συμμετέχει το σούπερ μάρκετ. Βλέπετε τον ισολογισμό και βγάζετε συμπέρασμα, γιατί ο ισολογισμός μιας εταιρείας είναι αντικειμενικό κριτήριο», είπε ο εκπρόσωπος των μικρομεσαίων super market.
Ακολουθεί ο πίνακας με τους 123 κωδικούς προϊόντων:
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΙΜΗΣ
Εμπορική Ονομασία Προμηθευτή (για επώνυμα προϊόντα) ή PL |
Επωνυμία προϊόντος |
Αριθμός κωδικών |
BARILLA HELLAS |
Κριθαράκι MISKO (διάφορες συσκευασίες) |
6 |
BEIERSDORF HELLAS |
LIPOSAN (διάφορες συσκευασίες) |
4 |
BEIERSDORF HELLAS |
Hansaplast |
2 |
COLGATE PALMOLIVE |
SOFLAN ΓΙΑ ΠΛΥΣΙΜΟ ΣΤΟ ΧΕΡΙ 900ML |
1 |
COLGATE PALMOLIVE |
AJAX ΑΣΠΡΟΣ ΣΙΦΟΥΝΑΣ 1LT |
2 |
COLGATE PALMOLIVE |
ΟΔ/ΜΑ COLGATE MAX WHITE 75ml |
1 |
COLGATE PALMOLIVE |
ΟΔ/ΤΣΑ COLGATE 360 MEDIUM |
1 |
COLGATE PALMOLIVE |
ΟΔ/ΤΣΑ PERIOGARD ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΥΛΩΝ |
1 |
COLGATE PALMOLIVE |
ΣΤΟΜ/ΚΟ ΔΙΑ/ΜΑ PERIOGARD ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΟΥΛΩΝ 400ml |
1 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
CAJOLINE (διάφορες συσκευασίες) |
25 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
ΧΛΩΡΙΝΗ KLINEX (διάφορες συσκευασίες) |
7 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
AIM ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ |
4 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
AXE STICK |
6 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
ULTREX ΣΑΜΠΟΥΑΝ |
4 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
HELLMANNS ΣΑΛΤΣΕΣ |
10 |
ELAIS - UNILEVER HELLAS A.E. |
ZWAN LUNCHEON MEAT |
3 |
HALEON ΕΛΛΑΣ |
COREGA POWER MAX |
1 |
NUMIL HELLAS A.E |
APTAMIL 1 400GR (όλες οι ηλικίες) |
3 |
NUMIL HELLAS A.E |
HIPRO PUDDING (διάφορες γεύσεις) |
3 |
NUMIL HELLAS A.E |
ALPRO ΦΥΤΙΚΗ ΚΡΕΜΑ ΣΟΓΙΑΣ |
2 |
UPFIELD HELLAS |
ALTIS Ελαιόλαδο (διάφορες κατηγορίες και συσκευασίες) |
5 |
ΓΙΩΤΗΣ |
ΓΙΩΤΗΣ ΑΛΕΥΡΙ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΧΡΗΣΕΙΣ 1Κ/12 |
1 |
ΚΥΚΝΟΣ |
ΧΥΜΟΣ ΤΟΜΑΤΑΣ |
1 |
ΕΛΓΕΚΑ |
SUNSWEET ΔΑΜΑΣΚΗΝΑ |
1 |
ΕΛΓΕΚΑ |
MINI BABYBEL |
1 |
ΕΛΓΕΚΑ |
LA VACHE QUI RIT |
5 |
ΕΛΓΕΚΑ |
FERRERO KINDER |
5 |
ΜΙΝΕΡΒΑ |
ΧΩΡΙΟ ΞΙΔΙ ΚΟΚΚΙΝΟ |
1 |
ΜΙΝΕΡΒΑ |
NΙΚΗ ΕΛΑΙΟΠΥΡΗΝΕΛΑΙΟ |
3 |
ΜΙΝΕΡΒΑ |
ΜΑΡΓΑΡΙΝΗ ΦΑΣΤ SOFT |
1 |
ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ |
ORAL B ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ (διάφορες συσκευασίες) |
3 |
ΠΡΟΚΤΕΡ & ΓΚΑΜΠΛ ΕΛΛΑΣ |
PAMPERS ACTIVE BABY |
9 |
ΣΥΝΟΛΟ |
123 |