Gucci: Καλές επιδόσεις στην Ελλάδα, αλλά προκλήσεις στην Κίνα
Με τέσσερα καταστήματα μπουτίκ, ο τζίρος της Gucci στην Ελλάδα κινείται γύρω στα 25 εκατ. ευρώ καταγράφοντας συνεχή ανάπτυξη την ώρα που το σήμα παγκοσμίως πλήττεται κυρίως από την πτώση της ζήτησης πολυτελών ειδών στην Κίνα.
Για το α’ εξάμηνο του 2024 η αύξηση των πωλήσεων ήταν 4,6%, με βάση επίσημα στοιχεία, γεγονός που πριμοδοτεί τα σχέδια της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην τοπική αγορά.
Η Luxury Goods Greece, που αναπτύσσει τη Gucci στην Ελλάδα και ελέγχεται από την Kering Holland NV, θυγατρική του γαλλικού οίκου, διατηρεί στο κέντρο της Αθήνας τη ναυαρχίδα του δικτύου, στην οδό Πανεπιστημίου 3-5. Έχει επίσης κατάστημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης και δύο καταστήματα στη Μύκονο, εκ των οποίων το ένα στο Nammos Village και το άλλο στην οδό Καλογερά, το οποίο λειτουργεί από τον Μάιο του 2024, σε νέο σημείο.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε στο ΓΕΜΗ, πέρυσι κατάφερε σχεδόν να διπλασιάσει τα καθαρά της κέρδη, σε περίπου ένα εκατ. ευρώ από 549 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Αυτή η επίδοση αποδίδεται εν πολλοίς στην αύξηση των πωλήσεων που ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, με αύξηση 16% από τα 18,6 εκατ. ευρώ του 2022. Καταλύτης ήταν κυρίως ο τουρισμός αλλά και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, που απασχολεί 26 άτομα προσωπικό στη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 14% λόγω της αύξησης των αγορών οι οποίες υποστήριξαν τις αυξημένες πωλήσεις. Επίσης, τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν κατά 488,3 χιλ. ευρώ λόγω της αύξησης των εξόδων ενοικίασης των καταστημάτων, της μισθοδοσίας και των εξόδων επανατιμολόγησης.
Gucci: Στα 2,8 εκατ. ευρώ το μέρισμα για την Kering πέρυσι
Σημειώνεται, δε, ότι πέρυσι διένειμε στον μέτοχό της μέρισμα 2,8 εκατ. ευρώ, που αφορά 549 χιλ. ευρώ από τα κέρδη του 2022 και 2,25 εκατ. ευρώ αδιανέμητα κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Για τα κέρδη του 2023 δεν προβλέπεται διανομή.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων μειώθηκε κατά 1,8 εκατ. ευρώ. Επίσης οι προμηθευτές και οι άλλες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 17% και τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2023 ήταν 6,3 εκατ. ευρώ από 5,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Το πλήγμα για την Gucci από την επιβράδυνση της Κίνας
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιβράδυνση της ζήτησης ειδών πολυτελείας στην Κίνα αποτελεί πρόβλημα για τους οίκους πολυτελείας που έχουν επενδύσει πολλά δισ. δολ. με την προσδοκία ανάπτυξης πωλήσεων στην Νο2 οικονομία του πλανήτη. Η πιο ήπια ανάπτυξη υποβαθμίζει τις προσδοκίες των οίκων πολυτελείας, μεταξύ των οποίων ο γαλλικός οίκος μόδας Kering SA, ιδιοκτήτης του εμπορικού σήματος Gucci, που φαίνεται να έχει πληγεί περισσότερο από άλλους, όπως π.χ. Louis Vuitton και Hermes, από τις πρόσφατες ρευστοποιήσεις μετοχών, απόρροια των αρνητικών προσδοκιών των επενδυτών για τη ζήτηση στην Κίνα.
Η στρατηγική του Φρανσουά Ανρί Πινό
Σημειώνεται επίσης ότι ο όμιλος της οικογένειας Pinault, με επικεφαλής τον Φρανσουά Ανρί Πινό, με σήματα στο χαρτοφυλάκιό του όπως Yves Saint Laurent και Balenciaga, έχει μεγαλύτερη έκθεση στις ασιατικές αγορές από άλλους οίκους, εξού και η διψήφια πτώση των πωλήσεων του σήματος Gucci, που είναι η ναυαρχίδα του, ήδη από το α’ τρίμηνο του 2024.
Ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής, Φρανσουά Ανρί Πινό, έχει κάνει σειρά αλλαγών στον όμιλο για να διαχειριστεί τις προκλήσεις. Μεταξύ άλλων διόρισε πέρυσι τον Sabato De Sarno σχεδιαστή της Gucci, που έχει μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση συγκριτικά με τις πιο ζωηρές δημιουργίες του Alessandro Michele, που κατείχε πριν τη θέση. Αναλυτές σημειώνουν ότι ο όμιλος, παρά τις κινήσεις σε κλάδους όπως τα καλλυντικά/αρώματα, με νέες εξαγορές και το real estate, με την αγορά εμβληματικών ακινήτων, παραμένει εξαρτημένος από τις επιδόσεις της Gucci.
