Adidas Hellas: Το “κενό” της Reebok και η διαταραχή λόγω Σουέζ
Πάνω από τον πήχη των 180 εκατ. ευρώ αναμένεται να κλείσει φέτος ο τζίρος της Adidas, ισχυρού brand της αγοράς αθλητικών ειδών που παραμένει ανθεκτικό παρά τις αρνητικές επιπτώσεις του πληθωρισμού στην αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών και της διαταραχής στην αλυσίδα εφοδιασμού λόγω της έντασης στη Μέση Ανατολή.
Σαφώς οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες δημιουργούν περιορισμούς στο επίπεδο ζήτησης, αλλά η αγορά αθλητικών ειδών παραμένει δυναμική παρά τις προκλήσεις. Επίσης η Αdidas Hellas, θυγατρική 100% της adidas AG με έδρα τη Γερμανία, διαθέτει επαρκείς πόρους για να συνεχίσει απρόσκοπτα την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην οποία απασχολούνται 267 εργαζόμενοι.
Με παρουσία στην τοπική αγορά από το 1995 με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία αθλητικών ειδών, δραστηριοποιείται κυρίως μέσω χονδρικής διανομής αλλά και με ιδιόκτητα monobrand καταστήματα λιανικής -δίκτυο 11 καταστημάτων- ενώ έχει και εξαγωγική δραστηριότητα σε Αλβανία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία και Κύπρο. Μάλιστα το δίκτυο λιανικής αυξάνει το μερίδιό του στον κύκλο εργασιών.
Adidas Hellas: Το κενό της Reebok στις πωλήσεις
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις 2023 τα έσοδα της Adidas Hellas από τη λιανική αυξήθηκαν περίπου κατά 3 εκατ. ευρώ, σε 54,6 εκατ. ευρώ από 51,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση ενώ τα έσοδα από τη χονδρική αυξήθηκαν οριακά σε 123 εκατ. ευρώ από 122,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Συνολικά ο κύκλος εργασιών την περσινή χρονιά διαμορφώθηκε σε 177,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 2,22%. Ο ρυθμός έχει περιοριστεί συγκριτικά με την διψήφια ανάπτυξη προηγούμενων ετών λόγω των προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και του «κενού», που άφησε η Reebok όταν πουλήθηκε στην Authentic Brands Group, καθώς ο ετήσιος τζίρος της άγγιζε τα 12 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σταμάτησε η συνεργασία με τον όμιλο Fais, ο οποίος μέσω της AM Gencom ανέπτυσσε καταστήματα Adidas τα οποία έκλεισαν μετά τη λήξη της συμφωνίας, τέλος Φεβρουαρίου του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 οι πωλήσεις της Adidas Hellas αυξήθηκαν κατά 11,2% αλλά το 2023 ψαλιδίστηκε η ανάπτυξη τζίρου και κερδοφορίας. Τα συνολικά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν 1,4 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, επίδοση που κρίνεται ικανοποιητική από τη διοίκηση των Claus-Peter Mayer και Θεόδωρου Καραντζούλη, προέδρου & διευθύνοντος συμβούλου και αντιπροέδρου αντίστοιχα, δεδομένων των μακροοικονομικών προκλήσεων και των οικονομικών συνθηκών στη χώρα. Μάλιστα προτάθηκε στη γενική συνέλευση η διανομή κερδών 1,3 εκατ. ευρώ ενώ στην προηγούμενη χρήση διανεμήθηκε μέρισμα 3 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι λόγω των εξελίξεων δεν υπήρξαν σημαντικές επενδύσεις πέρυσι, πέραν της ανακαίνισης των κεντρικών γραφείων της εταιρείας, οπότε το δίκτυο διατηρήθηκε στα 11 καταστήματα.
