Σ ε νέα επενδυτική κίνηση στην Αθηναϊκή Ριβιέρα προχωρά, όπως όλα δείχνουν, ο Ελληνας εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, ιδιοκτήτης των Dynagas, Dynacom και Sea Traders και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Εχοντας ήδη τον τίτλο του «βασιλιά του real estate», με επενδύσεις σε χιλιάδες ακίνητα (σχεδόν 2.500) εντός και εκτός συνόρων, και έχοντας υπογράψει συμφωνία με τη Lamda Development όσον αφορά τις επενδύσεις στο εγχείρημα της ανάπλασης του Ελληνικού (The Ellinikon), τώρα μπαίνει και στον Αστέρα Βουλιαγμένης.

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, προχωρά σε συμφωνία που αφορά την απόκτηση ποσοστού περίπου 30% του Αστέρα Βουλιαγμένης έναντι 300 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε ότι στο εμβληματικό ξενοδοχειακό συγκρότημα της Βουλιαγμένης είχε μπει με μισό δισ. ευρώ η AGC Equity Partners, αραβικών συμφερόντων (κρατικά funds από Αμπου Ντάμπι και Κουβέιτ), όπου μεγαλομέτοχος είναι ο φιλέλληνας επιχειρηματίας Khaled Juffali, που διατηρεί ιδιαίτερα καλές σχέσεις με την ελληνική κυβέρνηση.

Η AGC βρίσκεται πίσω από άλλο ένα μεγάλο ξενοδοχειακό εγχείρημα, το Four Seasons Resort Mykonos (προηγούμενη ονομασία Mykonos Project), που ξεπερνά τα 60.000 στρέμματα και με τον προϋπολογισμό να έχει ξεπεράσει τις πρώτες εκτιμήσεις περί 50 εκατ. ευρώ, φτάνοντας μέχρι πρότινος, τουλάχιστον, τα 78 εκατ. ευρώ.

Την κατασκευή του έχει αναλάβει η ΤΕΡΝΑ Α.Ε., κατασκευαστική εταιρεία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, και αναμένεται να δημιουργηθούν διακόσιες θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία του ξενοδοχείου. Στο επικείμενο πάντως deal του Προκοπίου παραμένουν αναπάντητα κάποια βασικά ερωτήματα. Πρώτον και κύριον: Εξετάζει ή όχι ο επιτυχημένος εφοπλιστής να πάρει ολόκληρο τον Αστέρα (βλ. «Four Seasons Astir Palace Hotel Athens», «Astir Beach», «Astir Marina»);

Θυμίζουμε πως η Μαρίνα άνοιξε επίσημα τις πύλες της στα τέλη Μαΐου και, εκτός από μία σύγχρονη εγκατάσταση ελλιμενισμού σκαφών, στοχεύει να αποτελέσει έναν πολυτελή shopping προορισμό. Γι’ αυτό διάσημοι οίκοι μόδας, όπως Louis Vuitton, Loro Piana, Dior, Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent, Zegna, Rolex, Dolce & Gabbana Casa, Off-White, Orlebar Brown, Zeus+Dione, Polo Ralph Lauren, Golden Goose, Dyson, Alós Eyewear και Karkalis, έχουν αποκτήσει το δικό τους κατάστημα στις εγκαταστάσεις.

Ακόμα ένα plus για τη Μαρίνα είναι ότι πρόσφατα υπέγραψε MoU, με στόχο την απόκτηση της πι#στοποίησης «La Belle Classe Destinations by YCM», στοχεύοντας στην ανάπτυξη του βιώσιμου yachting με το Astir Yacht Club, που αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το 2026.

Δεύτερο ερώτημα είναι εάν το ποσοστό με το οποίο επενδύει ο Γ. Προκοπίου αφορά εξ ολοκλήρου τη συμμετοχή της τουρκικής Dogus (33%) και τρίτο είναι αν οι Αραβες θέλουν έξτρα κεφάλαιο για να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις στο κορυφαίο φιλέτο της Βουλιαγμένης.

Το μόνο σίγουρο είναι πως ο επιχειρηματίας φλερτάρει επιθετικά με την Αθηναϊκή Ριβιέρα του μέλλοντος, καθώς σύμφωνα με τα επενδυτικά πλάνα πρόκειται να εξελιχθεί σε μια αστείρευτη πηγή εσόδων. Ηδη, η προαναφερθείσα συμφωνία του Προκοπίου με τη LAMDA Development για το Ελληνικό -που αποτελεί τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση σε πανευρωπαϊκό επίπεδο- αποτιμάται στα 120 εκατ. ευρώ, με τη συνολική επένδυση να φτάνει τα 500 εκατ. ευρώ.

Ο ίδιος γνωρίζει από πρώτο χέρι πως η αναβάθμιση της Αθηναϊκής Ριβιέρας θα παίξει κομβικό ρόλο για την τουριστική ανάπτυξη της πρωτεύουσας, αφού ήδη τίθενται στόχοι για 50 εκατ. επισκέψεις και 307 εκατ. διανυκτερεύσεις έως το 2030. Οσο για τα τουριστικά έσοδα, μπορούν να φτάσουν μέσα στην επόμενη δεκαετία τα 30 δισ. ευρώ.

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου 1946 στην Αθήνα από πρόσφυγες από τη Σμύρνη και την Οδησσό. Αγόρασε το πρώτο του πλοίο το 1971, ένα δεξαμενόπλοιο με την ονομασία «Πενσιλβάνια», και ίδρυσε τις εταιρείες Dynacom Tankers, Sea Traders και Dynagas. Τον Ιούνιο του 2014, η Dynacom Tankers είχε 54 πλοία, η Sea Traders 29 πλοία και η Dynagas είχε 10 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων νέων κτιρίων. Τον Μάρτιο του 2015 η περιουσία του έφτανε τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια και οι εταιρείες του κατείχαν 89 πλοία, σύμφωνα με το Bloomberg.Το 2016, το ναυτιλιακό περιοδικό «Lloyd’s List» τον κατέταξε 12ο στον κατάλογο των 100 ατόμων με τη μεγαλύτερη επιρροή παγκοσμίως στη ναυτιλιακή βιομηχανία