Σε ένα από τα πιο πολυσυζητηµένα πεδία επενδύσεων για τις κορυφαίες διεθνείς ξενοδοχειακές αλυσίδες έχει εξελιχθεί η ελληνική τουριστική αγορά.

Η φυσική οµορφιά, η ιστορική κληρονοµιά και η δυναµική ανάπτυξη στον τουριστικό τοµέα έχουν στρέψει το ενδιαφέρον των µεγαλύτερων brands της φιλοξενίας στη χώρα µας. Από πολυτελή θέρετρα µέχρι urban lifestyle καταλύµατα, οι εταιρείες παρουσιάζουν σχέδια που προµηνύουν µια «χρυσή εποχή» για την τουριστική βιοµηχανία της Ελλάδας.

Ελληνικό - Πόρτο Χέλι - Πεταλιοί

Η Mandarin Oriental, ένας από τους πιο διακεκριµένους ξενοδοχειακούς οµίλους, έχει ήδη παρουσία στη Μεσσηνία µε το εντυπωσιακό Mandarin Oriental Costa Navarino, το οποίο συνδυάζει την πολυτέλεια µε την ελληνική φύση. Το brand, όµως, δεν περιορίζεται εκεί. Επεκτείνει τη δραστηριότητά του µε τη δηµιουργία του Mandarin Oriental Athens στο Ελληνικό, ένα έργο που φιλοδοξεί να θέσει νέα πρότυπα στην πολυτελή αστική φιλοξενία της πρωτεύουσας. Η Six Senses έχει θέσει στόχο τη δηµιουργία πολυτελών καταλυµάτων που θα συνδυάζουν τη βιωσιµότητα και τη µοναδική εµπειρία. Το brand θα τοποθετηθεί στο Infinity Project στο Πόρτο Χέλι (πρώην Costa Perla), µια επένδυση 150 εκατοµµυρίων ευρώ από την κοινοπραξία των Golden Land Goutos, CBE Capital, Taconic Capital Advisors και Cedar Capital Partners. Το Six Senses θα περιλαµβάνει 62 δωµάτια και 12 βίλες, µε προγραµµατισµένη λειτουργία το 2025. Αλλο ένα Six Senses πρόκειται να δηµιουργηθεί στην Ελλάδα, αυτήν τη φορά στη Μεγαλόνησο των Πεταλιών, ένα project της Grivalia Hospitality, µε στόχο η πρώτη φάση του project να έχει ολοκληρωθεί το 2025. Προβλέπεται η κατασκευή 75 υπερπολυτελών βιλών και 20 branded κατοικιών, εστιατορίων, χώρων ευεξίας και εκγύµνασης, beach club και πολλές ακόµα υπηρεσίες. Το ύψος της επένδυσης της Grivalia στους Πεταλιούς εκτιµάται ότι θα ξεπεράσει τα 280 εκατ. ευρώ.

Four Seasons και Rocco Forte

Η Four Seasons, µε ήδη σηµαντική παρουσία µέσω του Astir Palace στη Βουλιαγµένη, επεκτείνει τις δραστηριότητές της µε τη µετατροπή του πρώην Hinitsa Bay στο Πόρτο Χέλι σε ένα πολυτελές συγκρότηµα µε 80 δωµάτια, bungalows και κατοικίες. Επιπλέον, το Four Seasons Resort Mykonos, που σχεδιάζεται για το 2025, αναπτύσσεται από την Blue Iris, επενδυτικό όχηµα της εταιρείας εναλλακτικών επενδύσεων AGC Equity Partners. Το συγκρότηµα αναµένεται να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες του το καλοκαίρι του 2025, µε 94 δωµάτια, βίλες και σουίτες. Η Rocco Forte Hotels, γνωστή για τη διακριτική πολυτέλεια και την εστίαση στην τοπική ταυτότητα κάθε προορισµού, προετοιµάζει την είσοδό της στην ελληνική αγορά µε το πρώτο της ξενοδοχείο στην Αθήνα. Σύµφωνα µε τον Charles Forte, η πρωτεύουσα προσφέρει µοναδικές προοπτικές για πολυτελή φιλοξενία. Παράλληλα, εξετάζονται έργα στην Πελοπόννησο, µε το Πόρτο Χέλι να αποτελεί πιθανό επόµενο προορισµό.