Adidas Hellas: Οι προκλήσεις και το αποτύπωμα στα μεγέθη
Σε άλλα οικονομικά στοιχεία, σημειώνεται ότι το κυκλοφορούν ενεργητικό αυξήθηκε σε περίπου 52 εκατ. ευρώ το 2023 από 48,7 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 42,2 εκατ. ευρώ από 36,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι 30,8 εκατ. ευρώ από 24,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε σε περίπου 143 εκατ. ευρώ από 140,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και περιλαμβάνει πιστωτικό τιμολόγιο 7,2 εκατ. ευρώ από την adidas International Trading AG για την προσαρμογή του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους μεταξύ 2% και 5% επί των καθαρών πωλήσεων, εξαιρουμένων των ενδοομιλικών συναλλαγών, βάσει συμφωνητικού που έχει υπογραφεί από 1.1.2014. Για το 2022 το αντίστοιχο πιστωτικό ήταν 6,8 εκατ. ευρώ μειώνοντας ισόποσα το κόστος πωληθέντων. Στο τέλος του 2023 τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 12,7 εκατ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Η διαταραχή στον εφοδιασμό
Το 2023 παρατηρείται επίσης σημαντική μείωση των απαιτήσεων από πελάτες στα 19 εκατ. ευρώ από 28,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση καθώς πωλήσεις που αφορούσαν στον τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν στην επόμενη λόγω καθυστέρησης που παρουσιάστηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η διοίκηση της Adidas Hellas παραδέχεται ότι οι πρόσφατες πολύπλοκες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν προκαλέσει δυσκολίες και καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλαυτά η ελληνική θυγατρική της adidas AG όντας εταιρεία που διανέμει τα εμπορεύματα της μέσω του δικτύου των αποθηκών της adidas International Trading AG στην Ευρώπη, επηρεάζεται ήπια από τις καθυστερήσεις αυτές.
Οι άμυνες του ισχυρού brand Adidas
Επιπλέον, ο πληθωρισμός και το υψηλό κόστος της ενέργειας που ειδικά στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, επηρεάζει τις δραστηριότητες λιανικής και χονδρικής. Η Adidas, δεν επηρεάζεται έντονα λόγω της αυξημένης δημοτικότητας των εμπορευμάτων της. Παρόλα αυτά, η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις και ενώ μένει πιστή στην πελατοκεντρική προσέγγιση που υπαγορεύει η μητρική για να αυξήσει περαιτέρω τη δημοτικότητα του εμπορικού σήματος. Η στρατηγική πωλήσεων και διανομής του ομίλου εστιάζεται στη μετατροπή της επιθυμίας για προϊόντα adidas σε κερδοφόρα και βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, η Adidas Hellas πρέπει να είναι ανταγωνιστική σε ένα περιβάλλον στο οποίο οι καταναλωτές λαμβάνουν τις τελικές αγοραστικές αποφάσεις τους με βάση τη διαθεσιμότητα, την άνεση και την ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων.
Σαφώς οι τρέχουσες οικονομικές συνθήκες δημιουργούν περιορισμούς στο επίπεδο ζήτησης, αλλά η αγορά αθλητικών ειδών παραμένει δυναμική παρά τις προκλήσεις. Επίσης η Αdidas Hellas, θυγατρική 100% της adidas AG με έδρα τη Γερμανία, διαθέτει επαρκείς πόρους για να συνεχίσει απρόσκοπτα την επιχειρηματική της δραστηριότητα στην οποία απασχολούνται 267 εργαζόμενοι.
Με παρουσία στην τοπική αγορά από το 1995 με αντικείμενο την εισαγωγή και εμπορία αθλητικών ειδών, δραστηριοποιείται κυρίως μέσω χονδρικής διανομής αλλά και με ιδιόκτητα monobrand καταστήματα λιανικής -δίκτυο 11 καταστημάτων- ενώ έχει και εξαγωγική δραστηριότητα σε Αλβανία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία και Κύπρο. Μάλιστα το δίκτυο λιανικής αυξάνει το μερίδιό του στον κύκλο εργασιών.
Adidas Hellas: Το κενό της Reebok στις πωλήσεις
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις 2023 τα έσοδα της Adidas Hellas από τη λιανική αυξήθηκαν περίπου κατά 3 εκατ. ευρώ, σε 54,6 εκατ. ευρώ από 51,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση ενώ τα έσοδα από τη χονδρική αυξήθηκαν οριακά σε 123 εκατ. ευρώ από 122,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Συνολικά ο κύκλος εργασιών την περσινή χρονιά διαμορφώθηκε σε 177,6 εκατ. ευρώ με αύξηση 2,22%. Ο ρυθμός έχει περιοριστεί συγκριτικά με την διψήφια ανάπτυξη προηγούμενων ετών λόγω των προκλήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα αλλά και του «κενού», που άφησε η Reebok όταν πουλήθηκε στην Authentic Brands Group, καθώς ο ετήσιος τζίρος της άγγιζε τα 12 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, σταμάτησε η συνεργασία με τον όμιλο Fais, ο οποίος μέσω της AM Gencom ανέπτυσσε καταστήματα Adidas τα οποία έκλεισαν μετά τη λήξη της συμφωνίας, τέλος Φεβρουαρίου του 2023.
