Η Euroban Equities ξεκινά την κάλυψη της μετοχής ΓΕΚ Τέρνα με σύσταση «αγορά» και τιμή-στόχο τα 23,4 ευρώ. Παράλληλα αναφέρει ότι είναι «ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών στην Ελλάδα, ηγέτης τόσο στις παραχωρήσεις όσο και στις κατασκευές».

Έπειτα από μια στρατηγική στροφή μέσω της πώλησης των δραστηριοτήτων ΑΠΕ, η εταιρεία βρίσκεται πλέον σε καλή θέση ώστε να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων αξιοποιώντας την άνθηση των τοπικών υποδομών. 

Η ΓΕΚ κατέχει μερίδια σε 5 από τις 7 παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (1 σε εκκρεμότητα μεταβίβασης) με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής πάνω από 20 έτη και χωρίς λήξεις πριν το 2037. Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές, με μία μόνο να απαιτεί περίοδο κατασκευής 5 έτη. Πρόσφατα η ΓΕΚ εξασφάλισε και την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου Β. Κρήτης (λειτουργία μετά το 2030).

Πέρα από τους αυτοκινητόδρομους, η ΓΕΚ λειτουργεί δύο μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και διάφορες μικρότερες παραχωρήσεις, ενώ κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια στο υπό ανάπτυξη Αεροδρόμιο Καστελίου στην Κρήτη (32,5%) και στο Συγκρότημα Resort στο Ελληνικό (49%).

Μάλιστα η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων θα αναδιαμορφώσει το μείγμα κερδών, οδηγώντας τον όμιλο σε αύξηση πάνω από 50% του EBITDA έως το 2026 (έναντι των επιπέδων που αναμένονται για φέτος) στα 693 εκατ. ευρώ.

Με γνώμονα την ενσωμάτωση των δύο εμβληματικών παραχωρήσεων, εκτιμούμε ότι το EBITDA του συγκεκριμένου τμήματος θα φτάσει τα 473 εκατ. ευρώ έως το 2026 (3ετίας CAGR: 42%).

Το ανεκτέλεστο και το καθετοποιημένο μοντέλο της ΓΕΚ Τέρνα

Η αναπτυσσόμενη τοπική οικονομία και η πιεστική ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών ενθάρρυναν την ισχυρή ανάπτυξη των κατασκευών τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνοντας το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ στα 5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,2 δισ. ευρώ το σε ετήσια βάση το 2021.

Αξιοποιώντας την ηγετική παρουσία της στην αγορά και το καθετοποιημένο μοντέλο της που επιτρέπει υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο ομίλου, η ΓΕΚ πρόκειται να κεφαλαιοποιήσει τα 8-10 δισ. ευρώ σε έργα που θα δημοπρατηθούν εντός των επόμενων 18 μηνών, με στόχο να ενισχύσει το μερίδιο των δικών της εκκρεμών έργων πέρα ​​από το τρέχον 65%. Ως εκ τούτου, υπολογίζουμε τα τμηματικά έσοδα 1,37/1,43 δισ. ευρώ σε σχέση με το 24/25, περνώντας σε EBITDA 114/118 εκατ. ευρώ.

Η συμβατική ενέργεια βρίσκεται επίσης σε κομβική συγκυρία, με το μερίδιο της ΓΕΚ να φτάνει το 11% (έναντι 7% το 2022), μετά τους νέους PPA HV από πλευράς πώλησης, και η παραγωγή των σταθμών ηλεκτροπαραγωγής αναμένεται να αυξηθεί κατά 75% το 2025, μετά την εμπορική λειτουργία του CCGT 877MW (50/50 JV με ΜΟΗ).

Με αυξημένους όγκους παραγωγής και προσφοράς, η ΓΕΚ θα βελτιώσει τη θέση της και θα σταθεροποιήσει τη θέση της ως ο 3ος μεγαλύτερος τοπικός παίκτης και έτσι εκτιμούμε ότι το EBITDA της χρήσης 24-26 θα διευθετηθεί άνετα στο εύρος των 100-120 εκατ. ευρώ.

Όλα αυτά οδηγούν όπως εκτιμάται από τη Eurobank Equities σε τεράστια αύξηση 38% EBITDA του ομίλου για το 2025 (μετά +9% το 2024, χωρίς την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή) και 11% το 2026, μια άνοδος CAGR 17%.

Το EV/EBITDA εκτιμάται σε σε 8,7 για το 2026, σε premium έναντι της τρέχουσας συγκλίνουσας εκτίμησης για τη συγκεκριμένη αποτίμηση, λόγω της πολύ ισχυρής ανάπτυξης και των ταμειακών ροών του ομίλου που θα πρέπει να βοηθήσουν την ΓΕΚ, όπως λέει η χρηματιστηριακή, να αναπροσαρμόσει την τιμή σε επίπεδο πιο κοντά σε άλλους τομείς υποδομών (π.χ. αεροδρόμια με 9-10x EV/EBITDA, παραχωρησιούχοι σε διψήφια ποσοστά).