O χρόνος μετρά αντίστροφα για το δημοφιλές event της Black Friday 2024, σε περίπου 20 ημέρες από σήμερα, όπως ενημερώνονται οι καταναλωτές από τα κοντέρ που έχουν αναρτήσει στις ιστοσελίδες τους οι εταιρείες του λιανεμπορίου. Οι μεγάλες αλυσίδες συναγωνίζονται για τα μερίδια που θα αποσπάσουν από μια πίτα που πλησιάζει το μισό δισ. ευρώ, συνυπολογίζοντας τις αγορές της Cyber Monday, τη Δευτέρα 1/12 που ακολουθεί τη «Μαύρη Παρασκευή» 29/11, που έχει αναδειχτεί σε εβδομαδιαίο εμπορικό γεγονός.


Ηλεκτρικές συσκευές και είδη τεχνολογίας βρίσκονται ψηλά στη «λίστα» με τις αγορές της Black Friday 2024, γεγονός που καθιστά πρωταγωνιστές τις μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου, όπως Κωτσόβολος, Πλαίσιο και Public, που έχουν αρχίσει ήδη δελεαστικές προσφορές, προετοιμάζοντας το κλίμα για τη μεγάλη εμπορική γιορτή. Καλούν δε την πελατεία τους να δηλώσει ενδιαφέρον για τακτικές ενημερώσεις μέσω newsletter, ώστε να είναι συντονισμένοι με τις ευκαιρίες αγορών που δημιουργούνται.


Εντός των ημερών οι καμπάνιες για την Black Friday 2024 – Τα πρώτα μηνύματα
Ωστόσο, δεν έχει δοθεί ακόμη το «σύνθημα» για τις διαφημιστικές καμπάνιες που παραδοσιακά ανεβάζουν τις προσδοκίες των καταναλωτών αυτήν την εποχή. Αναμένονται εντός των ημερών, και όπως συνήθως, είναι όλοι οι παίκτες έτοιμοι ώστε να ακολουθήσουν αυτόν που θα κάνει την αρχή. Πάντως, τα πρώτα μηνύματα έχουν αρχίσει από Γερμανό και Praktiker και αναμένεται να ακολουθήσουν οι μεγάλοι retailers.

Σημειώνεται ότι οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου έχουν ενισχύσει το δυναμικό τους τόσο σε επίπεδο σημείων πώλησης όσο και σε ότι αφορά εμπορικές συμφωνίες και προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.


Οι επενδύσεις και η υποδοχή στα φυσικά καταστήματα
Η Κωτσόβολος, με δίκτυο 97 καταστημάτων, διαθέτει σήμερα προσφορές σε προϊόντα τεχνολογίας από desktops, laptops και gaming μέχρι κουζινομηχανές, λευκές συσκευές, πλυντήρια και ηλεκτρικές σκούπες σε μειωμένες τιμές ενώ ετοιμάζει νέα καμπάνια σε συνέχεια του προγράμματος για την ανάδειξη της βεντάλιας υπηρεσιών Κ+, όπου πρωταγωνιστούν άνθρωποι της εταιρείας. Μεταξύ άλλων προσφέρει ευελιξία σε αγορές και πληρωμές, ευέλικτες επιλογές παράδοσης και υπηρεσία εγκατάστασης προϊόντων από επαγγελματίες, υπηρεσίες για τη μακροχρόνια προστασία και τη βέλτιστη λειτουργία των συσκευών, υπηρεσίες επισκευής και ανακύκλωσης.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία μετά την ανακαίνιση του καταστήματός της στο City Plaza Γλυφάδας όπου πρόσθεσε όροφο leaving, εγκαινίασε ένα νέας γενιάς κατάστημα στο The Mall Athens και ετοιμάζεται να εγκαινιάσει το ανανεωμένο της κατάστημα στο retail park του ομίλου Fourlis στην Πάτρα.


Λαμπερά εγκαίνια ετοιμάζει και η Πλαίσιο Computers στο νέο της κατάστημα στο retail hub του ομίλου Fourlis στο εμπορικό πάρκο του «Ελ. Βενιζέλος». Άλλο ένα μεγάλο κατάστημα άνοιξε η εταιρεία πέρυσι σε τριώροφο ακίνητο στο Ηράκλειο Κρήτης συνολικής επιφάνειας 2.100, προσφέροντας την πλήρη προϊοντική γκάμα της, που διαθέτει από προϊόντα τεχνολογίας και ήδη χαρτοπωλείου μέχρι μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές. Η Πλαίσιο, με δίκτυο 25 καταστημάτων και e-shop κλιμακώνει την επικοινωνιακή της πολιτική ενόψει της Black Friday βομβαρδίζοντας τους πελάτες της με προσφορές. Τα deals που τρέχουν αυτή την περίοδο, αφορούν από PC, smartphones, τηλεοράσεις και gaming μέχρι smart tech gadgets και λευκές συσκευές.

Στο ίδιο τέμπο η Public, του ομίλου Olympia, με δίκτυο που θα φτάσει τα 70 καταστήματα μέχρι τέλος του έτους σε Ελλάδα και Κύπρο. Καλεί τους καταναλωτές να δηλώσουν συμμετοχή προκειμένου να ενημερωθούν εγκαίρως για τις προσφορές που θα τρέξει ενόψει Black Friday 2024. Προετοιμάζει ήδη το κλίμα με καμπάνια για αναβάθμιση ηλεκτρικών συσκευών και εκπτώσεις πάνω από 20% σε ψυγειοκαταψύκτες. Σημειώνεται ότι η εταιρεία ανοίγει δύο νέα μεγάλα καταστήματα σε Αττική και Κρήτη, τοποθετώντας οικιακές συσκευές σε 47 από τα 62 καταστήματα του δικτύου της στο πλαίσιο τριετούς επενδυτικού πλάνου 10 εκατ. ευρώ.

Τα σενάρια για την έκβαση της σεζόν
Σε μια συγκυρία που ο πληθωρισμός έχει ψαλιδίσει το εισόδημα των ελληνικών νοικοκυριών, η Black Friday 2024 και γενικότερα η περίοδος των προσφορών του Νοεμβρίου αποτελεί ευκαιρία. Αφενός οι καταναλωτές μπορούν να βρουν πιο καλές τιμές σε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν και αφετέρου οι εμπορικές επιχειρήσεις ενισχύσουν τη ρευστότητά τους για να επενδύσουν σε νέες προμήθειες. Εξάλλου, το 2024 δεν εξελίσσεται ως μια καλή χρονιά για την αγορά, ειδικά στην κατηγορία ηλεκτρικών συσκευών, καθώς συγκρίνεται με μια χρονιά που έτρεξαν μεγάλα κρατικά προγράμματα. Για την έκβαση της σεζόν στελέχη της αγοράς με τα οποία επικοινώνησε το powergame.gr, δεν διακινδυνεύουν πρόβλεψη. Θεωρούν εξίσου πιθανό το σενάριο μιας υποτονικής σεζόν, σε συνέχεια των πτωτικών τάσεων που καταγράφονται στην αγορά από την αρχή του έτους και το σενάριο της ανάκαμψης στην περίπτωση που επιβεβαιωθούν οι προσδοκίες μερίδας επιχειρηματιών που θεωρούν ότι οι καταναλωτές το προηγούμενο διάστημα ήταν σε αναμονή των μεγάλων προσφορών για να προχωρήσουν σε αγορές.

Εν τω μεταξύ, μπορεί το ενδιαφέρον να στρέφεται στα τρόφιμα αλλά ανατιμήσεις έχουν γίνει και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων. Όπως επιβεβαιώνουν παράγοντες της αγοράς, πολλά προϊόντα έχουν ανατιμηθεί πριν βρεθούν σε τιμές «Black Friday 2024», αλλά ορισμένα άλλα κινούνται σε πραγματικά δελεαστικές τιμές πριν ακόμη ενεργοποιηθούν οι μεγάλες εκπτώσεις του εμπορικού event. Σε αυτό το περιβάλλον ο ανταγωνισμός κλιμακώνεται, καθώς πλησιάζει η 29η Νοεμβρίου. Ως προς την προσέγγιση του καταναλωτή, οι μεγάλες αλυσίδες αξιοποιούν πολλά κανάλια, με τη διαφοροποίηση, την καλύτερη εξυπηρέτηση, τις υπηρεσίες μετά την πώληση αλλά πρωτίστως την ανταγωνιστική τιμή να αποτελούν βασικά κριτήρια για τις αποφάσεις του καταναλωτικού κοινού.