Υπενθυμίζεται ότι το 2022 οι πωλήσεις της Adidas Hellas αυξήθηκαν κατά 11,2% αλλά το 2023 ψαλιδίστηκε η ανάπτυξη τζίρου και κερδοφορίας. Τα συνολικά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν 1,4 εκατ. ευρώ από 3,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση, επίδοση που κρίνεται ικανοποιητική από τη διοίκηση των Claus-Peter Mayer και Θεόδωρου Καραντζούλη, προέδρου & διευθύνοντος συμβούλου και αντιπροέδρου αντίστοιχα, δεδομένων των μακροοικονομικών προκλήσεων και των οικονομικών συνθηκών στη χώρα. Μάλιστα προτάθηκε στη γενική συνέλευση η διανομή κερδών 1,3 εκατ. ευρώ ενώ στην προηγούμενη χρήση διανεμήθηκε μέρισμα 3 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι λόγω των εξελίξεων δεν υπήρξαν σημαντικές επενδύσεις πέρυσι, πέραν της ανακαίνισης των κεντρικών γραφείων της εταιρείας, οπότε το δίκτυο διατηρήθηκε στα 11 καταστήματα.
Adidas Hellas: Οι προκλήσεις και το αποτύπωμα στα μεγέθη
Σε άλλα οικονομικά στοιχεία, σημειώνεται ότι το κυκλοφορούν ενεργητικό αυξήθηκε σε περίπου 52 εκατ. ευρώ το 2023 από 48,7 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 42,2 εκατ. ευρώ από 36,7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι 30,8 εκατ. ευρώ από 24,9 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Το κόστος πωληθέντων αυξήθηκε σε περίπου 143 εκατ. ευρώ από 140,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και περιλαμβάνει πιστωτικό τιμολόγιο 7,2 εκατ. ευρώ από την adidas International Trading AG για την προσαρμογή του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους μεταξύ 2% και 5% επί των καθαρών πωλήσεων, εξαιρουμένων των ενδοομιλικών συναλλαγών, βάσει συμφωνητικού που έχει υπογραφεί από 1.1.2014. Για το 2022 το αντίστοιχο πιστωτικό ήταν 6,8 εκατ. ευρώ μειώνοντας ισόποσα το κόστος πωληθέντων. Στο τέλος του 2023 τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 12,7 εκατ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν.
Η διαταραχή στον εφοδιασμό
Το 2023 παρατηρείται επίσης σημαντική μείωση των απαιτήσεων από πελάτες στα 19 εκατ. ευρώ από 28,6 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση καθώς πωλήσεις που αφορούσαν στον τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς πραγματοποιήθηκαν στην επόμενη λόγω καθυστέρησης που παρουσιάστηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα. Η διοίκηση της Adidas Hellas παραδέχεται ότι οι πρόσφατες πολύπλοκες γεωπολιτικές εξελίξεις έχουν προκαλέσει δυσκολίες και καθυστερήσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Παρόλαυτά η ελληνική θυγατρική της adidas AG όντας εταιρεία που διανέμει τα εμπορεύματα της μέσω του δικτύου των αποθηκών της adidas International Trading AG στην Ευρώπη, επηρεάζεται ήπια από τις καθυστερήσεις αυτές.
Οι άμυνες του ισχυρού brand Adidas
Επιπλέον, ο πληθωρισμός και το υψηλό κόστος της ενέργειας που ειδικά στην Ελλάδα έχει ως αποτέλεσμα την συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος, επηρεάζει τις δραστηριότητες λιανικής και χονδρικής. Η Adidas, δεν επηρεάζεται έντονα λόγω της αυξημένης δημοτικότητας των εμπορευμάτων της. Παρόλα αυτά, η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις και ενώ μένει πιστή στην πελατοκεντρική προσέγγιση που υπαγορεύει η μητρική για να αυξήσει περαιτέρω τη δημοτικότητα του εμπορικού σήματος. Η στρατηγική πωλήσεων και διανομής του ομίλου εστιάζεται στη μετατροπή της επιθυμίας για προϊόντα adidas σε κερδοφόρα και βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, η Adidas Hellas πρέπει να είναι ανταγωνιστική σε ένα περιβάλλον στο οποίο οι καταναλωτές λαμβάνουν τις τελικές αγοραστικές αποφάσεις τους με βάση τη διαθεσιμότητα, την άνεση και την ποικιλία των προσφερόμενων προϊόντων.