Παιχνίδια: Οι προσδοκίες της αγοράς για τα Χριστούγεννα
Mε ενθαρρυντικά μηνύματα για τους μεγάλους παίκτες αλλά και σκεπτικισμό για τις μικρές επιχειρήσεις ανοίγει η εορταστική σεζόν των Χριστουγέννων στην αγορά παιχνιδιού.
Οι επιχειρηματίες, που αντλούν αυτό το διάστημα περίπου 30% του τζίρου τους, αναμένουν κλιμάκωση της εμπορικής κίνησης στο προσεχές διάστημα ενόψει και της ενεργοποίησης του «Καλαθιού του Αϊ Βασίλη» στις 18 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις (αναμένεται επίσημη ανακοίνωση), μία εβδομάδα μετά την έναρξη στα σούπερ μάρκετ του «Καλαθιού των Χριστουγέννων».
Αν και τα μηνύματα που λαμβάνουν μεγάλοι προμηθευτές από τους πωλητές τους δεν είναι σε απόλυτη σύγκλιση με τις αισιόδοξες εκτιμήσεις κυρίως των μεγάλων λιανεμπόρων, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι ακόμη νωρίς για ασφαλείς εκτιμήσεις. Εξάλλου, όπως μεταφέρει στο powergame.gr ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), η Χριστουγεννιάτικη σεζόν για το παιχνίδι μόλις άνοιξε, καθώς παραδοσιακά η δουλειά αρχίζει του Αγίου Νικολάου, 6 Δεκεμβρίου.
Στο φουλ οι προετοιμασίες στη Jumbo
Oι επιχειρήσεις στην αγορά παιχνιδιού προετοιμάζονται γι’ αυτή την περίοδο μήνες πριν. Στις αρχές Νοεμβρίου, όπως ενημέρωσε η Jumbo, του Απόστολου Βακάκη, τo σύνολο των καταστημάτων και των χιλιάδων εργαζομένων του ομίλου προετοιμάζονταν πυρετωδώς για να εξυπηρετήσουν την παραδοσιακά αυξημένη ζήτηση της Χριστουγεννιάτικης περιόδου. Μάλιστα η διοίκηση και τα στελέχη του ομίλου, επιμένουν στην στρατηγική επιλογή να τοποθετούνται στο ράφι μόνο προϊόντα με άριστη σχέση τιμής-ποιότητας και αντοχής των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία δεκαμήνου οι πωλήσεις του ομίλου αναπτύσσονται με ρυθμό 7% ενώ με αυτό το ρυθμό αυξάνονται και οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής στην Ελλάδα. Το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς είναι και το πιο κρίσιμο για τα μεγέθη της Jumbo που πραγματοποιεί την περίοδο των Χριστουγέννων 28% του τζίρου της.
Οι τιμές παιχνιδιών είναι προσιτές, σύμφωνα με τον Νίκο Μουστάκα
Ανάλογες προσδοκίες εκφράζει και η διοίκηση της Μουστάκας, επίσης μεγάλου παίκτη της αγοράς παιχνιδιών, που έχει ενισχύσει το δίκτυό της με ένα νέο κατάστημα πρόσφατα στο Top Parks της Trade Estates του ομίλου Fourlis στην Πάτρα. Η αλυσίδα, που πρόσθεσε τρία συνολικά καταστήματα φέτος, μαζί με αυτά σε Θεσσαλονίκη και Γλυφάδα, αριθμεί σήμερα 25 σημεία πώλησης πανελλαδικά, συμπεριλαμβανομένων των 5 boutique Lego.
Ο Νίκος Μουστάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, εμφανίζεται αισιόδοξος για την έκβαση της σεζόν εκτιμώντας ότι η αγορά δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις προκλήσεις, όπως η υπογεννητικότητα στη χώρα. Οι πωλήσεις της εταιρείας του τρέχουν με θετικό πρόσημο σε ίδια καταστήματα, και όπως σημειώνει στο powergame.gr, το προϊοντικό μίγμα και η μεγάλη γκάμα είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του brand διαθέτοντας επιλογές για κάθε βαλάντιο. Σχολιάζει ότι το παιχνίδι ιεραρχείται ψηλά στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας ενόψει εορτών. Επιπλέον, οι τιμές είναι προσιτές ακόμη και γι’ αυτά που θεωρούμε ακριβά παιχνίδια. «Οπότε αν αυτά τα δεδομένα συνδυαστούν με τη χαρά των παιδιών είναι βέβαιο ότι και φέτος τα παιχνίδια θα έχουν την τιμητική τους», προσθέτει ο κ. Μουστάκας.
Η επιρροή της Black Friday σε μεγάλους και μικρούς παίκτες
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το εορταστικό κλίμα αγορών άρχισε με την Black Friday που προηγήθηκε, εμπορικό γεγονός το οποίο φέτος ήταν σχετικά αργά, παίρνοντας τζίρο και από τον Δεκέμβριο.
