Βασιλάκης: Επόμενος σταθμός της Aegean η Ινδία
Τις προοπτικές ανοίγματος της ανερχόμενης τουριστικής αγοράς της Ινδίας επιχειρεί να προλάβει η Aegean και καταβάλει προσπάθειες να επισπεύσει την παραλαβή των τεσσάρων νέων Airbus A321neo, που έχει παραγγείλει, προκειμένου να μην χάσει τη σεζόν του 2026.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, στο περιθώριο του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που πραγματοποιήθηκε χθες, «ο λόγος που έχουμε παραγγείλει αυτά τα αεροπλάνα είναι διττός: Αφενός εκτός Ευρώπης πρέπει να προσφέρουμε πιο άνετες θέσεις τόσο στη business class όσο και στην Economy, προκειμένου να ανταγωνιστούμε αερομεταφορείς όπως η Emirates, η Qatar και η Etihad, καθώς ήδη πετάμε στο Ντουμπάι και τη Σαουδική Αραβία. Αφετέρου, θέλουμε αεροπλάνα με μεγαλύτερη εμβέλεια, προκειμένου να φτάσουμε σε πιο μακρινούς προορισμούς. Αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως είναι τώρα, ελπίζω ότι σε δύο χρόνια, πριν ή μετά το καλοκαίρι του 2026, θα καταφέρουμε να πάμε στην Ινδία».
Είναι προφανές ότι ο κ. Βασιλάκης βλέπει τις προοπτικές αυτής της αγοράς αλλά και τις κινήσεις που κάνει τόσο ο πρωθυπουργός όσο και το Υπουργείο Τουρισμού για τη σύναψη συνεργασιών με την Ινδία και το άνοιγμα των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας.
Η Aegean έχει παραγγείλει τέσσερα νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών. Αυτά τα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, και αναβαθμισμένη διαμόρφωση της καμπίνας, προκειμένου να παρέχει ένα υψηλότερο επίπεδο άνεσης, με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις). Πρόσθετα χαρακτηριστικά των αεροσκαφών αυτών περιλαμβάνουν δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για τη Business Class με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats).
Αυξημένη κίνηση και τον χειμώνα
Πολύ ικανοποιημένος με την επιβατική κίνηση εμφανίστηκε ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι για 2-3 συνεχόμενα χρόνια ο χειμώνας έχει σταθερή αύξηση. Σε αυτό συμβάλει το γεγονός ότι οι μεγάλοι παραθεριστικοί προορισμοί, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Σαντορίνη έχουν επεκτείνει τη σεζόν τους μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Aegean εκτίμησε επίσης ότι η Αθήνα είναι πλέον «ένα τεράστιο asset», που αντέχει περισσότερο στην εποχικότητα. «Είναι σημαντικό ότι στην Αθήνα έχουν δημιουργηθεί γειτονιές, όπως το Παγκράτι ή τα Πετράλωνα, που είναι πολύ ζωντανές και προσελκύουν και ξένους, γιατί αυτό ακριβώς αναζητούν. Αν καταφέρουμε αυτό να το επεκτείνουμε, η Αθήνα έχει ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα, όταν γίνει επιτέλους η ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα, με τη διασύνδεση από το ΣΕΦ μέχρι και τη μαρίνα του Αλίμου, θα δημιουργηθεί ένα παραλιακό μέτωπο που θα μπορεί να προσελκύσει πολλούς επισκέπτες», εξήγησε ο κ. Βασιλάκης.
Τόνισε ότι τα έσοδα από τα ανταποδοτικά τέλη που έχουν επιβληθεί στις τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδυθούν γρήγορα σε υποδομές στις περιοχές που τις χρειάζονται, έτσι ώστε να είναι χαρούμενοι και οι κάτοικοι και οι τουρίστες.
Τέλος, εξέφρασε την ελπίδα το 2025 να είναι άλλη μια χρονιά που η Ελλάδα έχει μια σταθερή τουριστική ανάπτυξη, η οποία να διαχέεται σε χρονικά και γεωγραφικά, προκειμένου οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται (και με αυξημένο το κατασκευαστικό κόστος πάνω από 60%), να έχουν ως αποτέλεσμα την προσέλκυση τουριστών που θα ξοδεύουν περισσότερα και θα φεύγουν ευχαριστημένοι από την Ελλάδα.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας, Ευτύχης Βασιλάκης, στο περιθώριο του ετήσιου συνεδρίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), που πραγματοποιήθηκε χθες, «ο λόγος που έχουμε παραγγείλει αυτά τα αεροπλάνα είναι διττός: Αφενός εκτός Ευρώπης πρέπει να προσφέρουμε πιο άνετες θέσεις τόσο στη business class όσο και στην Economy, προκειμένου να ανταγωνιστούμε αερομεταφορείς όπως η Emirates, η Qatar και η Etihad, καθώς ήδη πετάμε στο Ντουμπάι και τη Σαουδική Αραβία. Αφετέρου, θέλουμε αεροπλάνα με μεγαλύτερη εμβέλεια, προκειμένου να φτάσουμε σε πιο μακρινούς προορισμούς. Αν τα πράγματα εξελιχθούν όπως είναι τώρα, ελπίζω ότι σε δύο χρόνια, πριν ή μετά το καλοκαίρι του 2026, θα καταφέρουμε να πάμε στην Ινδία».
Είναι προφανές ότι ο κ. Βασιλάκης βλέπει τις προοπτικές αυτής της αγοράς αλλά και τις κινήσεις που κάνει τόσο ο πρωθυπουργός όσο και το Υπουργείο Τουρισμού για τη σύναψη συνεργασιών με την Ινδία και το άνοιγμα των τουριστικών ροών προς τη χώρα μας.
Η Aegean έχει παραγγείλει τέσσερα νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε. και διάρκειας πτήσεων 4 έως 7,5 ωρών. Αυτά τα αεροσκάφη θα διαθέτουν μεγαλύτερη χωρητικότητα καυσίμων, και αναβαθμισμένη διαμόρφωση της καμπίνας, προκειμένου να παρέχει ένα υψηλότερο επίπεδο άνεσης, με αντίστοιχα σημαντικά μικρότερο αριθμό θέσεων (λιγότερες από 180), σε σχέση με την τυπική έκδοση των A321neo της AEGEAN (220 θέσεις). Πρόσθετα χαρακτηριστικά των αεροσκαφών αυτών περιλαμβάνουν δορυφορική Wi-Fi σύνδεση, οθόνες ψυχαγωγίας (IFE) σε κάθε κάθισμα αλλά και ένα εξαιρετικά αναβαθμισμένο προϊόν για τη Business Class με καθίσματα οριζόντιας ανάκλισης (lie flat seats).
Αυξημένη κίνηση και τον χειμώνα
Πολύ ικανοποιημένος με την επιβατική κίνηση εμφανίστηκε ο κ. Βασιλάκης, σημειώνοντας ότι για 2-3 συνεχόμενα χρόνια ο χειμώνας έχει σταθερή αύξηση. Σε αυτό συμβάλει το γεγονός ότι οι μεγάλοι παραθεριστικοί προορισμοί, όπως η Κρήτη, η Ρόδος, η Σαντορίνη έχουν επεκτείνει τη σεζόν τους μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου.
Ο πρόεδρος της Aegean εκτίμησε επίσης ότι η Αθήνα είναι πλέον «ένα τεράστιο asset», που αντέχει περισσότερο στην εποχικότητα. «Είναι σημαντικό ότι στην Αθήνα έχουν δημιουργηθεί γειτονιές, όπως το Παγκράτι ή τα Πετράλωνα, που είναι πολύ ζωντανές και προσελκύουν και ξένους, γιατί αυτό ακριβώς αναζητούν. Αν καταφέρουμε αυτό να το επεκτείνουμε, η Αθήνα έχει ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης. Για παράδειγμα, όταν γίνει επιτέλους η ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα, με τη διασύνδεση από το ΣΕΦ μέχρι και τη μαρίνα του Αλίμου, θα δημιουργηθεί ένα παραλιακό μέτωπο που θα μπορεί να προσελκύσει πολλούς επισκέπτες», εξήγησε ο κ. Βασιλάκης.
Τόνισε ότι τα έσοδα από τα ανταποδοτικά τέλη που έχουν επιβληθεί στις τουριστικές επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδυθούν γρήγορα σε υποδομές στις περιοχές που τις χρειάζονται, έτσι ώστε να είναι χαρούμενοι και οι κάτοικοι και οι τουρίστες.
Τέλος, εξέφρασε την ελπίδα το 2025 να είναι άλλη μια χρονιά που η Ελλάδα έχει μια σταθερή τουριστική ανάπτυξη, η οποία να διαχέεται σε χρονικά και γεωγραφικά, προκειμένου οι επενδύσεις που πραγματοποιούνται (και με αυξημένο το κατασκευαστικό κόστος πάνω από 60%), να έχουν ως αποτέλεσμα την προσέλκυση τουριστών που θα ξοδεύουν περισσότερα και θα φεύγουν ευχαριστημένοι από την Ελλάδα.