Αυξημένη επισκεψιμότητα στα εμπορικά καταστήματα, από τα οποία οι καταναλωτές έφυγαν με λιγότερες σακούλες.

Με αυτή τη φράση, ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Σταύρος Καφούνης, έδωσε την περίληψη των αποτελεσμάτων της έρευνας που διενεργήθηκε για την κίνηση των εμπορικών καταστημάτων κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου 2024-2025. 

Σύμφωνα με την έρευνα:

  • Κατά την εορταστική περίοδο, σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (45%) κατέγραψαν υψηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με πέρσι, ενώ επίσης υψηλό ήταν το ποσοστό (39%) των επιχειρήσεων που παρέμεινε στα περσινά επίπεδα.
  • Από τις επιχειρήσεις που βελτίωσαν τις πωλήσεις τους, για τις 4 στις 10 η εν λόγω αύξηση διαμορφώθηκε από 11% έως 20%. Αντίθετα, στις επιχειρήσεις με μειωμένες πωλήσεις σε σχέση με πέρσι, το 52% αυτών εμφανίζει υποχώρηση χαμηλότερη του 10%.
  • Τέσσερις στις 10 επιχειρήσεις (43%) εμφανίζονται από «πολύ» έως και «πάρα πολύ ικανοποιημένες» από την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, ενώ περίπου οι μισές (46%) παρουσιάζονται «μέτρια ικανοποιημένες».
  • Η μείωση του πραγματικού διαθέσιμου εισοδήματος, σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος ανάγκασε σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις (49%) να πραγματοποιήσουν προσφορές/εκπτώσεις ακόμα και κατά την εορταστική περίοδο, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων τους από 11% έως 20%. Για το 34% των επιχειρήσεων φαίνεται ότι τα πιο φθηνά εμπορεύματα είναι αυτά που προτιμήθηκαν από τους καταναλωτές, γεγονός που πιθανόν συνδέεται και με το αυξημένο κόστος ζωής.
Θετική ήταν και η αποτίμηση στο λιανικό εμπόριο τροφίμων. Σύμφωνα με την εξαμηνιαία κυλιόμενη Έρευνα Τάσεων στο Λιανεμπόριο FMCG του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, παραμένει θετικός ο δείκτης οικονομικού κλίματος λιανεμπορίου τροφίμων, καθώς δύο στις τρεις επιχειρήσεις αναμένεται να καταγράψουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2024 αλλά με έντονο προβληματισμό και πτωτική τάση για το 2025. Τα αποτελέσματα καταγράφουν τις προσδοκίες από τα στελέχη του κλάδου για το α΄ εξάμηνο του 2025, οι οποίες συνοψίζονται σε:

  • Αύξηση της αξίας των πωλήσεων το α΄εξάμηνο του 2025 (+0,8%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
  • Σταθεροποίηση του όγκου πωλήσεων το α΄ εξάμηνο του 2025 (+0,1%) σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024.
  • Διατήρηση του οικονομικού κλίματος σε θετικά επίπεδα αλλά με προβληματισμό.
  • Σταθεροποιητικές τάσεις για τις τιμές.