Εξωστρέφεια, προσέλκυση εργαζομένων με ενίσχυση του brand της λιανικής και ανάδειξη των προκλήσεων και των ευκαιριών για τον κλάδο, με αποδέκτες τόσο επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, όσο και την κυβέρνηση, αποτελούν τους βασικούς άξονες στη στρατηγική της νέας ηγεσίας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), υπό τον Κώστα Γεράρδο (Πλαίσιο Computers).

Ο ΣΕΛΠΕ θέλει να είναι χρήσιμος στον κλάδο του, υιοθετώντας ως βασική αποστολή την ανάπτυξη ενός διαύλου επικοινωνίας με κυβερνητικούς φορείς, αλλά και με τα στελέχη της λιανικής, τα οποία, σύμφωνα με τον Κώστα Γεράρδο, είναι οι «ειδικές δυνάμεις» του επιχειρείν. Στόχος είναι η δημιουργία μιας ισχυρής κοινότητας, ώστε οι επιχειρηματίες του λιανεμπορίου να αποκτήσουν φωνή, προκειμένου να ακούγονται τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.

H επανατοποθέτηση του ΣΕΛΠΕ συνδέεται με φιλόδοξους στόχους και προοπτική να είναι ισότιμος συνομιλητής με την Πολιτεία, ώστε να διαβουλεύεται γύρω από τα θέματα που απασχολούν το λιανεμπόριο, έναν κλάδο που σχετίζεται με την κατανάλωση, που αποτελεί έναν από τους 3 δυναμικούς πυλώνες μεγέθυνσης του πλούτου της χώρας -μαζί με τις επενδύσεις και τις εξαγωγές-, όπως εξηγεί στο powergame.gr ο Αντώνης Ζαΐρης, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ΣΕΛΠΕ και καθηγητής πανεπιστημίου στο marketing.

Η προσέλκυση εργαζομένων, η παραγωγικότητα και η ανάπτυξη του λιανεμπορίου
Όραμα της νέας ηγεσίας είναι οι εργαζόμενοι να βλέπουν στον κλάδο του λιανεμπορίου ευκαιρίες εξέλιξης καριέρας και προοπτικές, που πηγάζουν από τη δυναμική του λιανεμπορίου. Η νέα ηγετική ομάδα επικαιροποιεί τα μηνύματα του φορέα, ώστε να γίνουν αντιληπτά στις νέες γενιές. Σημειώνεται ότι στο λιανεμπόριο, όπως και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, η έλλειψη εργαζομένων είναι μείζον πρόβλημα. Με την επανατοποθέτηση του ΣΕΛΠΕ και τις πρωτοβουλίες που προγραμματίζονται, μεταξύ των οποίων συμπράξεις με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά προγράμματα, καλλιεργείται η προσδοκία ότι σε έναν βαθμό θα αντιμετωπιστεί η μεγάλη ζήτηση στελεχών και εν τέλει, όπως σημειώνει ο κ. Ζαΐρης, θα μπορέσουν και οι επιχειρήσεις να απασχολήσουν στελέχη υψηλής εξειδίκευσης. Αυτό θα έχει θετικό αποτύπωμα στην παραγωγικότητα και στην ανάπτυξη της οικονομίας.

Πρακτικά, οι πρωτοβουλίες που θα κάνουν πιο ελκυστικό τον κλάδο θα έχουν αντίκτυπο στη ζήτηση, σε μια αγορά που φαίνεται να ανακάμπτει από την πληθωριστική κρίση, με τα στοιχεία για το 2024 να δείχνουν αυξητική τάση του όγκου πωλήσεων.

H συσπείρωση γύρω από τη δυναμική του retail
Είναι επίσης σημαντικό ότι γύρω από την ανάδειξη της δυναμικής του retail και της στόχευσης να γίνει ισότιμος συνομιλητής της κυβέρνησης συσπειρώνονται όλα τα στελέχη της αγοράς, με πυρήνα πάνω από 120 εταιρείες λιανικής πώλησης στη χώρα, με πάνω από 13.500 καταστήματα, από αλυσίδες ένδυσης και ηλεκτρικών ειδών μέχρι σούπερ μάρκετ (παρ’ όλο που υπάρχει και ο εξειδικευμένος φορέας, ΕΣΕ, στον ΣΕΛΠΕ συμμετέχουν σούπερ μάρκετ όπως Lidl, Κρητικός, Market In, Bazaar κ.ά.).

Σε ειδική εκδήλωση για τα μέλη του συνδέσμου η νέα ηγεσία του ΣΕΛΠΕ, με πρόεδρο τον Κώστα Γεράρδο (Πλαίσιο Computers), παρουσίασε τις δράσεις που προγραμματίζει για το 2025, μεταξύ των οποίων τα «πρωινά του ΣΕΛΠΕ» και τα «απογεύματα του ΣΕΛΠΕ», εκδηλώσεις ανταλλαγής απόψεων με στελέχη της κυβέρνησης και φορείς αντίστοιχα. Ο κ. Γεράρδος παρουσίασε, επίσης, τη νέα εταιρική ταυτότητα του συνδέσμου και σύστησε το νέο Διοικητικό Συμβούλιο. Μεταξύ άλλων, ομιλητής στη βραδιά ήταν ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδακης, αλλά το κοινό φαίνεται ότι συγκίνησε περισσότερο ο Μιχάλης Σαμόλης, πωλητής του περιοδικού Σχεδία, ο όποιος μοιράστηκε με τους συμμετέχοντες την ιστορία του.

Το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΛΠΕ
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι στο νέο ΔΣ του ΣΕΛΠΕ συμμετέχουν οι: Παναγιώτης Βρετός (Public) αντιπρόεδρος, Γιάννης Βασιλάκος (Κωτσόβολος) γενικός γραμματέας, Δημήτρης Κωλέττας (Attrattivo) ταμίας και μέλη οι κ. Βασίλης Φουρλής (IKEA), Άννα Μαρία Μαζαράκη (με την ομώνυμη εταιρεία), Ηλίας Μάλαμας (Zara), Νίκος Μουστάκας (αλυσίδα παιχνιδιών Μουστάκας), Γιώργος Παπαντώνης (Αστέρας Εμπορική). Αναπληρωματικά μέλη είναι οι Νικόλαος-Παναγιώτης Κωνσταντίνου (Athens Metro Mall), Παναγιώτης Συκαράς (με την ομώνυμη εταιρεία) και Γιώργος Μπιθαράς (B&F Ενδυμάτων) ενώ ο Αντώνης Ζαΐρης, καθηγητής marketing, είναι εκτελεστικός αντιπρόεδρος.