Διαπιστώνεται πάντως ότι η εμπορική κίνηση της Black Friday ευνόησε κυρίως τα μεγάλα καταστήματα και όχι το σύνολο της αγοράς παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, όπως σημειώνουν επιχειρηματίες, την Κυριακή που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, οι επιδόσεις των καταστημάτων ήταν ικανοποιητικές. Σημειώνεται ότι οι μικρές επιχειρήσεις αφενός δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τις μεγάλες να εξασφαλίσουν μεγάλες εκπτώσεις από τους προμηθευτές τους ώστε να προχωρήσουν και σε μεγάλες προσφορές και αφετέρου δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν καμπάνιες για να προωθήσουν τις πωλήσεις τους.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ εκτιμά ότι θα είναι ευχής έργον να πάει καλά η χριστουγεννιάτικη αγορά διότι σε άλλη περίπτωση ορισμένες επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες με την κάλυψη των υποχρεώσεών τους στην αρχή της νέας χρονιάς.
Παραμένει ρίσκο το μεταφορικό κόστος
Εν τω μεταξύ, ο κ. Παπαδόπουλος σχολιάζει και το θέμα του μεταφορικού κόστους. Με την εμπειρία και της δικής του δραστηριότητας στη βιομηχανία Star, προσθέτει επίσης και τα διαφαινόμενα κόστη από συναλλαγματικές διαφορές στις συναλλαγές με την Κίνα, λόγω των διακυμάνσεων στην ισοτιμία δολαρίου-γουαν. Αναφέρει πάντως στο powergame.gr ότι σε γενικές γραμμές, μεσοσταθμικά, όλοι οι παράγοντες κόστους κινούνται περίπου στα περσινά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση όμως οι τιμές στα παιχνίδια είναι σταθερές.
Οι χαμηλές τιμές είναι ζητούμενο για όλους τους παίκτες της αγοράς που προσπαθούν να διαχειριστούν προκλήσεις για να μην χάσουν καταναλωτές. Όπως έχει αναφέρει ο Απόστολος Βακάκης το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ, συνεχίζει να ταλαιπωρεί δαπανηρά το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ από την πλευρά του ο Νίκος Μουστάκας σημειώνει ότι τα μεταφορικά κόστη είναι «χρηματιστήριο». Αν και φαίνεται να έχουν εξομαλυνθεί οι τιμές στις εισαγωγές, που συνδέονται με τα κατασκευαστικά κόστη, στις μεταφορές των containers τα κόστη αυξάνονται στις φορτώσεις πριν το Κινεζικό νέο έτος, κοντά στα 6.000 δολ. από 1.600 δολ. περίπου στην περίοδο προ-Covid.
Οι επιχειρηματίες, που αντλούν αυτό το διάστημα περίπου 30% του τζίρου τους, αναμένουν κλιμάκωση της εμπορικής κίνησης στο προσεχές διάστημα ενόψει και της ενεργοποίησης του «Καλαθιού του Αϊ Βασίλη» στις 18 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις (αναμένεται επίσημη ανακοίνωση), μία εβδομάδα μετά την έναρξη στα σούπερ μάρκετ του «Καλαθιού των Χριστουγέννων».
Αν και τα μηνύματα που λαμβάνουν μεγάλοι προμηθευτές από τους πωλητές τους δεν είναι σε απόλυτη σύγκλιση με τις αισιόδοξες εκτιμήσεις κυρίως των μεγάλων λιανεμπόρων, θα πρέπει να σημειωθεί ότι είναι ακόμη νωρίς για ασφαλείς εκτιμήσεις. Εξάλλου, όπως μεταφέρει στο powergame.gr ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), η Χριστουγεννιάτικη σεζόν για το παιχνίδι μόλις άνοιξε, καθώς παραδοσιακά η δουλειά αρχίζει του Αγίου Νικολάου, 6 Δεκεμβρίου.
Στο φουλ οι προετοιμασίες στη Jumbo
Oι επιχειρήσεις στην αγορά παιχνιδιού προετοιμάζονται γι’ αυτή την περίοδο μήνες πριν. Στις αρχές Νοεμβρίου, όπως ενημέρωσε η Jumbo, του Απόστολου Βακάκη, τo σύνολο των καταστημάτων και των χιλιάδων εργαζομένων του ομίλου προετοιμάζονταν πυρετωδώς για να εξυπηρετήσουν την παραδοσιακά αυξημένη ζήτηση της Χριστουγεννιάτικης περιόδου. Μάλιστα η διοίκηση και τα στελέχη του ομίλου, επιμένουν στην στρατηγική επιλογή να τοποθετούνται στο ράφι μόνο προϊόντα με άριστη σχέση τιμής-ποιότητας και αντοχής των καταναλωτών. Σημειώνεται ότι με βάση τα στοιχεία δεκαμήνου οι πωλήσεις του ομίλου αναπτύσσονται με ρυθμό 7% ενώ με αυτό το ρυθμό αυξάνονται και οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής στην Ελλάδα. Το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς είναι και το πιο κρίσιμο για τα μεγέθη της Jumbo που πραγματοποιεί την περίοδο των Χριστουγέννων 28% του τζίρου της.
