Μεγάλο Deal μεταξύ Honda και Nissan υπό τον φόβο της Κίνας: Τι σηματοδοτεί η συγχώνευση των δύο γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών
Σε αυτή είναι πιθανό τελικά να συμμετέχει και η Mitsubishi
Όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση Honda και Nissan, τον Αύγουστο του 2026, θα δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πίσω μόνο από την Toyota και τη Volkswagen
Με στόχο να δημιουργήσουν μια εταιρεία με πωλήσεις 30 τρισ. γεν (περί τα 185 δισ. ευρώ) και κέρδη 3 τρισ. γεν. Honda και Nissan, η δεύτερη και η τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, έδωσαν τα χέρια και προχωράνε σε συγχώνευση.
Όταν αυτή ολοκληρωθεί, τον Αύγουστο του 2026, θα δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πίσω μόνο από την Toyota και τη Volkswagen. Σήμερα η Honda έχει κεφαλαιοποίηση 38,5 δισ. ευρώ, περίπου τετραπλάσια εκείνης της Nissan.
Γι’ αυτό και η Honda θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας συμμετοχών όπου θα ανήκουν οι δύο εταιρείες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το 2021, όταν η Fiat Chrysler ενώθηκε με την PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel και Vauxhall) για τη δημιουργία της Stellantis.
Καταλυτικά για τη συγχώνευση, που ενισχύει σημαντικά τη συγκέντρωση στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, λειτούργησε ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρουσιάζοντας χθες τη συμφωνία ο CEO της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, παραδέχτηκε ότι «η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών άλλαξε τον κλάδο κατά πολύ - πρέπει να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας να τους αντιμετωπίσουμε μέχρι το 2030 αλλιώς θα νικηθούμε». Βασικός αντίπαλος θεωρείται η κινεζική BYD, που μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω την Tesla του Έλον Μασκ.
Σύμφωνα με το Bloomberg, προ εβδομάδων η ταϊβανέζικη Foxconn, γνωστή ως κατασκευάστρια iPhone για λογαριασμό της Apple, προσέγγισε τη Nissan για να συζητήσει εξαγορά μεριδίου της. Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφθηκε το Παρίσι για να συζητήσει σχετικά με τη διοίκηση της Renault, που είναι μεγαλομέτοχος της Nissan. Φαίνεται ότι αυτό δεν πήγε καλά, καθώς αμέσως μετά η Foxconn απέσυρε το ενδιαφέρον της. Η κίνηση, όμως, φαίνεται ότι επιτάχυνε τις προσπάθειες συγχώνευσης Nissan με Honda, λόγω του φόβου μίας επιθετικής εξαγοράς. Σύμφωνα με το Reuters η διοίκηση της Renault βλέπει θετικά τη συγχώνευση.
Σε αυτή είναι πιθανό τελικά να συμμετέχει και η Mitsubishi, της οποίας η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος. Η σχετική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα. Εφόσον προστεθεί και αυτή, οι πωλήσεις αυτοκινήτων του νέου ομίλου θα ξεπεράσουν τα 8 εκατομμύρια. Με τη σκοπιμότητα της συμφωνίας διαφώνησε, πάντως, έντονα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκοσν, αναφέροντας σε συνέντευξη Τύπου ότι τα σχέδια της Nissan «δεν έχουν λογική».
*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή
Όταν αυτή ολοκληρωθεί, τον Αύγουστο του 2026, θα δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, πίσω μόνο από την Toyota και τη Volkswagen. Σήμερα η Honda έχει κεφαλαιοποίηση 38,5 δισ. ευρώ, περίπου τετραπλάσια εκείνης της Nissan.
Γι’ αυτό και η Honda θα διορίσει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας συμμετοχών όπου θα ανήκουν οι δύο εταιρείες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας μετά το 2021, όταν η Fiat Chrysler ενώθηκε με την PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel και Vauxhall) για τη δημιουργία της Stellantis.
Ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λειτούργησε καταλυτικά για τη συγχώνευση
Καταλυτικά για τη συγχώνευση, που ενισχύει σημαντικά τη συγκέντρωση στην ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, λειτούργησε ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρουσιάζοντας χθες τη συμφωνία ο CEO της Honda, Τοσιχίρο Μίμπε, παραδέχτηκε ότι «η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών άλλαξε τον κλάδο κατά πολύ - πρέπει να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας να τους αντιμετωπίσουμε μέχρι το 2030 αλλιώς θα νικηθούμε». Βασικός αντίπαλος θεωρείται η κινεζική BYD, που μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω την Tesla του Έλον Μασκ.
Σύμφωνα με το Bloomberg, προ εβδομάδων η ταϊβανέζικη Foxconn, γνωστή ως κατασκευάστρια iPhone για λογαριασμό της Apple, προσέγγισε τη Nissan για να συζητήσει εξαγορά μεριδίου της. Μάλιστα την προηγούμενη εβδομάδα επισκέφθηκε το Παρίσι για να συζητήσει σχετικά με τη διοίκηση της Renault, που είναι μεγαλομέτοχος της Nissan. Φαίνεται ότι αυτό δεν πήγε καλά, καθώς αμέσως μετά η Foxconn απέσυρε το ενδιαφέρον της. Η κίνηση, όμως, φαίνεται ότι επιτάχυνε τις προσπάθειες συγχώνευσης Nissan με Honda, λόγω του φόβου μίας επιθετικής εξαγοράς. Σύμφωνα με το Reuters η διοίκηση της Renault βλέπει θετικά τη συγχώνευση.
Σε αυτή είναι πιθανό τελικά να συμμετέχει και η Mitsubishi, της οποίας η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος. Η σχετική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί τον επόμενο μήνα. Εφόσον προστεθεί και αυτή, οι πωλήσεις αυτοκινήτων του νέου ομίλου θα ξεπεράσουν τα 8 εκατομμύρια. Με τη σκοπιμότητα της συμφωνίας διαφώνησε, πάντως, έντονα ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Κάρλος Γκοσν, αναφέροντας σε συνέντευξη Τύπου ότι τα σχέδια της Nissan «δεν έχουν λογική».
*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή