Το εμπορικό πανηγύρι της Black Friday μόλις άρχισε, για να κορυφωθεί σε δύο εβδομάδες, στις 29 Νοεμβρίου, με τις μεγάλες αλυσίδες να δίνουν τον τόνο και να ακολουθούν όλοι οι κλάδοι του λιανεμπορίου αλλά και άλλες επιχειρήσεις, ακόμη και τα γυμναστήρια, μια αγορά με 2.500 επιχειρήσεις στη χώρα.

Από τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, η Alterlife, εγκαινίασε Black Friday Month με Black Offer προσφέροντας 50% έκπτωση σε όσους μήνες επιλέξει ο πελάτης για functional, pilates και cross training ή απλά το κλασικό γυμναστήριο με ελεύθερα βάρη και μηχανήματα δύναμης. Η προσφορά είναι σε ισχύ μέχρι 29/11 με ελάχιστη αγορά υπηρεσιών για δύο μήνες. Με ένα δίκτυο 130.000 μελών, 1.200 γυμναστών, παρουσία και στην Κύπρο και με 86 γυμναστήρια, η εταιρεία του Τηλέμαχου Κουκουφλή έχει ηγετική θέση στον κλάδο ενώ πριν από λίγους μήνες, σε συνεργασία με την TRX USA, πέτυχε να καταγραφεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες, ως Guinness World Records title holder, στην κατηγορία «Largest suspension trainer lesson».

Black Friday στα Yava Fitness Center, με 23 γυμναστήρια στην Αττική, καθώς και σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Κρήτη, σημαίνει προσφορά 12μηνης standard συνδρομής με 68 ευρώ.

Προσφορές πραγματοποιούν και άλλες εταιρείες του κλάδου μικρότερης εμβέλειας ή εγκατεστημένες στην περιφέρεια, όπως η Mega Gym με τριαντακονταετή παρουσία στην αγορά και δέκα σημεία στην Αττική, το γυμναστήριο Home Gym στη Λαμία, η αλυσίδα Gymnasium στη Θεσσαλονίκη που μειώνει τη μηνιαία συνδρομή από 70 ευρώ σε 40 ευρώ κ.α..

Επίσης, αναμένονται κινήσεις και στο επόμενο διάστημα από αλυσίδες και μεμονωμένα γυμναστήρια που είχαν υιοθετήσει το θεσμό κατά τις προηγούμενες χρονιές. Τέτοια περίπτωση είναι το Kinesis σε Κιλκίς και Ρέθυμνο που προσφέρει ειδικά πακέτα συνδρομών για φοιτητές και ανέργους κατά τη διάρκεια του έτους. Επίσης το Holmes Place, με παρουσία σε Αθήνα, Μαρούσι και Γλυφάδα, τα τελευταία χρόνια συμμετέχει συστηματικά στο θεσμό της Black Friday με προσφορές σε υπηρεσίες και προϊόντα.


Ο κατάλογος είναι μακρύς καθώς προστίθενται καθημερινά οι καμπάνιες και άλλων εταιρειών από τις περίπου 2.500 μονάδες οι οποίες παρέχουν υπηρεσίες σωματικής άσκησης στην ελληνική επικράτεια, σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Γυμναστηρίων.

Πολλές ταχύτητες στην αγορά ενόψει Black Friday 2024
Ο ανταγωνισμός είναι έντονος στον κλάδο, γεγονός που αποτυπώνεται σε καμπάνιες προσφορών όλο το χρόνο από μερίδα της αγοράς. Ωστόσο, ειδικά ο Νοέμβριος προσφέρεται λόγω του αυξανόμενου ενδιαφέροντος των καταναλωτών για τις προσφορές της Black Friday. Όπως αναφέρει στο powergame.gr ο Δώρος Κλεοβούλου, Πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Γυμναστηρίων, οι προσφορές των γυμναστηρίων προς το κοινό είναι μια διαδικασία που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια. Ο ίδιος πιθανολογεί ότι ενόψει της Black Friday, αυτή η τάση είναι ενισχυτική αυτό τον μήνα για τα γυμναστήρια. Αναφορικά με το πώς κατανέμονται στην αγορά τα εκπτωτικά προγράμματα και ποια είναι η τάση στις μεγάλες αλυσίδες και στις μικρότερες επιχειρήσεις, ο κ. Κλεοβούλου σημειώνει ότι συναντάται τόσο από μεγάλες αλυσίδες όσο και από μεμονωμένες επιχειρήσεις του κλάδου η παροχή εκπτώσεων στο κοινό. Πάντως ο ίδιος, προσωπικά, θεωρεί ότι οι τιμές χρέωσης των γυμναστηρίων για την παροχή υπηρεσιών σωματικής άσκησης πρέπει να είναι σταθερές και αμετάβλητες.

Αν και δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τον ετήσιο κύκλο εργασιών των γυμναστηρίων εκτιμάται γύρω στα 300 εκατ. ευρώ. Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος και οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες κυρίως για τις μικρές επιχειρήσεις.

Καθώς η αγορά αναπτύσσεται με πολλές ταχύτητες δεν φαίνεται να επωφελούνται όλοι οι παίκτες από την αναδυόμενη τάση που παρατηρείται στα προϊόντα και τις υπηρεσίες αυτοβελτίωσης, όπως καταγράφεται για παράδειγμα στην αύξηση των πωλήσεων βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής. Εξάλλου, όπως σχολιάζει στο powergame.gr ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Γυμναστηρίων, η κατανάλωση συμπληρωμάτων διατροφής είναι διαχρονική και σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο λειτουργίας των γυμναστηρίων απαγορεύεται η πώληση συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών από τα γυμναστήρια, συνεπώς δεν υπάρχει εύνοια του κλάδου των γυμναστηρίων.

Η τάση για υγεία και ευεξία και οι εταιρείες που επωφελούνται
Από την άλλη μεριά δεν πρέπει να παραβλέπεται ότι η κουλτούρα ευεξίας και αυτοβελτίωσης αναπτύσσεται, κάτι που αποτυπώνεται, για παράδειγμα, στο συνεχώς ενισχυόμενο δρομικό κίνημα. Επίσης, οι πολυεθνικές που έχουν προβλέψει αυτή την τάση τοποθετούνται σε κλάδους που επηρεάζονται, από εταιρείες αθλητικών ειδών μέχρι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της υγείας και της ομορφιάς. Για παράδειγμα, η Nestle Health Science επεκτείνει περαιτέρω τη δραστηριότητά της μετά την εξαγορά της Solgar, με προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό της βιταμινών, μεταλλικών στοιχείων και συμπληρωμάτων διατροφής. Επίσης, στην ελκυστική αυτή αγορά παίρνουν θέση εταιρείες από την φαρμακοβιομηχανία και τα καλλυντικά μέχρι το retail, όπως π.χ. η Holland & Barrett ενώ η αξία της υπολογίζεται γύρω στα 600 εκατ. ευρώ. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι αυξάνεται μετά την πανδημία το ποσοστό των καταναλωτών που χρησιμοποιούν συμπληρώματα. Επίσης, για να καλύψουν την ανάγκη για υγεία και ευεξία οι καταναλωτές αναζητούν προσιτές υπηρεσίες στα γυμναστήρια ενώ στο ίδιο μοτίβο εντάσσεται και η αύξηση της ζήτησης για όργανα και εξοπλισμό γυμναστικής για οικιακή χρήση, με τις εξειδικευμένες εταιρείες να τρέχουν εκπτωτικά προγράμματα ενόψει Black Friday.