ΟΣΕΘ: Ιταλοί, Ισπανοί και Τούρκοι στον διαγωνισμό των 602 εκατ.
Τέσσερις υποψήφιοι για τις περιαστικές λεωφορειακές γραμμές της Θεσσαλονίκης , κατέθεσαν σήμερα φακέλους συμμετοχής στον διεθνή διαγωνισμό των 602 εκατ. ευρώ του ΟΣΕΘ, προκαλώντας μεγάλη ικανοποίηση στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως και στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης καθώς το μεγάλο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε διαμορφώνει συνθήκες ανταγωνισμού για το έργο.
Ακόμη μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή στο διαγωνισμό για τις κάρτες, καθώς επίσης σήμερα υποβλήθηκαν, μετά από σύντομη παράταση που δόθηκε, πέντε φάκελοι για την προμήθεια, από τον ΟΣΕΘ, 960.000 έξυπνων καρτών, με τις προδιαγραφές της «ThessCard». O προϋπολογισμός του συγκεκριμένου έργου είναι 1.699.000 πλέον ΦΠΑ.
Οι υποψήφιοι των λεωφορειακών γραμμών του ΟΣΕΘ
Σε ό,τι αφορά τους υποψήφιους τέσσερις μνηστήρες για τις λεωφορειακές γραμμές, φάκελοι υποβλήθηκαν από τρεις διεθνείς, μεγάλους παρόχους συγκοινωνιακών υπηρεσιών από Ιταλία, Ισπανία και Τουρκία, όπως και από την «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε.», επιβεβαιώνοντας πληροφορίες και προηγούμενα σχετικά δημοσίευματα του powergame.gr
Στο διαγωνισμό λοιπόν κατεβαίνουν οι:
«ΑΤΜ S.P.A.-AZIENDA TRASPORTI MILANESI», εταιρεία ιταλική, που αποτελεί τον έναν από τους δύο εταίρους της «ΤΗΕΜΑ ΑΕ», της εταιρείας – λειτουργού του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η «ΑΤΜ» λειτουργεί το Μετρό, το Τραμ, αλλά και 122 γραμμές λεωφορείων στην ευρύτερη περιοχή του Μιλάνου.
«CPT- Cyprus Public Transport Services & Operations Ltd», εταιρεία θυγατρική της της ισπανοβρετανικής Automoviles Luarca (ALSA). Η ΑLSA, που παρέχει συγκοινωνιακό έργο, με λεωφορεία σε 17 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών σε Μάλτα και Κύπρο, για περισσότερα από 20 χρόνια, λειτουργεί λεωφορειακές αστικές γραμμές και σε πόλεις του Μαρόκου.
«GUR-SEL Turizm Tasimacilik Ve Servis A.S.», τουρκική εταιρεία , εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης, που δραστηριοποιείται στις αστικές, υπεραστικές και τουριστικές μεταφορές.
«ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Μ.Τ.Ε.Ε.», πολυμετοχική εταιρεία που εκτελεί υπεραστικές μεταφορές αλλά και αστικές στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάτω από την ομπρέλα της «ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης», είναι και τα ΚΤΕΛ Σερρών, όπως και εταιρεία πάροχος τεχνολογικών υπηρεσιών για την έξυπνη πόλη.
Η συμμετοχή τεσσάρων οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό, ήταν επόμενο να προκαλέσει μεγάλη ικανοποίηση στο ΥΠΥΜΕ και τον ΟΣΕΘ, αφού στον αντίστοιχο διαγωνισμό που έγινε για λεωφορειακές γραμμές της Αθήνας, από τον ΟΑΣΑ, υποβλήθηκε μία πρόταση, από σχήμα στο οποίο μετέχουν έξι ΚΤΕΛ και δύο τουριστικά γραφεία.
Οι φάκελοι για το διαγωνισμό των 602 εκατ. ευρώ (προ ΦΠΑ), θα αποσφραγιστούν στις 22 Νοεμβρίου και αφού ελεγχθούν τα δικαιολογητικά των υποψηφίων θα ακολουθήσει ανταγωνιστικός διάλογος και η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Για 10+5 χρόνια και για 220 λεωφορεία του ΟΣΕΘ
Σύμφωνα με τη διακήρυξη, ο πάροχος θα πρέπει να εκτελεί ετησίως 20 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα. Η διάρκεια της σύμβασης θα μπορεί να παραταθεί για επιπλέον 5 έτη, ενώ προβλέπεται και η αύξηση έργου, που θα παραχθεί έως κατά +25%.
Ο πάροχος που θα επιλεγεί θα έχει στη διάθεσή του έως ένα (1) έτος, προετοιμασίας (10+1 χρόνια), με τον όρο ότι η προμήθεια του 50% των καινούργιων λεωφορείων θα πρέπει να γίνει στο πρώτο έτος και του υπολοίπου 50% στο α’ εξάμηνο του δεύτερου έτους. Ο φορέας θα πρέπει να εξασφαλίσει για την παροχή υπηρεσίας, 220 καινούργια λεωφορεία (158 θερμικά και 62 καθαρά, ηλεκτρικά)
Οι υποψήφιοι για τη «ThessCard»
Ενδιαφέρον για τη «ThessCard», που θα χρησιμοποιείται στα λεωφορεία αλλά και στο μετρό της Θεσσαλονίκης (με διαφορετικά «κλειδιά» για χρήση), εκδήλωσαν πέντε (5) οικονομικοί φορείς, εταιρείες ελληνικές και διεθνείς.
Συγκεκριμένα, στο διαγωνισμό κατεβαίνουν οι: «Cosmos Business Systems» (όμιλος Ι.Τ. σε Ελλάδα και Κύπρο), «Calmell S.A.» (ισπανικός όμιλος τεχνολογίας), «INFORM ΛΥΚΟΣ ΑΕ» (ελληνική εταιρεία στον όμιλο της Austriacard), «Paragon Identification» (γαλλική εταιρεία τεχνολογίας) και «SELP SAS» (γαλλικός όμιλος με 60 χρόνια δραστηριότητας στις έξυπνες κάρτες).
Οι φάκελοι θα αποσφραγιστούν στις 20 του μηνός.
Ο ανάδοχος του έργου οφείλει να παραδώσει τις έξυπνες κάρτες σταδιακά και σε διάστημα 18 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ΟΣΕΘ στη σχετική διακήρυξη, οι πρώτες 200.000 κάρτες πρέπει να παραδοθούν 45 ημέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Περίπου οι μισές κάρτες θα δοθούν για τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες για τους χρήστες του Μετρό.
Επιτέλους, ο μέχρι πρότινος «αραμπάς» των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, βγαίνει από τις λάσπες. Στις 30 Νοεμβρίου, θα μπει σε εμπορική λειτουργία το Μετρό ενώ ήδη έχουν έρθει στην πόλη 110 ηλεκτρικά λεωφορεία για τον ΟΑΣΘ, ενώ υπογράφηκε η σύμβαση leasing για την εξασφάλιση , για τριετία, πολύ νεώτερων 159 λεωφορείων, από τα οποία τα 41 θα είναι καινούργια. Στην ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ, θα προστεθούν και τα καινούργια λεωφορεία που θα φέρει στην πόλη, ο παραχωρησιούχος που θα αναλάβει τις περιαστικές γραμμές, δηλαδή επιπλέον 220 λεωφορεία. Κάτι αλλάζει στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης.