154.910 υπενθυμιστικά μηνύματα έστειλε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στις επιχειρήσεις που από την 1η Δεκεμβρίου υποχρεούνται να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA.

Αναλυτικά, οι επιχειρήσεις, για την έγκαιρη προσαρμογή τους στις υποχρεώσεις που φέρει το νέο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, ενημερώθηκαν για πρώτη φορά, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στα μέσα Σεπτεμβρίου.

ΑΑΔΕ: Ποιες επιχειρήσεις αφορά

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την Α.1122/2024 (Β' 4570) κοινή απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του διοικητή της ΑΑΔΕ, την παραπάνω υποχρέωση έχουν από την 1η Δεκεμβρίου οι επιχειρήσεις που:

Τα ακαθάριστα έσοδά τους υπερβαίνουν τις 200.000 ευρώ, βάσει της υποβληθείσας δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2022 ή δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιόλαδου.

Περαιτέρω, επισημαίνεται ότι σε περίπτωση μη έκδοσης παραστατικών διακίνησης το πρόστιμο ανέρχεται στα 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο αν η επιχείρηση τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα ή στα 1.000 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο αν η επιχείρηση τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.