Για το α’ εξάμηνο του 2024 η αύξηση των πωλήσεων ήταν 4,6%, με βάση επίσημα στοιχεία, γεγονός που πριμοδοτεί τα σχέδια της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην τοπική αγορά.
Η Luxury Goods Greece, που αναπτύσσει τη Gucci στην Ελλάδα και ελέγχεται από την Kering Holland NV, θυγατρική του γαλλικού οίκου, διατηρεί στο κέντρο της Αθήνας τη ναυαρχίδα του δικτύου, στην οδό Πανεπιστημίου 3-5. Έχει επίσης κατάστημα στον Αστέρα Βουλιαγμένης και δύο καταστήματα στη Μύκονο, εκ των οποίων το ένα στο Nammos Village και το άλλο στην οδό Καλογερά, το οποίο λειτουργεί από τον Μάιο του 2024, σε νέο σημείο.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε στο ΓΕΜΗ, πέρυσι κατάφερε σχεδόν να διπλασιάσει τα καθαρά της κέρδη, σε περίπου ένα εκατ. ευρώ από 549 χιλ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση. Αυτή η επίδοση αποδίδεται εν πολλοίς στην αύξηση των πωλήσεων που ανήλθαν σε 22,1 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη οικονομική χρήση, με αύξηση 16% από τα 18,6 εκατ. ευρώ του 2022. Καταλύτης ήταν κυρίως ο τουρισμός αλλά και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στη χώρα.
Σύμφωνα με την εταιρεία, που απασχολεί 26 άτομα προσωπικό στη δραστηριότητά της στην Ελλάδα, το κόστος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 14% λόγω της αύξησης των αγορών οι οποίες υποστήριξαν τις αυξημένες πωλήσεις. Επίσης, τα έξοδα διάθεσης αυξήθηκαν κατά 488,3 χιλ. ευρώ λόγω της αύξησης των εξόδων ενοικίασης των καταστημάτων, της μισθοδοσίας και των εξόδων επανατιμολόγησης.
Gucci: Στα 2,8 εκατ. ευρώ το μέρισμα για την Kering πέρυσι
Σημειώνεται, δε, ότι πέρυσι διένειμε στον μέτοχό της μέρισμα 2,8 εκατ. ευρώ, που αφορά 549 χιλ. ευρώ από τα κέρδη του 2022 και 2,25 εκατ. ευρώ αδιανέμητα κέρδη προηγούμενων χρήσεων. Για τα κέρδη του 2023 δεν προβλέπεται διανομή.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων μειώθηκε κατά 1,8 εκατ. ευρώ. Επίσης οι προμηθευτές και οι άλλες υποχρεώσεις αυξήθηκαν κατά 17% και τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2023 ήταν 6,3 εκατ. ευρώ από 5,9 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση.
Το πλήγμα για την Gucci από την επιβράδυνση της Κίνας
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η επιβράδυνση της ζήτησης ειδών πολυτελείας στην Κίνα αποτελεί πρόβλημα για τους οίκους πολυτελείας που έχουν επενδύσει πολλά δισ. δολ. με την προσδοκία ανάπτυξης πωλήσεων στην Νο2 οικονομία του πλανήτη. Η πιο ήπια ανάπτυξη υποβαθμίζει τις προσδοκίες των οίκων πολυτελείας, μεταξύ των οποίων ο γαλλικός οίκος μόδας Kering SA, ιδιοκτήτης του εμπορικού σήματος Gucci, που φαίνεται να έχει πληγεί περισσότερο από άλλους, όπως π.χ. Louis Vuitton και Hermes, από τις πρόσφατες ρευστοποιήσεις μετοχών, απόρροια των αρνητικών προσδοκιών των επενδυτών για τη ζήτηση στην Κίνα.
Η στρατηγική του Φρανσουά Ανρί Πινό
Σημειώνεται επίσης ότι ο όμιλος της οικογένειας Pinault, με επικεφαλής τον Φρανσουά Ανρί Πινό, με σήματα στο χαρτοφυλάκιό του όπως Yves Saint Laurent και Balenciaga, έχει μεγαλύτερη έκθεση στις ασιατικές αγορές από άλλους οίκους, εξού και η διψήφια πτώση των πωλήσεων του σήματος Gucci, που είναι η ναυαρχίδα του, ήδη από το α’ τρίμηνο του 2024.
Ο διευθύνων σύμβουλος της μητρικής, Φρανσουά Ανρί Πινό, έχει κάνει σειρά αλλαγών στον όμιλο για να διαχειριστεί τις προκλήσεις. Μεταξύ άλλων διόρισε πέρυσι τον Sabato De Sarno σχεδιαστή της Gucci, που έχει μια πιο μινιμαλιστική προσέγγιση συγκριτικά με τις πιο ζωηρές δημιουργίες του Alessandro Michele, που κατείχε πριν τη θέση. Αναλυτές σημειώνουν ότι ο όμιλος, παρά τις κινήσεις σε κλάδους όπως τα καλλυντικά/αρώματα, με νέες εξαγορές και το real estate, με την αγορά εμβληματικών ακινήτων, παραμένει εξαρτημένος από τις επιδόσεις της Gucci.