Hilton και Marriott

Η Hilton εδραιώνει τη θέση της µε 42 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, συµπεριλαµβανοµένων πολυτελών brands. Η παρουσία της διεθνούς αλυσίδας στην Ελλάδα θα ενισχυθεί ακόµα περισσότερο, µε την προσθήκη του Conrad Athens και του Waldorf Astoria Athens, στον νέο προορισµό The Ilisian, του Hampton by Hilton Piraeus Mikrolimano και του Curio Collection στο ιστορικό Πεντελικόν, καθώς και ενός ακόµα Hilton Garden Inn στην Αθήνα, στη λεωφόρο Συγγρού, που πρόκειται να ανοίξει τις πόρτες του άµεσα. Η Marriott, µε 40 ξενοδοχεία, προγραµµατίζει τρεις νέες µονάδες το 2025: το J.W. Marriott Crete Resort & SPA, το Alai Crete, a Tribute Portfolio Resort και το Patmos Aktis, a Luxury Collection Resort & SPA, ενισχύοντας την παρουσία της σε νησιωτικούς προορισµούς.

Wyndham και Radisson

Η Wyndham Hotels & Resorts, από τις µεγαλύτερες αλυσίδες παγκοσµίως, έχει ήδη παρουσία µε 13 ξενοδοχεία σε διάφορους προορισµούς της Ελλάδας. Στα άµεσα σχέδιά της περιλαµβάνονται το Wyndham Residences Piraeus Marina Zeas και το Ramada Residences by Wyndham στη Χαλκιδική, µε αναµενόµενη ολοκλήρωση το 2025 και 2026, αντίστοιχα. Επιπλέον, η Wyndham βρίσκεται σε συζητήσεις για δύο προσθήκες στο χαρτοφυλάκιό της, εκ των οποίων η µία -η οποία αφορά µία µονάδα στην Αττική- βρίσκεται πιο κοντά σε συµφωνία. Η Radisson επενδύει εντατικά στην Ελλάδα µε δύο νέα ξενοδοχεία στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας, το Radisson Red Metropoleos Square και το Radisson Theatrou Square, που βρίσκονται σε προχωρηµένο στάδιο κατασκευής. Επίσης, σχεδιάζει νέα πολυτελή θέρετρα, όπως το Radisson Blu Resort Mani στο Γύθειο και ένα Radisson Collection Resort στο Πόρτο Χέλι, ενώ αναµένεται να ενισχύσει την παρουσία της και σε άλλους προορισµούς, όπως η Ερέτρια και η Κρήτη.

Hotel Investment Partners (HIP)

Η HIP, µέλος του Blackstone Group, επενδύει 400 εκατοµµύρια ευρώ στην Ελλάδα. Στο χαρτοφυλάκιό της περιλαµβάνονται ήδη 10 ξενοδοχεία, όπως τα Domes Aulus Zante Domes, Aulus Elounda & Atlantica Ocean Beach Resort, Domes Corfu κ.ά., ενώ τελευταίες προσθήκες είναι το Grand Hyatt Athens, το Sunprime Miramare Beach Hotel στη Ρόδο και το Alexander The Great Beach Hotel στη χερσόνησο της Χαλκιδικής

Highgate Hospitality

Η Highgate, µια κορυφαία αµερικανική εταιρεία ξενοδοχειακού management, η οποία µετρά στο χαρτοφυλάκιό της 500 ξενοδοχεία µε συνολικά πάνω από 85.000 δωµάτια στις ΗΠΑ, τη Λατινική Αµερική, την Καραϊβική, την Πορτογαλία και το Ηνωµένο Βασίλειο, εξετάζει ευκαιρίες να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα. Η αλυσίδα περιλαµβάνει ξενοδοχεία σε αστικές περιοχές, αλλά και resorts, όπως επίσης και µονάδες παρατεταµένης διαµονής.

Της Βίκης Τρύφωνα
Δημοσιεύτηκε στην Κυριακάτικη Απογευματινή