Ο όμιλος Fourlis «ξεπαγώνει» επενδύσεις σε νέα καταστήματα ΙΚΕΑ, έπειτα από 14 χρόνια που περιορίστηκε σε βελτιώσεις και αναβαθμίσεις καταστημάτων και με αφετηρία το νέο κατάστημα ΙΚΕΑ, που εγκαινίασε στο Top Park της Πάτρας σχεδιάζει να αναπτύξει την παρουσία του σουηδικού σήματος σε πόλεις της χώρας που είχε περιορισμένη παρουσία με pick up points (σημεία παραγγελιοληψίας).


Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής του ομίλου Fourlis, στο περιθώριο της εκδήλωσης εγκαινίων του νέου ΙΚΕΑ στην Πάτρα, στόχος είναι στα επόμενα χρόνια τα περίπου 10 pick up points που λειτουργεί η ΙΚΕΑ ανά την επικράτεια να μετασχηματισμούν σε καταστήματα με ορίζοντα τετραετίας. Έτσι, εκτός από παραγγελιοληψίες, ο καταναλωτής θα μπορεί να προμηθευτεί και προϊόντα.


Σχεδιάζεται concept καταστημάτων για περισσότερα τετραγωνικά από αυτά που διαθέτουν σήμερα τα ΙΚΕΑ στο The Mall Athens ή στον Πειραιά, που σχεδιάστηκαν ως μικρά ΙΚΕΑ πόλεων. Με βάση τις προδιαγραφές του νέου ΙΚΕΑ στην Πάτρα, που διαθέτει πάνω από 5.000 κωδικούς προϊόντων σε επιφάνεια πωλήσεων πάνω από 7.000 τ.μ., τα νέα καταστήματα που σχεδιάζονται αναμένεται να διαθέτουν πάνω από 1.500 κωδικούς προϊόντων και θα αναπτύσσονται σε επιφάνεια 2.000-2.500 τ.μ. με αποθηκευτικούς χώρους. Το πρώτο τεστ αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2025, καθώς οι πληροφορίες από την εταιρεία αναφέρουν ότι τα συμβόλαια είναι στη φάση προετοιμασίας για υπογραφές με σκοπό το νέο κατάστημα να λειτουργήσει από την επόμενη χρονιά.

Οι επενδύσεις του Ομίλου Fourlis στα καταστήματα ΙΚΕΑ
Τα παραπάνω σχέδια αναμένεται να ανεβάσουν τον πήχη των επενδύσεων του ομίλου Fourlis, οι οποίες για το 2024 εκτιμώνται σε περίπου 30 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η επένδυση στο ΙΚΕΑ της Πάτρας ανήλθε σε περίπου 5 εκατ. ευρώ και έρχεται να αντικαταστήσει pick up point που λειτουργούσε στην πόλη από το 2013. Το κατάστημα διαθέτει τμήμα σχεδιασμού για κουζίνες, ντουλάπες και παροχή συμβουλών επίπλωσης, καθώς και εστιατόριο με σουηδική κουζίνα και συσκευασμένα προϊόντα. Το ΙΚΕΑ στην Πάτρα είναι το πρώτο κατάστημα της αλυσίδας αυτού του μεγέθους στο οποίο επενδύει ο ομιλος Fourlis, για πρώτη φορά από το 2010, όπως τόνισε ο κ. Φουρλής προαναγγέλλοντας τα εγκαίνια του αναμορφωμένου hub με επίκεντρο την ΙΚΕΑ στο εμπορικό πάρκο του «Ελ. Βενιζέλος», το άνοιγμα του νέου ΙΚΕΑ στην Κρήτη στο γ’ τρίμηνο του 2025 και κατόπιν στο Ελληνικό.


Εν τω μεταξύ, μέσα στον Νοέμβριο θα ακολουθήσει το άνοιγμα και των άλλων καταστημάτων που φιλοξενεί το Top Park Πάτρας της Trade Estates, πέρα από την ΙΚΕΑ, όπως Kiabi, που κάνει ντεμπούτο στην ελληνική αγορά, Μουστάκας, Sinsay, Pepco, Adidas outlet, που τοποθετούνται για πρώτη φορά στην τοπική αγορά και άλλα brands. Σύμφωνα με τον Βασίλη Φουρλή το Top Park προσφέρει στους καταναλωτές της Πάτρας αλλά και της βορειοδυτικής Πελοποννήσου ένα μοναδικό πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών. Πρόσθεσε ότι η φιλοσοφία πίσω από τα Top Parks είναι δωρεάν πάρκινγκ, σταθμοί φόρτισης αυτοκινήτων και υπηρεσίες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών, ταυτόχρονα με τη δημιουργία εκατοντάδων θέσεων εργασίας (500 εργαζόμενοι θα απασχοληθούν στο Top Park Πάτρας) αλλά και την ικανοποίηση της ζήτησης από τουριστικές επιχειρήσεις. Σήμα κατατεθέν είναι μια παλιά ατμομηχανή άνω των 100 ετών που βρέθηκε στη βιομηχανία ξυλείας που λειτουργούσε πριν στο ακίνητο, η οποία συντηρήθηκε ως μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς.


Τα νέα project της Fourlis και το deal με τη Folli Follie
Ταυτόχρονα ο όμιλος σχεδιάζει επενδύσεις για την Holland & Barrett, την Intersport αλλά και για την Foot Locker με στόχο την ανάπτυξη 10-15 καταστημάτων το χρόνο. Υπολογίζεται ότι η επένδυση ανά κατάστημα Foot Locker είναι γύρω στα 500 χιλ. ευρώ, ήτοι περίπου 7 εκατ. ευρώ τον πρώτο χρόνο της στρατηγικής συνεργασίας. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, όπως τον έχει παρουσιάσει ο Δημήτρης Βαλαχής, διευθύνων σύμβουλος της Fourlis, το 2025 ο όμιλος Fourlis θα έχει ανοίξει τουλάχιστον 5 καταστήματα σε κάθε μια από τις τρεις αγορές: Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Σε Ελλάδα και Ρουμανία αναμένεται η ολοκλήρωση της εξαγοράς υφιστάμενης δραστηριότητας και στη Βουλγαρία ξεκινά η ανάπτυξη της Foot Locker με την ενεργοποίηση τριών καταστημάτων σε mall στη Σόφια, τα οποία ήταν πριν Collective, το σήμα multibrand που ανέπτυσσε η άλλοτε κραταιά Folli Follie σε Ελλάδα και Βαλκάνια.


Οι προσδοκίες για τις πωλήσεις και οι στόχοι της Fourlis
Ο κ. Βαλαχής μιλώντας για τις προκλήσεις στο λιανεμπόριο, λόγω της περιορισμένης καταναλωτικής δύναμης των νοικοκυριών που ξεμένουν από ρευστότητα στα μέσα του μήνα, σημειώνει ότι στην ΙΚΕΑ οι τιμές έχουν μειωθεί στο 25% του χαρτοφυλακίου των προϊόντων κατά 10%. Οπότε μια ανάπτυξη της τάξης του 3% σε αξία σημαίνει ανάπτυξη 7-8% σε όγκο. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς βαίνουμε στο δ’ τρίμηνο του έτους, που είναι το πιο προσοδοφόρο για τον όμιλο, ο στόχος για πωλήσεις φέτος 550 εκατ. ευρώ από το retail, με EBITDA (ΟPR) 41 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων 26 εκατ. ευρώ, θεωρείται εφικτός.