Οι τιμές παιχνιδιών είναι προσιτές, σύμφωνα με τον Νίκο Μουστάκα
Ανάλογες προσδοκίες εκφράζει και η διοίκηση της Μουστάκας, επίσης μεγάλου παίκτη της αγοράς παιχνιδιών, που έχει ενισχύσει το δίκτυό της με ένα νέο κατάστημα πρόσφατα στο Top Parks της Trade Estates του ομίλου Fourlis στην Πάτρα. Η αλυσίδα, που πρόσθεσε τρία συνολικά καταστήματα φέτος, μαζί με αυτά σε Θεσσαλονίκη και Γλυφάδα, αριθμεί σήμερα 25 σημεία πώλησης πανελλαδικά, συμπεριλαμβανομένων των 5 boutique Lego.
Ο Νίκος Μουστάκας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, εμφανίζεται αισιόδοξος για την έκβαση της σεζόν εκτιμώντας ότι η αγορά δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις προκλήσεις, όπως η υπογεννητικότητα στη χώρα. Οι πωλήσεις της εταιρείας του τρέχουν με θετικό πρόσημο σε ίδια καταστήματα, και όπως σημειώνει στο powergame.gr, το προϊοντικό μίγμα και η μεγάλη γκάμα είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του brand διαθέτοντας επιλογές για κάθε βαλάντιο. Σχολιάζει ότι το παιχνίδι ιεραρχείται ψηλά στις ανάγκες της ελληνικής οικογένειας ενόψει εορτών. Επιπλέον, οι τιμές είναι προσιτές ακόμη και γι’ αυτά που θεωρούμε ακριβά παιχνίδια. «Οπότε αν αυτά τα δεδομένα συνδυαστούν με τη χαρά των παιδιών είναι βέβαιο ότι και φέτος τα παιχνίδια θα έχουν την τιμητική τους», προσθέτει ο κ. Μουστάκας.
Η επιρροή της Black Friday σε μεγάλους και μικρούς παίκτες
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το εορταστικό κλίμα αγορών άρχισε με την Black Friday που προηγήθηκε, εμπορικό γεγονός το οποίο φέτος ήταν σχετικά αργά, παίρνοντας τζίρο και από τον Δεκέμβριο.
Διαπιστώνεται πάντως ότι η εμπορική κίνηση της Black Friday ευνόησε κυρίως τα μεγάλα καταστήματα και όχι το σύνολο της αγοράς παιχνιδιού. Παρόλα αυτά, όπως σημειώνουν επιχειρηματίες, την Κυριακή που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά, οι επιδόσεις των καταστημάτων ήταν ικανοποιητικές. Σημειώνεται ότι οι μικρές επιχειρήσεις αφενός δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες με τις μεγάλες να εξασφαλίσουν μεγάλες εκπτώσεις από τους προμηθευτές τους ώστε να προχωρήσουν και σε μεγάλες προσφορές και αφετέρου δεν είναι σε θέση να χρηματοδοτήσουν καμπάνιες για να προωθήσουν τις πωλήσεις τους.
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ εκτιμά ότι θα είναι ευχής έργον να πάει καλά η χριστουγεννιάτικη αγορά διότι σε άλλη περίπτωση ορισμένες επιχειρήσεις θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες με την κάλυψη των υποχρεώσεών τους στην αρχή της νέας χρονιάς.
Παραμένει ρίσκο το μεταφορικό κόστος
Εν τω μεταξύ, ο κ. Παπαδόπουλος σχολιάζει και το θέμα του μεταφορικού κόστους. Με την εμπειρία και της δικής του δραστηριότητας στη βιομηχανία Star, προσθέτει επίσης και τα διαφαινόμενα κόστη από συναλλαγματικές διαφορές στις συναλλαγές με την Κίνα, λόγω των διακυμάνσεων στην ισοτιμία δολαρίου-γουαν. Αναφέρει πάντως στο powergame.gr ότι σε γενικές γραμμές, μεσοσταθμικά, όλοι οι παράγοντες κόστους κινούνται περίπου στα περσινά επίπεδα. Σε κάθε περίπτωση όμως οι τιμές στα παιχνίδια είναι σταθερές.
Οι χαμηλές τιμές είναι ζητούμενο για όλους τους παίκτες της αγοράς που προσπαθούν να διαχειριστούν προκλήσεις για να μην χάσουν καταναλωτές. Όπως έχει αναφέρει ο Απόστολος Βακάκης το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ, συνεχίζει να ταλαιπωρεί δαπανηρά το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας ενώ από την πλευρά του ο Νίκος Μουστάκας σημειώνει ότι τα μεταφορικά κόστη είναι «χρηματιστήριο». Αν και φαίνεται να έχουν εξομαλυνθεί οι τιμές στις εισαγωγές, που συνδέονται με τα κατασκευαστικά κόστη, στις μεταφορές των containers τα κόστη αυξάνονται στις φορτώσεις πριν το Κινεζικό νέο έτος, κοντά στα 6.000 δολ. από 1.600 δολ. περίπου στην περίοδο προ-Covid.